זקן ששכח כתב:דומה שהראשון היה העו"ד במשפט בייליס המפורסם ברוסיה לפני כמאה שנה.
בור הגולה כתב:זקן ששכח כתב:דומה שהראשון היה העו"ד במשפט בייליס המפורסם ברוסיה לפני כמאה שנה.
דומני שלא היה עו"ד, אלא הרב מטע"ם במוסקבה, ובתור שכזה היה מעורב במשפט ההוא. אולי אני טועה, לא בדקתי כעת.
גוראריה כתב:מי שקצת מתמצא בתולדות היהודים ברוסי', יודע שלא אחת פשוט לא הניחו לצלם תמונת פספורט עם כיפה. לילדים בפרט אבל לעיתים גם לבוגרים.
ובכלל, נהלי חבישת הכיפה היו בתקופות מסויימות ובמקומות מסויימים שונים מאד מהמקובל כיום.
בור הגולה כתב:חלקם התבוללו לגמרי. איני יודע אם היו מהם שנשארו אצלנו. ר"ל.
מי ומה הי' חלש?רבטוב כתב:גוראריה כתב:מי שקצת מתמצא בתולדות היהודים ברוסי', יודע שלא אחת פשוט לא הניחו לצלם תמונת פספורט עם כיפה. לילדים בפרט אבל לעיתים גם לבוגרים.
ובכלל, נהלי חבישת הכיפה היו בתקופות מסויימות ובמקומות מסויימים שונים מאד מהמקובל כיום.
החלק הראשון אתה צודק . אך בחלק השני לא ובפרט בתקופתו של מאז''ה ובענינים אחרים של יהדות ג''כ הי' די חלש
מי זוכר איך אמרו בתל אביב לפני חמישים שנה שתצא ממאז''ה . ופירוש הדבר
גוראריה כתב:רבטוב כתב:מי זוכר איך אמרו בתל אביב לפני חמישים שנה שתצא ממאז''ה . ופירוש הדבר
מה ענין הלצה זו לכאן?
גוראריה כתב:בתל אביב לפני חמשים ואף לפני עשרים שנה היתה נפוצה הקללה... "שתכנס בבלפור ותצא ממזא"ה"
בלפור ומזא"ה הינם 2 רחובות בלב העיר, וביניהם שכן ביה"ח הדסה. הכניסה לחדר מיון היתה מרח' בלפור, ופתח חדר המתים פנה לרח' מזא"ה... ירחם ה', אוף אלע גויים גיזאגט.
עכ"פ, אין כ"ז קשור לענייננו כלל ועיקר.
רבטוב כתב:גוראריה כתב:בתל אביב לפני חמשים ואף לפני עשרים שנה היתה נפוצה הקללה... "שתכנס בבלפור ותצא ממזא"ה"
בלפור ומזא"ה הינם 2 רחובות בלב העיר, וביניהם שכן ביה"ח הדסה. הכניסה לחדר מיון היתה מרח' בלפור, ופתח חדר המתים פנה לרח' מזא"ה... ירחם ה', אוף אלע גויים גיזאגט.
עכ"פ, אין כ"ז קשור לענייננו כלל ועיקר.
לא הדסה רק אסותא
לא ציוני כתב:האם מישהו יודע על ילדיו אחריו
שיר ורננים כתב:לא ציוני כתב:האם מישהו יודע על ילדיו אחריו
ישנה אדריכלית בעיריית ירושלים במח' תכנון עיר ששמה מזא"ה ולשאלתי אמרה שהיא בת משפחתו . איני זוכר אם נכדה או אחיינית.
פרנקל תאומים כתב:יש בנותן טעם להזכיר את הידוע, שבשלב כל שהוא במשפט בייליס, כשעמד הרב מזא"ה על שולחן העדים, הציג הקטיגור את מימרת חז"ל "אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם", ...
הרב מזאה השיב כדלהלן: הנה אם יהיה אחד מבני אוה"ע שיפול בצרה, הרי שיצטרך להתמודד עימה בגפו, אבל כשיהודי אחד- מנדל בייליס, נקלע לצרה, כל היהודים בכל העולם מתגייסים לעזרתו..
וזו היא כוונת חז"ל: היות שצורת הלשון 'איש' יש לה צורת רבים: 'אנשים', משא"כ צורת הלשון 'אדם', אין לה צורת רבים. אמור מעתה: 'אתם קרויים אדם' : עמ"י כולם יחידה אחת יש להם רק צורת יחיד. 'ואין אוה"ע קרויים אדם': שאינם יחידה אחת, כ"א כאו"א בפנ"ע, ולהם ראויה צורת הלשון 'אנשים' בלשון רבים. ודפח"ח.
גוראריה כתב:מי שקצת מתמצא בתולדות היהודים ברוסי', יודע שלא אחת פשוט לא הניחו לצלם תמונת פספורט עם כיפה. לילדים בפרט אבל לעיתים גם לבוגרים.
ובכלל, נהלי חבישת הכיפה היו בתקופות מסויימות ובמקומות מסויימים שונים מאד מהמקובל כיום.
ח''ל קאליסק כתב:גוראריה כתב:מי שקצת מתמצא בתולדות היהודים ברוסי', יודע שלא אחת פשוט לא הניחו לצלם תמונת פספורט עם כיפה. לילדים בפרט אבל לעיתים גם לבוגרים.
ובכלל, נהלי חבישת הכיפה היו בתקופות מסויימות ובמקומות מסויימים שונים מאד מהמקובל כיום.
תמונה נוספת של הרב מאז''ה ג''כ ללא כיפה מה שמאש את הקביעה הנ''ל.
גוראריה כתב:מי שקצת מתמצא בתולדות היהודים ברוסי', יודע שלא אחת פשוט לא הניחו לצלם תמונת פספורט עם כיפה. לילדים בפרט אבל לעיתים גם לבוגרים.
שבטיישראל כתב:יש ספר בשם "קיצור משנה ברורה" (דומני מהוצאת פלדהיים בארה"ב) שמחברו הוא ממשפחת מזא"ה.
חלמישצור כתב:
ב"משנת ראם" (תש"ב), עמ' 10, מציין הרא"ם את בניו ומונה שבחם: הבכור "הגאון יוסף", "החריף גבריאל", "העלוי דב בער" ו"הנבון יעקב משה" (לאוי"ט, רב שהפך לסטנדפיסט נודע...). ערכו בג'ני.
שייף נפיק כתב:
ויש גם אותו, הספר מעוטר בהסכמות גדולי הדור משנת תרצ''ט והלאה. מיהו?
יוסף שרייבער כתב:מעניין הדבר שלאחר מותו עשה אמן רוסי בשם סרגיי מרקורוב מסיכת מוות מראש הרב.
https://www.kedem-auctions.com/he/conte ... 7%95%D7%91
[קישור פעיל: https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/sou ... 94?lang=he]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים