איש_ספר כתב:מכתה"ע טרם הריעו בשופרם, אך באוזנינו שמענו, כי לימים הבאים ואולי עוד למחר, עומד להופיע חלק התשובות וליקוטים מרבינו החזו"א, ובתוכו הרבה אומ'ר הבא מן החדש..
איש_ספר כתב:אעלה כאן איזה דברי ענין מתוך הספר.
ישבב הסופר כתב:בשורה טובה עד מאוד לשוחרי התורה!!
היא שיחתי כתב:מה היחס בין ספר זה
ל'גנזים ושו"ת חזו"א'?
מבקש דעת כתב:היכן ניתן להשיג את הספר בירושלים.
מאיר סובל כתב:אם כי, שני הספרים, גם יחד, יצאו ע"י נכדי אותה משפחה בענפי משפחת מרן זללה"ה.
מחולת המחנים כתב:
מהו הספר לחם שערים שנזכר ברשימת הגליונות?
ישבב הסופר כתב:מהרב ז"ק הנ"ל שמעתי, 55 ש"ח לפורמט קטן ו65 לגדול.
איש_ספר כתב:מחולת המחנים כתב:
מהו הספר לחם שערים שנזכר ברשימת הגליונות?
הוא הנדפס בירושלים לרב מטרעסטינא.
מאיר סובל כתב:אם כי, שני הספרים, החדש והגנזים גם יחד, יצאו ע"י נכדי אותה משפחה בענפי משפחת מרן זללה"ה.
מלך שלם כתב: ואם כבר, חשבת פעם על משמר הלוי לעומת חידושים וביאורים?
איש_ספר כתב:ואגב, יש ספרים שדוקא הדמיון המלאכותי שלהם לספרים אחרים הופך אותם למעט נלעגים, וד"ל.
מלך שלם כתב:
לא אהבתי את נימת הלעג ללוחו של גנוט טוב ורחב הלב, ואם כבר, חשבת פעם על משמר הלוי לעומת חידושים וביאורים?
צעיר_התלמידים כתב:
מה הפירוש בעברית?
גבול ים כתב:מלך שלם כתב:
לא אהבתי את נימת הלעג ללוחו של גנוט טוב ורחב הלב, ואם כבר, חשבת פעם על משמר הלוי לעומת חידושים וביאורים?
אתה מתכוון בתוכן או בטוב ורוחב הלב?
מלך שלם כתב:גבול ים כתב:מלך שלם כתב:
לא אהבתי את נימת הלעג ללוחו של גנוט טוב ורחב הלב, ואם כבר, חשבת פעם על משמר הלוי לעומת חידושים וביאורים?
אתה מתכוון בתוכן או בטוב ורוחב הלב?
התכוונתי לשניהם, גנוט, כמו הרב משמר הלוי, ידועים בסגנונם המוגזם והנפרז, ואין בכך מתום ומקום לעג, איש איש כותב בטבעיות כפי סגנונו ונטיתו, והדברים נידונים כתוכנם, יש גאון נפלא ומתוק ורגשותיו המבעבעים גורמים לו לכתוב עמוד של תארים על הגרי"ז ושניים כאלו על האבי עזרי
ההשוואה בין הגרמ"מ זצוק"ל לשמו ולזכרו תאוות נפש, דלעי באורייתא תדירא וספריו הק', הרחב פיך ואמלאו, ההוא בדברי תורה כתיב, לבין חיבור המלא דברי תפלות והבאי, מכתב לגו כסילים, הוא השפלת קרן תורה באופן מבהיל.
בהקדמה כתבו:
על מה מכוונים הדברים "מוטב תבטל תורה ולא תופר תורה",
אחד מהצינזורים התמוהים הוא המכתב דלהלן "הדרכה לא' שסבל ממתיחות יתר".
ולמה זו צנזורה תמוהה?
כי המכתב הזה כל כך מפורסם, שכל צינזור רק יבליט שבעתיים את ה"תבטל תורה ולא תופר תורה".
המכתב הזה נשלח לרפאל הלפרין בימי תנודות נעוריו הקשים, והתפרסם בספריו. (ולבטח הועתק משם).
הנה המקור:
ההשמטה: ואני מציע תפילת המנחה של עש"ק כי העת מסוגלת לשפע קודש לקראת שבת מלכתא וטוב להתפלל ביחידות
נו, עוד אפשר להבין את הצנורה של "טוב להתפלל ביחידות" - גם אם הסיפא "כדי שתהא הכוונה יותר רצוי'" תאבד את משמעותה - ואולי גם תסולף!
אבל החצי הראשון של המשפט?!
מרחביה כתב:קיבלתי בדוא"ל מאחד החסום לפורום וביקש ממני לפרסם:בהקדמה כתבו:
על מה מכוונים הדברים "מוטב תבטל תורה ולא תופר תורה",
אחד מהצינזורים התמוהים הוא המכתב דלהלן "הדרכה לא' שסבל ממתיחות יתר".
ולמה זו צנזורה תמוהה?
כי המכתב הזה כל כך מפורסם, שכל צינזור רק יבליט שבעתיים את ה"תבטל תורה ולא תופר תורה".
המכתב הזה נשלח לרפאל הלפרין בימי תנודות נעוריו הקשים, והתפרסם בספריו. (ולבטח הועתק משם).
הנה המקור:
ההשמטה: ואני מציע תפילת המנחה של עש"ק כי העת מסוגלת לשפע קודש לקראת שבת מלכתא וטוב להתפלל ביחידות
נו, עוד אפשר להבין את הצנורה של "טוב להתפלל ביחידות" - גם אם הסיפא "כדי שתהא הכוונה יותר רצוי'" תאבד את משמעותה - ואולי גם תסולף!
אבל החצי הראשון של המשפט?!
צולניק כתב:[מחמת שבלא"ה האשכול אינו עסק רק בספר החדש אצרף כאן מגנזי החזו"א שפורסם במוסף 'לקראת שבת'].
מרחביה כתב:קיבלתי בדוא"ל מאחד החסום לפורום וביקש ממני לפרסם:בהקדמה כתבו:
על מה מכוונים הדברים "מוטב תבטל תורה ולא תופר תורה",
אחד מהצינזורים התמוהים הוא המכתב דלהלן "הדרכה לא' שסבל ממתיחות יתר".
ולמה זו צנזורה תמוהה?
כי המכתב הזה כל כך מפורסם, שכל צינזור רק יבליט שבעתיים את ה"תבטל תורה ולא תופר תורה".
המכתב הזה נשלח לרפאל הלפרין בימי תנודות נעוריו הקשים, והתפרסם בספריו. (ולבטח הועתק משם).
הנה המקור:
ההשמטה: ואני מציע תפילת המנחה של עש"ק כי העת מסוגלת לשפע קודש לקראת שבת מלכתא וטוב להתפלל ביחידות
נו, עוד אפשר להבין את הצנורה של "טוב להתפלל ביחידות" - גם אם הסיפא "כדי שתהא הכוונה יותר רצוי'" תאבד את משמעותה - ואולי גם תסולף!
אבל החצי הראשון של המשפט?!
איש_ספר כתב: ההוצאה לוותה בהתייעצות מתמדת, עם הגרח"ג, הגרח"ק, הגרד"ל ועוד ומתוך תחושת אחריות עמוקה, כראוי לספר שכזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 357 אורחים