קיבלתי מחבר בזמנו
שקדים מתוקים כתב:בודאי יודע אתה שהיה פולמוס גדול, בענין איך שכתבת על הרה"ק מקאמרנא, שהיה בדרך זוזול וחוצפה יתירה, דאם הראשונים כבני אדם אנו כחמורים, וד"ל. אז אפילו גאון ות"ח כמותך [שבדרך אגב איני מכיר כב"ת מהספר תושבע"פ, רק מספרים טובים יותר] אם אתה רוצה להביא דעתך נגד הקאמרנר, כותב את זה, אבל לא לכתוב את זה בדרך זולזול.
אבל להבהיר את הענין, וכדי להבין על קצה המזלג את שיחת קדשו של הקאמרנר, צריכין להסביר, לכל אלו שלא נולדו בחצרות החסידים למיניהם, שמסורת לנו תלמידי הבעש"ט וההולכים בדרכיו שג' נשמות ירדו לזה העולם שאין להם שום שייכות להזמן רק הם היו באוצר גנזי של הקב"ה, ושלח אותם למטה כאן בעוה"ז ללמד את האנוש בינה, והן מעט מהאור הגנוז שיתגלה בביאת המשיח וכו'. והן הג'. הא' התנא האלוקי רבי שמעון בר יחאי, הב' האר"י הקדוש, הג' הבעש"ט הק'. שהם החוט המשולש שלא במהרה ינתק. [הדברים עמוקים ונכתבו כאן במהירות, וכל מי שרוצה מקורות לכל הנ"ל אשלח לו את זה, אישי.], על כן זה מה שאמר הרה"ק מקאמרנא, על האר"י הק' היה דוקא עליו ולא על צדיק אחר בדורו ולא לפניו ולא לאחריו. ולכאורה הכונה כנ"ל.
גבול ים כתב:הרב שקדים, הרב הקי"ד ביקש הערות חדשות, אין מן הצורך להעלות באוב את מה שנטחן שם עד דק, ובודאי לא להוסיף דברי הבל נוספים, למי ניתנה אמת המידה למדוד נשמת מי לפי ערך הדור והזמן ונשמת מי לא, ומוטב להניח לדברים אלו.
צונאמי כתב:גם נשמתו של בעל התושבע"פ היא לא לפי ערך הדור,
ונחצבה מאוצר סנפרינון שמתחת כסא הכבוד,
מנשמות חדשות שלא היו בעולם קודם, בסוד זוג וענבל וכידוע למבינים.
שקדים מתוקים כתב:אבל להבהיר את הענין, וכדי להבין על קצה המזלג את שיחת קדשו של הקאמרנר, צריכין להסביר, לכל אלו שלא נולדו בחצרות החסידים למיניהם, שמסורת לנו תלמידי הבעש"ט וההולכים בדרכיו שג' נשמות ירדו לזה העולם שאין להם שום שייכות להזמן רק הם היו באוצר גנזי של הקב"ה, ושלח אותם למטה כאן בעוה"ז ללמד את האנוש בינה, והן מעט מהאור הגנוז שיתגלה בביאת המשיח וכו'. והן הג'. הא' התנא האלוקי רבי שמעון בר יחאי, הב' האר"י הקדוש, הג' הבעש"ט הק'. שהם החוט המשולש שלא במהרה ינתק. [הדברים עמוקים ונכתבו כאן במהירות, וכל מי שרוצה מקורות לכל הנ"ל אשלח לו את זה, אישי.], על כן זה מה שאמר הרה"ק מקאמרנא, על האר"י הק' היה דוקא עליו ולא על צדיק אחר בדורו ולא לפניו ולא לאחריו. ולכאורה הכונה כנ"ל.
יבנה כתב:זה הסבר או שמא זה מרבה את התמיה?
צריכין להסביר, לכל אלו שלא נולדו בחצרות החסידים למיניהם,
שקדים מתוקים כתב:צונאמי כתב:גם נשמתו של בעל התושבע"פ היא לא לפי ערך הדור,
ונחצבה מאוצר סנפרינון שמתחת כסא הכבוד,
מנשמות חדשות שלא היו בעולם קודם, בסוד זוג וענבל וכידוע למבינים.
את זה לא קבלתי, אבל גם אני מודה שבעל "יורה דעה", הוא לא לפי ערך הדור, בעמקות, ובגאונות, ובקיאות, הן בראשונים הן באחרונים הן קבלה הן בספרי חסידות והן בספרי מוסר.
[וזה רק מקצת שבחו בפניו].
דב בן אברהם כתב:מן הראוי לציין 'שבח' נוסף והוא שספרי מינים נושרים תחת חיקו, (עיין אגרות הרמב"ם) אמנם עפר אני תחת כפות רגליו בהנזכר לעיל.
שקדים מתוקים כתב:צונאמי כתב:גם נשמתו של בעל התושבע"פ היא לא לפי ערך הדור,
ונחצבה מאוצר סנפרינון שמתחת כסא הכבוד,
מנשמות חדשות שלא היו בעולם קודם, בסוד זוג וענבל וכידוע למבינים.
את זה לא קבלתי, אבל גם אני מודה שבעל "יורה דעה", הוא לא לפי ערך הדור, בעמקות, ובגאונות, ובקיאות, הן בראשונים הן באחרונים הן קבלה הן בספרי חסידות והן בספרי מוסר.
[וזה רק מקצת שבחו בפניו].
צונאמי כתב:צריך מפתח עניינים מסודר.
כדאי לחלק לפרקים קטנים יותר של כ-20 עמ' לכל פרק. (והפרקים דהשתא יכולים להיות שערים,)
ע"מ שלא להלאות את הקורא בפרק ענק, בנושאים סבוכים ועמוקים.
כמו"כ יתכן ששוה להביא לעורך (יועיל בוודאי לתפוצה והתקבלות הדברים).
ובכל מקרה, הספר מדהים!
אמסטרדם כתב:בשער זוג וענבל פ"ח (השמן הטהור) מבואר שיש למחבר צונאמי בראש והוא נוהג להטביע חותם זה על כל יצירותיו האדירות.
ולהרב המחבר ייאמר, יישר כחכם.
הגרי"ז אומר 'ר' לייזר האט א בליץ אין קאפ...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים