יבנה כתב:השאלה כעת הוא האם רע"א קרע את השער מעותקו האישי.
מיללער כתב:יבנה כתב:השאלה כעת הוא האם רע"א קרע את השער מעותקו האישי.
שמעת פעם על מדת ההשתוות? ורבינו עקיבא עניו מאד מכל האדם, מדת ענוותנותו היתה למופת, בטח שהשער בלאט לא השפיע עליו מאומה, ולית דין צריך בושש
יבנה כתב:מיללער כתב:יבנה כתב:השאלה כעת הוא האם רע"א קרע את השער מעותקו האישי.
שמעת פעם על מדת ההשתוות? ורבינו עקיבא עניו מאד מכל האדם, מדת ענוותנותו היתה למופת, בטח שהשער בלאט לא השפיע עליו מאומה, ולית דין צריך בושש
מסופר על רשז"א שבנו הוציא את מהרי"ט אלגאזי וכתב איזה הקדשה בספר והביאו לאביו, וכשראה רש"ז את התוארים כעס וקרעו מתוך הספר.
מבורך כתב:האם למישהו מידע על צאצאיו כיום מלבד צאצאיו דרך החת"ם סופר
עתניאל בן קנז כתב:מבורך כתב:האם למישהו מידע על צאצאיו כיום מלבד צאצאיו דרך החת"ם סופר
צאצאים שותו"מ כפי הידוע, אין (או כמעט שאין).
חוץ מצאצאיו נכדי הרה"ק ר' לייבלע אייגר מלובלין.
צאצאים שאינם שות"מ יש למכביר. היה לפני כמה שנים איזה כנס בה נאספו רבים.
שייף נפיק כתב:ידוע שרצה לעזוב את רבנות פוזנא והציע את עצמו להיות שמש בוילנא. ושמעתי מהגר"א ארלנגר ששמע מהגרי"ד סולוביציק מבריסק שזה לא כמו שחושבים שסתם רצה לעזוב את הרבנות אלא שרצה לקבל תורה מהגר"א.
אוהב עמו כתב:במעשה עם ש"ס סלאוויטא ידועים דבריו שנדפסו באגרת שאף שעל כבודו מוחל אינו מוחל על כבוד התורה.
אך יש משפט שזכור לי בשמו שבכל דור התורה עוברת חכם אחד ובדור הזה אני התורה (באידיש זה נשמע הרבה יותר טוב)
מחיפוש באוצר לא מצאתי אלא בדברי האבי עזרי שכך היה רגיל לומר לפי מה שמביא ממנו במנחת נתן ובשמושה של תורה.
יש לזה מקור יותר קדום שכך אמר רעק"א?
מערכו ב'המכלול' יצ"ו:מבורך כתב:ידוע מקום קבורתו?
מצבת קברו המקורית של רבי עקיבא איגר בבית העלמין היהודי בפוזנא, נהרסה בימי מלחמת העולם השני'; ולאחרי' הוצבה במקומו המשוער של קברו (הנמצא כיום בעיבורו של רחוב מגורים) מצבת שיש חדשה, עלי' צוטט נוסח המצבה הישנה.
שמואל_הקטן כתב:אוהב עמו כתב:במעשה עם ש"ס סלאוויטא ידועים דבריו שנדפסו באגרת שאף שעל כבודו מוחל אינו מוחל על כבוד התורה.
אך יש משפט שזכור לי בשמו שבכל דור התורה עוברת חכם אחד ובדור הזה אני התורה (באידיש זה נשמע הרבה יותר טוב)
מחיפוש באוצר לא מצאתי אלא בדברי האבי עזרי שכך היה רגיל לומר לפי מה שמביא ממנו במנחת נתן ובשמושה של תורה.
יש לזה מקור יותר קדום שכך אמר רעק"א?
המקור הוא חוט המשולש ח"ב דף עג.
מימון בשה"מ מעיר שהמפגש המתואר שם לא יכל להתקיים כי האחים שפירא שוחררו בתרט"ז, ורעק"א נפטר בתקצ"ח.
קראקובער כתב:עתניאל בן קנז כתב:מבורך כתב:האם למישהו מידע על צאצאיו כיום מלבד צאצאיו דרך החת"ם סופר
צאצאים שותו"מ כפי הידוע, אין (או כמעט שאין).
חוץ מצאצאיו נכדי הרה"ק ר' לייבלע אייגר מלובלין.
צאצאים שאינם שות"מ יש למכביר. היה לפני כמה שנים איזה כנס בה נאספו רבים.
יש צאצאים יראים ושלמים דרך בתו שרה-סריל, אשתו של ר' אברהם משה קלישר בזיווג ראשון שהתחתנה אחר כך עם החתם סופר וכמובן רבי דוד רפפורט בעל מקדש דוד.
אראל כתב:ת"ח א' חשוב הפנה אותי לחילופי תשובות בין הרעק"א והנתיבות, בענין מה שפסק הרמ"א להחמיר בטומאת כהנים, אף במתי עכו"ם, והראה לי התשובה במהדורא חמישאה בשו"ת רעק"א, הוצאת 'המאור', שנו"נ בענין הלכה למעשה
אין בידי מהדורא הנ"ל, וחיפשתי התשובה בביהמ"ד, מהדורת המאור, וראיתי אמנם הנושא כולה נעתק מכתי"ק,
מישהוא יודע אם תשובות אלו נדפסו בשום מקום אחר, מלבד בשו"ת רעק"א מהדו' המאור?, כי המהדורא הנ"ל לא נמצא באוצה"ח ובמאגרים
רונן כתב:הגאון הנ"ל נהג לחתום בלועזית Jacob Moses Eiger יעקב משה בויקי מבואר (ללא מקור) כי יעקב זהו חילוף אותיות של שמו עקיבא ומשה שם אביו... מישהו מכיר מקור להתחייסות כלשהי לכך.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים