בעצם כתב:[]
ש.גGI. כתב:בעצם כתב:[]
יש לציין שכך מספרים גם על הרה"ק יעקב יצחק מפשיסחא המכונה היהודי הקדוש .
ש.גGI. כתב:בעצם כתב:[]
יש לציין שכך מספרים גם על הרה"ק יעקב יצחק מפשיסחא המכונה היהודי הקדוש .
סגי נהור כתב:יש לתמוה על הסיפור, שהרי בכך הוא ביזה אותה יותר מאשר את עצמו (כפי שעמד הכותב בהערותיו), ונראה שעל יחס הקהילה אליו זה לא השפיע, כי אם על יחס הקהילה לאשתו, שבוודאי הרגישו כלפיה רגשות מאוד בלתי נעימים.
תוכן כתב:במקום כל הקושיות, יש לומר באופן מחודש, שהמעשה הוא שטויות.
פלתי כתב:אבל מה שביותר מקלקל את כל הסיפור, זהו סופו - כשנענע מת את ראשו. מה היה חסר לסיפור היפה והמרגש בלא זה הנס?
בעצם כתב:פלתי כתב:אבל מה שביותר מקלקל את כל הסיפור, זהו סופו - כשנענע מת את ראשו. מה היה חסר לסיפור היפה והמרגש בלא זה הנס?
לפי האור החיים הקדוש אצל צדיקים זה טבעי ולא נס
אור החיים בראשית פרק כג (ב)
ותמת שרה. רמז הכתוב באומרו בקרית ארבע לומר כי ח"ו לא יתייחס המיתה לצדיקים
אלא שקרית ארבע פי' עיר שהיתה בנויה מד' יסודות נפרדה היא ונסעה מהם.
ואומרו היא חברון פי' שהגם שמתה היא משפעת בהם בחינת החיבור כי הצדיקים הגם שימותו הגוף אינו מושלל מהחיים כי צדיקים במיתתם קרויים חיים,
וצא ולמד (שבת קנב ב) ממעשה דרב אחאי בר יאשיה.
והטעם הוא כי בהיותם בעולם הזה מהפכים בחינת החומר שביסודות לבחינת הרוחניות הקדוש שבנפש באמצעות מעשים טובים והפלגת התורה שמשתדלים בעולם הזה,
ולהשכילך בדבר צא ולמד מה שכתב רמב"ם פ"ד מהלכות יסודי התורה דין ה' שישתנה היסוד ליסוד חבירו הקרוב אליו ויהפך העפר למים,
וכמו כן ימצא שבאמצעות דביקות האדם בקונו יתהפכו היסודות כולם ליסוד האש ויסוד האש ליסוד אש הנשמה והבן
בעצם כתב:תוכן כתב:במקום כל הקושיות, יש לומר באופן מחודש, שהמעשה הוא שטויות.
לדחות נושא בפיטפוט סרק אינו אופן מחודש כלל
נטיעות כתב:ש.גGI. כתב:בעצם כתב:[]
יש לציין שכך מספרים גם על הרה"ק יעקב יצחק מפשיסחא המכונה היהודי הקדוש .
היכן מסופר עליו?
מעולם לא ראיתי כזאת בכל ספרי התולדות של היהודי הק'.
אולי תציין כאן בבקשה את המקור לכך?
בעצם כתב:תוכן כתב:במקום כל הקושיות, יש לומר באופן מחודש, שהמעשה הוא שטויות.
לדחות נושא בפיטפוט סרק אינו אופן מחודש כלל
לבב כתב:האם לא מסופר על קדושים וטהורים שהשפילו ראשם וטבלו בעצמם במקוה אחר פטירתם?
תוכן כתב:בעצם כתב:תוכן כתב:במקום כל הקושיות, יש לומר באופן מחודש, שהמעשה הוא שטויות.
לדחות נושא בפיטפוט סרק אינו אופן מחודש כלל
ומה לגבי לדחות את הסיפור החסר היגיון הזה באופן שאין בו מן החידוש כלל, אלא השכל הישר של בחור ישיבה קטנה.
גימפעל כתב:לבב כתב:האם לא מסופר על קדושים וטהורים שהשפילו ראשם וטבלו בעצמם במקוה אחר פטירתם?
זה לא קשור לכאן, אך כיון שהזכרת אענה לך על זה, שאלתי אחד מחברי הח"ק בירושלים על מעשיות אלו שצדיקים טובלים לבד, ואמר לי שאלו שלא רגילים לכך ולא יודעים שדרכו של מת לצוף על גבי המים בטוחים שהמת הוציא את ראשו לבד מהמים, וכיון שאצל צדיקים ישנם למידים שנדחפים בעת עשיית הטהרה, לכן מתפרסמים סיפורים אלו.
המפקדים דרשו משלום להוריד את הגופה. לאף אחד לא היה ניסיון עם הוצאות להורג בישראל, הם לא ידעו שבגוף נשאר עוד אוויר. "ופתאום עלה לו האוויר למעלה, ועשה לי על הפרצוף... אמרתי 'וואי, וואי, וואי עכשיו הוא יאכל אותי. עוד תימני אחד הלך", אומר נגר. "ואז הגעתי הביתה, הייתי מלא דם מהנפיחה שלו".
תוכן כתב:בעצם כתב:תוכן כתב:במקום כל הקושיות, יש לומר באופן מחודש, שהמעשה הוא שטויות.
לדחות נושא בפיטפוט סרק אינו אופן מחודש כלל
ומה לגבי לדחות את הסיפור החסר היגיון הזה באופן שאין בו מן החידוש כלל, אלא השכל הישר של בחור ישיבה קטנה.
בעצם כתב:אולי תפרט בבקשה מה מפריע לך בתוכן הסיפור הזה?
תוכן כתב:בעצם כתב:אולי תפרט בבקשה מה מפריע לך בתוכן הסיפור הזה?
החזו"א כותב באגרת כמה כללים לבן תורה, ואחד מהם, שהוא לא יהיה שונה מאדם אחר. אדם שמבקש מאשתו לבייש אותו ברבים, זה כל כך שונה וכל כך מוזר, וימשוך לעצמו כל כך הרבה תשומת לב, שאין לי ספק כלל ששום בן תורה לא היה מתנהג ככה.
וכל זה מבלי להכנס ליסורי הנפש שגרם לאשתו בבקשה כזאת.
וכל זה גם מבלי כל הבזיונות שגרם לאשתו בהתאם להתנהגות כזאת.
בעצם כתב:תוכן כתב:בעצם כתב:אולי תפרט בבקשה מה מפריע לך בתוכן הסיפור הזה?
החזו"א כותב באגרת כמה כללים לבן תורה, ואחד מהם, שהוא לא יהיה שונה מאדם אחר. אדם שמבקש מאשתו לבייש אותו ברבים, זה כל כך שונה וכל כך מוזר, וימשוך לעצמו כל כך הרבה תשומת לב, שאין לי ספק כלל ששום בן תורה לא היה מתנהג ככה.
וכל זה מבלי להכנס ליסורי הנפש שגרם לאשתו בבקשה כזאת.
וכל זה גם מבלי כל הבזיונות שגרם לאשתו בהתאם להתנהגות כזאת.
מובן ומקובל
ואפשר להוסיף את דברי הגרש''זא זצ''ל שאהב סיפורי צדיקים שאפשר ללמוד מהם משהו למעשה עבורינו
ובכל אופן יש בסיפור כניסה נדירה לעולם רוחני נעלה ואצילי של זוג בני עליה שבהסכמה הדדית וסודית
בחרו להלחם בדרכם האישית והלא מקובלת. בגאווה וביצר הכבוד
אותי זה ריגש
פלתי כתב:[
(אמנם לי עדיין מאד מפריע הנס של הזזת הראש).
בעצם כתב:פלתי כתב:[
(אמנם לי עדיין מאד מפריע הנס של הזזת הראש).
אמת שהסיפור נפלא בפני עצמו ואינו צריך חיזוק על טבעי
אבל כנראה מדי פעם יש תופעות כאלה
כמו שתראה כאן
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... m_id=19616
והעיקר שלפי קוטן האותיות שבחרת הפנמת את הסיפור ולקחו
פלתי כתב:בעצם כתב:פלתי כתב:[
(אמנם לי עדיין מאד מפריע הנס של הזזת הראש).
אמת שהסיפור נפלא בפני עצמו ואינו צריך חיזוק על טבעי
אבל כנראה מדי פעם יש תופעות כאלה
כמו שתראה כאן
http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... m_id=19616
והעיקר שלפי קוטן האותיות שבחרת הפנמת את הסיפור ולקחו
אם היית מתאפק מלומר את דבריך האחרונים, הייתי סובר שגם אתה הפנמת.
בעצם כתב:סליחה ומחילה לא התכוונתי כלל לפגוע או לעקוץ
דברי נכתבו כפשוטם. ובהערכה
סגי נהור כתב:יש לתמוה על הסיפור, שהרי בכך הוא ביזה אותה יותר מאשר את עצמו (כפי שעמד הכותב בהערותיו), ונראה שעל יחס הקהילה אליו זה לא השפיע, כי אם על יחס הקהילה לאשתו, שבוודאי הרגישו כלפיה רגשות מאוד בלתי נעימים.
משא"כ אילו היה מתנה עמה להפך, שהוא יבזה אותה בפומבי בכל הזדמנות וידבר כלפיה דברי גנאי, אז היה הבזיון לו!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 553 אורחים