נהר שלום כתב:מה טעם האיסור ללכת למקוה עם אביו? והאם האיסור באביו שונה משאר בני אדם? ואם זה משום כבוד, אם האב מוחל אז מותר?
אוצרניק כתב:שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כג סעיף ו (ברמ"א):
עוד אסרו בגמרא לרחוץ עם אביו (ואחיו) [וחמיו] ובעל אמו ובעל אחותו, ונהגו עכשיו היתר בדבר {ה} הואיל ומכסין ערותן בבית המרחץ ליכא למיחש להרהורא (אגודה).
פתחי תשובה אבן העזר סימן כג ס"ק ה
(ה) הואיל ומכסין - כ"כ ג"כ ביו"ד סי' רמ"ב סעיף י"ז בהג' ולפ"ז בזמנינו שאין מכסין אין היתר בדבר ולא ידעתי על מה סמכו העולם להקל בזה ומצאתי בס' תולדות אדם פ"ו הביא שם כי הגאון הצדיק מו"ה זלמן זצ"ל מווילנא פ"א הלך לבית המרחץ וכאשר בא אל פתח בהמ"ר ומצא את חותנו שמה שב לאחוריו וברח משם כבורח מארי ואמר דאף שרבינו הרמ"א המציא היתר לפי זמנו דיבר וכן האגודה שהביא הרמ"א בזמנו היה מנהג אצל כולם לילך במכנסים במרחץ אבל עכשיו החוש מעיד על הפוך הדבר והוא איסור גמור מדינ' דגמרא בלי שום חולק ע"ש:
נהר שלום כתב:ראיתי את כל זה כבר אבל א"כ מדוע דווקא קרוביו ולא כל אדם [אלא א"כ נאמר שדרך העולם נקט]
עשוי לנחת כתב:ראה רש"י בסוגיא בפסחים שם.
עשוי לנחת כתב:נהר שלום כתב:ראיתי את כל זה כבר אבל א"כ מדוע דווקא קרוביו ולא כל אדם [אלא א"כ נאמר שדרך העולם נקט]עשוי לנחת כתב:ראה רש"י בסוגיא בפסחים שם.
עיינת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 210 אורחים