חכם באשי כתב:ואגב, זכור לי שהאדמו"ר מחב"ד כותב בנוגע לסגולה שנרשמה על אחד ממזמורי התהלים, משהו כזה: אע"פ שאין לזה מקור ברור, אבל אחרי שזה נקבל בישראל יש לסמוך על כך.
ויבואו הבקיאים בתורתו ויפנו למקום מדוייק.
חכם באשי כתב:אל תספר כאלו סיפורים, כי אחרת יתחילו לחשוד באחרים העוסקים בסגולותיהם של פרקי התהלים. והמ"י.
ש. ספראי כתב:האם ידוע לכם בבקשה על עוד מקורות, של קדמונים רציניים, לרשימות של מזמורי תהילים וסגולתן?
אשמח מאד להיעזר ברבותינו הקדושים חכמי הפורום דנן, ושכמ"ה.
ש. ספראי כתב:המקור שאני מצאתי לכך ששימוש תהילים הוא מר"ה גאון, הוא בס' רב פעלים לר"א בן הגר"א עמוד 130, הכותב זאת בשם ספר זרע ברך.
והחיד"א בשם הגדולים (מערכת הספרים אות ש (פא) כתב: "שמוש תהלים ידוע ונדפס כמה פעמים והרשב"א בתשובות סי' תי"ג כתב שמוש תהלים שמוסכם מכל גדולי ישראל, עיין שם".
גם ר"א אבולעפיא הזכירו בס' אוצר עדן הגנוז.
האם לספר ישנם עוד איזכורים?
יבנה כתב:ש. ספראי כתב:המקור שאני מצאתי לכך ששימוש תהילים הוא מר"ה גאון, הוא בס' רב פעלים לר"א בן הגר"א עמוד 130, הכותב זאת בשם ספר זרע ברך.
והחיד"א בשם הגדולים (מערכת הספרים אות ש (פא) כתב: "שמוש תהלים ידוע ונדפס כמה פעמים והרשב"א בתשובות סי' תי"ג כתב שמוש תהלים שמוסכם מכל גדולי ישראל, עיין שם".
גם ר"א אבולעפיא הזכירו בס' אוצר עדן הגנוז.
האם לספר ישנם עוד איזכורים?
ידוע שכתוב כך ברב פעלים, אך לא מצאתי את הדברים בזרע ברך שהוא מקורו. ואיך יתכן שהרשב"א ואבולעפיא שהיו יותר קרובים לזמן חיבורו לא ידוע מי מחברו וכן החיד"א לא ידע שם מחברו, ואילו אלו ידעו שזה רה"ג, ואיך נתגלה להם הסוד הזה.
בנוסף יש את תשובת רה"ג בתשובות הגאונים החדשות סי' קטו שמאריך מאד בביטול כל עניינים אלו ורואה כל עניינים אלו כהבל ושקר, ולא יתכן שהוא כתב את שימוש תהלים. וע"ע במבוא לתה"ג הרכבי עמ' 16 ותראה שהגאונים לא אחזו כלל מדברים אלו. אך מתאימים הדברים לשאר העם שבזמן הגאונים שעסקו בענייני כישוף דוגמת חרבא דמשה ועוד.
ש. ספראי כתב:יבנה כתב:ש. ספראי כתב:המקור שאני מצאתי לכך ששימוש תהילים הוא מר"ה גאון, הוא בס' רב פעלים לר"א בן הגר"א עמוד 130, הכותב זאת בשם ספר זרע ברך.
והחיד"א בשם הגדולים (מערכת הספרים אות ש (פא) כתב: "שמוש תהלים ידוע ונדפס כמה פעמים והרשב"א בתשובות סי' תי"ג כתב שמוש תהלים שמוסכם מכל גדולי ישראל, עיין שם".
גם ר"א אבולעפיא הזכירו בס' אוצר עדן הגנוז.
האם לספר ישנם עוד איזכורים?
ידוע שכתוב כך ברב פעלים, אך לא מצאתי את הדברים בזרע ברך שהוא מקורו. ואיך יתכן שהרשב"א ואבולעפיא שהיו יותר קרובים לזמן חיבורו לא ידוע מי מחברו וכן החיד"א לא ידע שם מחברו, ואילו אלו ידעו שזה רה"ג, ואיך נתגלה להם הסוד הזה.
בנוסף יש את תשובת רה"ג בתשובות הגאונים החדשות סי' קטו שמאריך מאד בביטול כל עניינים אלו ורואה כל עניינים אלו כהבל ושקר, ולא יתכן שהוא כתב את שימוש תהלים. וע"ע במבוא לתה"ג הרכבי עמ' 16 ותראה שהגאונים לא אחזו כלל מדברים אלו. אך מתאימים הדברים לשאר העם שבזמן הגאונים שעסקו בענייני כישוף דוגמת חרבא דמשה ועוד.
מנין לך שהרשב"א ור"א אבולעפיא לא ידעו מי חיבר את הספר?
שניהם מזכירים ספר זה אגב אורחא דאורחא בתוך דברים ארוכים בעניני שימוש בשמות הקודש וסגולות, והם כלל לא התמקדו בספר ומחברו. א"כ מדוע צריכים הם להביא את שם מחברו?
ואמנם כתבתי כל זה בזה החיבור כדי לסתום פי המכחישים דרכי צירוף האותיות ועניניהם ומלעיגים על כל מה שבא מזה, באותיות דר' עקיבא ובספר הבהיר ובספרי השמוש הנקרא שמוש תורה ושמוש תילים, מצירוף השמות ומהוצאתם ממקומות ידועים, ומפרקי היכלות דר' ישמעאל ומשאר ספרים שהם ממינם ובמדרשות אין להם חקר.
יבנה כתב:מהציטוט שהביא מה שנכון נכון, מבואר שאבולעפיא רצה לחזק שיטות האוחזים בעניינים אלו, כיון שכך ודאי היה מתאים להזכיר שזה מרה"ג שהוא חיזוק גדול לשיטה זו. וכיוצ"ב ברשב"א שמנסה להגן על דברים אלו ומביא סמך משימוש תהלים מצד שמוסכם מצד גדולי ישראל, טענתו היתה מתחזקת פי כמה אילו היה אומר שרה"ג חיברו. כך שניתן לקבוע ששניהם לא חשבו שרה"ג חיברו.
עושה חדשות כתב:מי יכול לפרט מהו 'חרבא דמשה'?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 257 אורחים