נסתפקתי אם אשה יכולה לכתחילה לעשות הפסק טהרה לאחר שהדליקה נרות חנוכה מפלג המנחה (כגון בערב שבת, או בשעת הצורך), עיין ביו"ד קצו ס"א שלגבי קבלת שבת יש להחמיר לכתחילה ובדיעבד אין לחוש, אך בשפטות יש לומר שדין זה הוא דווקא בקבלת שבת, שהיא ממש קבלת היום הבא, ואינו יכול להתפלל אח"כ מנחה (רסג סט"ו, ועיין בציץ אליעזר חי"ג סימן מב שגם בשבת אם קיבל ביחיד ולא בציבור יכול להתפלל מנחה), אך בהדלקת נרות חנוכה אפילו לכתחילה יהיה אפשר לעשות זאת.
אך מכך שהאחרונים כתבו (בסימן תרעט) שיש להתפלל מנחה לכתחילה לפני הדלקת נרות משמע שכך יהיה הדין בהפסק טהרה.
אמנם בברכי יוסף שם כתב בשם דבר שמואל שהטעם לכך שטוב להתפלל קודם מנחה הוא "כי תפלת מנחה נגד תמיד של בין הערבים ונר חנוכה זכר לנס הנעשה בנרות המנורה הנדלקות אחר תמיד של בין הערבים" ולפי זה בהפסק טהרה לא שייך האי טעמא ויכולה לכתחילה לעשות הפסק לאחר הדלקת נרות.