כנסת ישראל כתב:לרגל יום השנה הריני לצרף בזה מקצת מהנהגותיו ודרכיו בקודש לתועלת הציבור.
אוצר החכמה כתב:פעם שמעתי מפיו בשם החזו"א בעניין הדיבוקים שמי שיש לו דיבוק אפשר גם לרפא אותו ע"י הרופאים ויתרפא, וההסבר הוא שאין הדיבוק חל רק במי שנפשו קצת חולה ואם יירפאו את האדם גם לא יחול בו עניין הדיבוק.
אני לא בטוח שההסבר היה גם בשם החזו"א.
עקביה כתב:אכן זה מובן מאד. אילו היה נאמר שכל זמן שהאדם חובש כובע אדום אין הדיבוק מזיקו, היה זה מובן באותה מידה. אלה הכללים וכך מתנהג הדיבוק, בטובתו או שלא בטובתו.
אוצר החכמה כתב:לפי תפיסת העולם שלי זה להיפך. הביטוי של נשמה המתחברת באופן גשמי הוא העניין הצריך ביאור. במילים אחרות אם אדם עבר עבירה הרי נשמתו נפגעה גם בלי דיבוק, האם אמור להיות לזה ביטוי גופני? באופן נורמלי לא. יש לזה ביטוי רוחני ולא גשמי. ואותו דבר בעניין הגלגול הנושא הוא רוחני ולא גשמי. כך שאם אנו רואים השפעה של נשמה (ולא משנה באיזה אופן היא מתחברת או נכנסת) במובן גשמי (ובעניין זה הנפש בה מטפלים הפסיכיאטרים היא פן גשמי) דווקא זה הדבר היוצא דופן והלא מובן. וההסבר שזה מצטרף לאיזה חולי גשמי הוא הסבר מאד מתקבל על הדעת.
הכוונה שלי כשאני אומר באופן נורמלי לא, הוא לקשר ישיר שלא אמור להיות. קשר עקיף וודאי יש כמו שיש קשר עקיף בין עבירה שעשה אדם להפסד שקורה לו בממונו או לזה שיחלה מחמת חטא. ולכן לדוגמא יכול האריז"ל לומר שיש ידידות בין שני אנשים כי יש בהם גלגול מאותו אדם, והוא היודע. אבל סיפורים על מי שבהיפנוזה גילה מי היה בגלגול הקודם הם שטויות.
אור החיים שמות פרק לב פסוק כז
איש את אחיו ואיש את קרובו. צריך לדעת למה הוצרך לומר ואיש את קרובו אחר שאמר את אחיו שהוא קרוב שבקרובים, אכן יכוין לומר שיש כמה אחים שדעתם מרוחקת זה מזה ועם אנשים אחרים לא קרובים המה להם יאהבו אהבת נפש וזה ימשך משורש הנשמות כי יש נשמות שקרובים בשורשם ונמשכים בריחוק מולידים, ויש נשמות שהם מרוחקים בשורשם ובאים בקירוב מוליד ויותר יאהבו הקרובים בקורבת השורש מהקרובים בבחינת מוליד, ולקרובים בבחינת מוליד יתיחס שם אחוה ולקרובים בשורשם יתיחס שם קרוב, וכפי זה ידבר הכתוב בב' הבחינות וזו למעלה מזו:
דבר ראוי כתב:אביו ר' יעקב פרבשטיין ז"ל יליד פולין היה ראש המועצה הראשון של בני ברק. בנערותו קיבל תורה מהגאון רבי משה סוקולובסקי זצ"ל בעל "אמרי משה"
כנסת ישראל כתב:לרגל יום השנה הריני לצרף בזה מקצת מהנהגותיו ודרכיו בקודש לתועלת הציבור.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים