מחולת המחנים כתב:השרף מקאצק היה אומר: "שטן ופנינה לשם שמים נתכוונו" - רשעות שכזו תיתכן אלא לשם שמים.
?דרשה רב אחא בר יעקב בפפוניא אתא שטן נשקיה לכרעיה
גם זו לטובה כתב:הר וולבה בראשית פרשת וישב (עמ' שכח)- צריך לברוח מלשם שמים כמו מאש אין לך דבר שיוצאים ממנו כ"כ הרבה טעיות כמו מכוונה לשם שמים. [דבריו שם בהקשר לדברי חז"ל דאף אשת פוטיפר נתכוונה לשם שמים]
גם זו לטובה כתב:הר וולבה בראשית פרשת וישב (עמ' שכח)- צריך לברוח מלשם שמים כמו מאש אין לך דבר שיוצאים ממנו כ"כ הרבה טעיות כמו מכוונה לשם שמים. [דבריו שם בהקשר לדברי חז"ל דאף אשת פוטיפר נתכוונה לשם שמים]
עשוי לנחת כתב:יש כזו לשון בתניא [של הרש"ז] שכל הצרות שיש כאן בעולם נגרמות ממחלוקת לש"ש.
בעצם כתב:גם זו לטובה כתב:הר וולבה בראשית פרשת וישב (עמ' שכח)- צריך לברוח מלשם שמים כמו מאש אין לך דבר שיוצאים ממנו כ"כ הרבה טעיות כמו מכוונה לשם שמים. [דבריו שם בהקשר לדברי חז"ל דאף אשת פוטיפר נתכוונה לשם שמים]
דברים כדרבנות כתב רבינו הנצי''ב בהעמק דבר בפתיחה לספר בראשית
'' שהקב''ה ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאלו אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות אע''ג שהוא לש''ש
דזה גורם חרבן הבריאה והריסות ישוב הארץ''
ועיין ברצ''ב
גימפעל כתב:עשוי לנחת כתב:יש כזו לשון בתניא [של הרש"ז] שכל הצרות שיש כאן בעולם נגרמות ממחלוקת לש"ש.
היכן ?
בעצם כתב:גם זו לטובה כתב:הר וולבה בראשית פרשת וישב (עמ' שכח)- צריך לברוח מלשם שמים כמו מאש אין לך דבר שיוצאים ממנו כ"כ הרבה טעיות כמו מכוונה לשם שמים. [דבריו שם בהקשר לדברי חז"ל דאף אשת פוטיפר נתכוונה לשם שמים]
דברים כדרבנות כתב רבינו הנצי''ב בהעמק דבר בפתיחה לספר בראשית
'' שהקב''ה ישר הוא ואינו סובל צדיקים כאלו אלא באופן שהולכים בדרך הישר גם בהליכות עולם ולא בעקמימות אע''ג שהוא לש''ש
דזה גורם חרבן הבריאה והריסות ישוב הארץ''
ועיין ברצ''ב
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים