קומי_אורי כתב:שקרים גמורים לגמרי זה לא יכול להיות, יש שם צילומים של דברים מאד מוזרים מהספר. ולגבי הסיפורים יש מספרי טלפון של בעלי המעשה, האם יש טעם לחשוד שסתם אנשים עשו נגדו קונספירציה?
נוה הלבנון כתב:יאיר 1,
אולי תרים את הכפפה, סליחה, את השפורפרת, ותתקשר לשאול?
אני אישית, באם שלושה (ואולי פחות) היו אומרים לי על רב מסויים שהכשיל אותם, לא הייתי דורך יותר אצל רב כזה לעולם.
אתה כן?
יאיר1 כתב:נוה הלבנון כתב:יאיר 1,
אולי תרים את הכפפה, סליחה, את השפורפרת, ותתקשר לשאול?
אני אישית, באם שלושה (ואולי פחות) היו אומרים לי על רב מסויים שהכשיל אותם, לא הייתי דורך יותר אצל רב כזה לעולם.
אתה כן?
אם השלושה הללו היו תלמידי חכמים בסדר גודל של הרב, לא. אבל אם היו אברכים שידיעותיהם קלושות, והם מתנהגים כעמי ארצות שחושבים שהם יותר מומחי מהרב, לא היה הדבר משנה את דעתי כלל.
אני לא ארים ואתקשר כיון שאינני מאמין כלל לדיבה זו, וגם מבין שיש לבן אדם שונאים וממילא לא חוכמה שיש עשרה אנשים החפצים בחיסולו, ועתה אני יודע שיש רבים כאלו כמבואר בהודעה הקודמת. וממילא הענין כבר לא רלוונטי.
היה טוב יותר אם היו עוצרים את הדיון הזה, לאחר שהבנתי שמדובר במורה הוראה מובהק וותיק.
גם הטענה שיש לגרי"ש טענות עליו מגוחכת להחריד.
הרי הגריש"א לא נפטר לפני 3000 שנה, והגריש"א ידע ל'חסל' את מי שחשב שצריך, והרב כהנא לא התגורר בעיירה שכוחת אל בשוויץ, אלא בירושלים בסמיכות לגריש"א וודאי שהכיר אותו, ואם לא הביע דעתו בגלוי מפני מה עתה מפרסמים את דעתו [שלדבריהם] נאמרה בצנעה?! אתמהה....
נוה הלבנון כתב:יאיר1 כתב:נוה הלבנון כתב:יאיר 1,
אולי תרים את הכפפה, סליחה, את השפורפרת, ותתקשר לשאול?
אני אישית, באם שלושה (ואולי פחות) היו אומרים לי על רב מסויים שהכשיל אותם, לא הייתי דורך יותר אצל רב כזה לעולם.
אתה כן?
אם השלושה הללו היו תלמידי חכמים בסדר גודל של הרב, לא. אבל אם היו אברכים שידיעותיהם קלושות, והם מתנהגים כעמי ארצות שחושבים שהם יותר מומחי מהרב, לא היה הדבר משנה את דעתי כלל.
אני לא ארים ואתקשר כיון שאינני מאמין כלל לדיבה זו, וגם מבין שיש לבן אדם שונאים וממילא לא חוכמה שיש עשרה אנשים החפצים בחיסולו, ועתה אני יודע שיש רבים כאלו כמבואר בהודעה הקודמת. וממילא הענין כבר לא רלוונטי.
היה טוב יותר אם היו עוצרים את הדיון הזה, לאחר שהבנתי שמדובר במורה הוראה מובהק וותיק.
גם הטענה שיש לגרי"ש טענות עליו מגוחכת להחריד.
הרי הגריש"א לא נפטר לפני 3000 שנה, והגריש"א ידע ל'חסל' את מי שחשב שצריך, והרב כהנא לא התגורר בעיירה שכוחת אל בשוויץ, אלא בירושלים בסמיכות לגריש"א וודאי שהכיר אותו, ואם לא הביע דעתו בגלוי מפני מה עתה מפרסמים את דעתו [שלדבריהם] נאמרה בצנעה?! אתמהה....
לא מבין מה אתה עונה. אני שאלתי על מקרה שהתברר שהרב הכשיל אותם (דוגמא: שאלו עוד 15 רבנים, 3 רופאים, ובדיקת מעבדה).
אם היית שומע לעז על חברת בנין פלונית הפסידה לאנשים כסף, אם היה יוצא לעז על עו"ד שמועל בכספי לקוחות, על רופא עינים שעוור עין למטופל.
היית מתקרב אליהם?
ולרב שיש לעז שהכשיל (בשוגג)? (כמובן לא לקבוע אלא לחשוש)
אתה כותב שאתה כלל לא מאמין לדיבה.
אבל! אתה מתעלם מהרגלים לדבר: מזה שהוא מקל מס' 1 בירושלים (שאין בזה אמנם בכדי לקבוע דבר), מדבריו בהקדמה, מהפסקים שלו שאכן חריגים כפי שתוכל לראות בעצמך.
זה מספיק לחשוש שאף אחד לא התלבש עליו סתם.
אתה מתעלם מהמכתב של גדו"י מלפני מס' שנים שחתמו על כך שאכן יש מוצי"ם כאלו המתירים דם וסת!
[הטענה על הרב אלישיב לדעתי כלל לא נכונה ואולי אאריך בהזדמנות]
משהו אחד אני בטוח, אותו סיפור בדיוק! רק תחליף את הרב עם רופא עינים, לא היית מתקרב לפתח המרפאה שלו!
נוה הלבנון כתב:יאיר1 כתב:נוה הלבנון כתב:יאיר 1,
אולי תרים את הכפפה, סליחה, את השפורפרת, ותתקשר לשאול?
אני אישית, באם שלושה (ואולי פחות) היו אומרים לי על רב מסויים שהכשיל אותם, לא הייתי דורך יותר אצל רב כזה לעולם.
אתה כן?
אם השלושה הללו היו תלמידי חכמים בסדר גודל של הרב, לא. אבל אם היו אברכים שידיעותיהם קלושות, והם מתנהגים כעמי ארצות שחושבים שהם יותר מומחי מהרב, לא היה הדבר משנה את דעתי כלל.
אני לא ארים ואתקשר כיון שאינני מאמין כלל לדיבה זו, וגם מבין שיש לבן אדם שונאים וממילא לא חוכמה שיש עשרה אנשים החפצים בחיסולו, ועתה אני יודע שיש רבים כאלו כמבואר בהודעה הקודמת. וממילא הענין כבר לא רלוונטי.
היה טוב יותר אם היו עוצרים את הדיון הזה, לאחר שהבנתי שמדובר במורה הוראה מובהק וותיק.
גם הטענה שיש לגרי"ש טענות עליו מגוחכת להחריד.
הרי הגריש"א לא נפטר לפני 3000 שנה, והגריש"א ידע ל'חסל' את מי שחשב שצריך, והרב כהנא לא התגורר בעיירה שכוחת אל בשוויץ, אלא בירושלים בסמיכות לגריש"א וודאי שהכיר אותו, ואם לא הביע דעתו בגלוי מפני מה עתה מפרסמים את דעתו [שלדבריהם] נאמרה בצנעה?! אתמהה....
לא מבין מה אתה עונה. אני שאלתי על מקרה שהתברר שהרב הכשיל אותם (דוגמא: שאלו עוד 15 רבנים, 3 רופאים, ובדיקת מעבדה).
אם היית שומע לעז על חברת בנין פלונית הפסידה לאנשים כסף, אם היה יוצא לעז על עו"ד שמועל בכספי לקוחות, על רופא עינים שעוור עין למטופל.
היית מתקרב אליהם?
ולרב שיש לעז שהכשיל (בשוגג)? (כמובן לא לקבוע אלא לחשוש)
אתה כותב שאתה כלל לא מאמין לדיבה.
אבל! אתה מתעלם מהרגלים לדבר: מזה שהוא מקל מס' 1 בירושלים (שאין בזה אמנם בכדי לקבוע דבר), מדבריו בהקדמה, מהפסקים שלו שאכן חריגים כפי שתוכל לראות בעצמך.
זה מספיק לחשוש שאף אחד לא התלבש עליו סתם.
אתה מתעלם מהמכתב של גדו"י מלפני מס' שנים שחתמו על כך שאכן יש מוצי"ם כאלו המתירים דם וסת!
[הטענה על הרב אלישיב לדעתי כלל לא נכונה ואולי אאריך בהזדמנות]
משהו אחד אני בטוח, אותו סיפור בדיוק! רק תחליף את הרב עם רופא עינים, לא היית מתקרב לפתח המרפאה שלו!
דגש חשוב בכל עניין זה:
קבלה בידינו שלרב יש 'סיעתא דשמיא' כשהשאלה הנשאלת אותו היא 'הלכה למעשה'.
כשהשאלה נשאלת ... 'כדי לבדוק באופן אובייקטיבי' את שיטתו, אך לא להלכה, אין לו את הסיעתא דשמיא שיש לרב.
והדברים מגובים לגמרי.
ידוע על כמה וכמה רבנים שהורו שלא כדת במקרים כגון אלו שהשאלה לא הובאה על שולחנם בכדי לנהוג כך להלכה.
... אין לשאלות ותשוןבות אלו שום משמעות.
ועוד דגש חשוב:
שהרב כהנא - הממשיך דרכו של הרב פאדווא - הולך בתום ופוסק כפי שהדריכו אותו רבותיו ...
... ממכתב שלמעשה מכוון נגד הרב פאדווא.
נוה הלבנון כתב:לצערי נדמה שנפלו כאן שיבושים חמורים בהבנת הדברים.
אשה שעלה על בדיקת עד שלה דם, הרי היא טמאה. הטומאה לא תלויה כלל בהוראה כזו או אחרת אלא היא מציאות קיימת.
עד אדום הדין הפשוט שהוא טמא ולא שייך לטהרו. (לצערי איני בקיא בסוגיה של תליה, אבל בלא תליה ודאי לא שייך לטהר)
לומר שדין זה נתון למחלוקת, או נתון ל'קבלה' כזו אחרת, או לדבר על פסיקת 'מיינסטרים', היא עקירת דין פשוט מהשו"ע.
יאיר1 כתב:אם לגרח"ה פאדווה היה מסורת בעניינים עדינים, מנין לך שהרב כהנא לא עמד עליהם?! הנה מוכח שכן עמד.
לייבעדיג יענקל כתב:יאיר1 כתב:אם לגרח"ה פאדווה היה מסורת בעניינים עדינים, מנין לך שהרב כהנא לא עמד עליהם?! הנה מוכח שכן עמד.
איך בדיוק מוכח שכן עמד?
ומדוע רוב תלמידי הגרח"ה ובתוכם חתנו הגאון הגדול ר"ש פרידמן לא עמדו ע"כ?
בכל אופן, האריכות דלעיל מעידה רק שאי מי שהיה רגיל לשאול את הגריא"כ ולנהוג על פיו נלחץ מאוד והוא צועק ומגיב מתוך בהלה והיסטריה.
לייבעדיג יענקל כתב:
בכל אופן, האריכות דלעיל מעידה רק שאי מי שהיה רגיל לשאול את הגריא"כ ולנהוג על פיו נלחץ מאוד והוא צועק ומגיב מתוך בהלה והיסטריה.
יאיר1 כתב:וגם מכתבו של ר' משה קצת מוזר, אם ר' משה כתב לו מכתב תקיף זה ענין אחד, אבל כיצד המכתב הפרטי הזה הגיע לרשות הרבים?! אחד מן השתיים, או שהוא מזוייף, מה שכנראה נכון. או שיש אינשי דלא מעלי שגנבו את המכתב בדרך זו או אחרת. ושימו לב, בחציפות גדולה לקחו מכתב מרב לרב ופרסמו אותו!!!!
גימפעל כתב:לייבעדיג יענקל כתב:יאיר1 כתב:אם לגרח"ה פאדווה היה מסורת בעניינים עדינים, מנין לך שהרב כהנא לא עמד עליהם?! הנה מוכח שכן עמד.
איך בדיוק מוכח שכן עמד?
ומדוע רוב תלמידי הגרח"ה ובתוכם חתנו הגאון הגדול ר"ש פרידמן לא עמדו ע"כ?
בכל אופן, האריכות דלעיל מעידה רק שאי מי שהיה רגיל לשאול את הגריא"כ ולנהוג על פיו נלחץ מאוד והוא צועק ומגיב מתוך בהלה והיסטריה.
כבר פעם שנייה באשכול זה שאתה מציין ל'חתנו הגדול ר"ש פרידמן', ומה באמת דעתו בעניין הספר הנ"ל ?
לייבעדיג יענקל כתב:יאיר1 כתב:אם לגרח"ה פאדווה היה מסורת בעניינים עדינים, מנין לך שהרב כהנא לא עמד עליהם?! הנה מוכח שכן עמד.
איך בדיוק מוכח שכן עמד?
ומדוע רוב תלמידי הגרח"ה ובתוכם חתנו הגאון הגדול ר"ש פרידמן לא עמדו ע"כ?
בכל אופן, האריכות דלעיל מעידה רק שאי מי שהיה רגיל לשאול את הגריא"כ ולנהוג על פיו נלחץ מאוד והוא צועק ומגיב מתוך בהלה והיסטריה.
חובב_ספרים כתב:יאיר1 כתב:וגם מכתבו של ר' משה קצת מוזר, אם ר' משה כתב לו מכתב תקיף זה ענין אחד, אבל כיצד המכתב הפרטי הזה הגיע לרשות הרבים?! אחד מן השתיים, או שהוא מזוייף, מה שכנראה נכון. או שיש אינשי דלא מעלי שגנבו את המכתב בדרך זו או אחרת. ושימו לב, בחציפות גדולה לקחו מכתב מרב לרב ופרסמו אותו!!!!
אם זה מזוייף למה לא יצא הכחשה מטעמו. זה רב שאינו שותק על מה שאינו מוצא חן בעיניו. מסתבר יותר שזה נדף ע"פ ידיעתו מאחר שראה שזה פעל אצל הר"כ כמו שרצה.
יאיר1 כתב:לייבעדיג יענקל כתב:יאיר1 כתב:אם לגרח"ה פאדווה היה מסורת בעניינים עדינים, מנין לך שהרב כהנא לא עמד עליהם?! הנה מוכח שכן עמד.
איך בדיוק מוכח שכן עמד?
ומדוע רוב תלמידי הגרח"ה ובתוכם חתנו הגאון הגדול ר"ש פרידמן לא עמדו ע"כ?
בכל אופן, האריכות דלעיל מעידה רק שאי מי שהיה רגיל לשאול את הגריא"כ ולנהוג על פיו נלחץ מאוד והוא צועק ומגיב מתוך בהלה והיסטריה.
ואיך בדיוק מוכח שא עמד?!?!?
פשוט מספק אתה שוחט אותו???
הטענה שלך היא דמגוגיה זולה, ואם לך לא מתעוררים רגשים הסטריים כאשר אתה שומע יהודי זקן שנשפך דמו, תבדוק את עצמך, יהודים רחמנים הם.... [וכדי להסיר לזות שפתיים מהחברים הקוראים - מעולם לא שאלתי אותו בנדה שום שאלה]
לייבעדיג יענקל כתב:אבל אתה עוד לא ענית כיצד הוכח לך שכן עמד. לעומת הכותבים דלעיל שכתבו לאחר שנתבררו להם המו"מ ההלכתי ומציאות הדברים, אתה נחפזת מתוך רגש 'כעין חסידי' לצטט אחד ממקורביו ולהגן על הר"כ, אתה לוקח על עצמך את האחריות על אלו שבעקבות הצעקות שלך עשויים להמשיך לשאול אותו ו[אולי] להכשל באיסור נדה רח"ל? (
ואגב, לא אמרתי שאתה זה שהיה שואלו, הנחתי כך לגבי זה שציטטת אותו לעיל.)
אני זה ששוחט מישהו? כתבתי רק מעט מהידוע לי ע"מ להבהיר שדברי גדולי ישראל במכתביהם (לפני כמה שנים והשתא) הם אמת וצדק, והם אינם שוחטים חפים מאשמה ...
פשוט וברור שצר לי מאוד על כבוד ת"ח נכבד ויר"ש, אבל מבהיל הרבה יותר לדעת שרבים מאוד נכשלו באיסורי כריתות בשוגג בעקבות הוראות מוטעות של רבנים שהתכוונו לטובה אך טעו והטעו. (בפירוש לא מדובר רק על הריא"כ, יש עוד כו"כ מורים שוגגים כמותו, וגם כאלו שהם בעייתיים עוד יותר.)
דומני שלמי שמעוניין להבין את האמת מובן כבר מכל הנכתב עד כה ש[לכה"פ מספק] יש להמנע מלסמוך על הרבנים הנ"ל, וכבר יצאתי ידי חובתי בזה, וע"כ בל"נ לא אוסיף לכתוב בנושא זה.
יאיר1 כתב:לאחר שיחה עם תושב ברכפלד שהיה מקורב לרב כהנא.
מדובר במורה הוראה מובהק ותיק ומבוגר.
אדם עם אחריות עצומה.
כל החותמים על המכתב אינם ברמה שיכולים ל'מחוק' אותו, ממילא הם רק יכולים לחלוק עליו.
ישנם כמה מורי הוראה צעירים שדעתם אינה נוחה מהרב כהנא, אולי הם עוררו סערה בפני רבני בני ברק, שחלקם חתמו כנגדו.
כיון שברור שהם עצמם לא בדקו את הנעין לעומקו, אלא סמכו ידיהם על אותם צעירים שלא הגיעו לקרסוליו של הרב כהנא, קשה לקבל את הדברים, ואף אם הם חולקים עליו, הרי זכותו המלאה לעמוד בדעתו, וזו דרכה של תורה.
ומעשה שהיה בדידו, שהלך אצל חתנו של הרב כהנא, וטימא לו דבר שנראה טהור, והסביר לו שעל פי צורת העד ו'מריחת' הכתם ניכר שיש דם. הוי אומר שמדובר באדם שיש לו מומחויות גדולה בתחום, והבנה עמוקה בעניינים הללו.
הוא גם סיפר לי כיצד כמה אברכים שהגיעו אליו עם בעיות קשות, וקודם לכן כל המוצי"ם שפנו אליהם, לא נכנסו לעומק הענין והשיבו דבריהם כפי הדעות המחמירות ביותר, הוא נכנס לסוגיא והלך איתם בכל הפרטים כפי הדין ולא בחומרות, והצילו ממש ממצב לא פשוט. וטוב שעוד נותרו לנו כמה מורים שיש בהם מספיק יידע שיוכלו להקל, ואף אינם ששים אליי חומרא...
ואם כבר יש להתריע על תופעת המוצי"ם הצעירים שאינם יודעים מימינם לשמאלם ומורים הוראות בלי לדעת היטב את הסוגיות שבהם מורים, וזו רעה חולה.
לסיכומו של דבר. הרב כהנא רב שהגיע להוראה, וזכותו להביע את דעתו, וגם אם גדולי ההוראה חולקים עליו, הרי אינו חייב לבטל את דעתו מפניהם. ומי שאינו רוצה לא צריך לילך אצלו.
והוי זהיר בגחלתן..
לייבעדיג יענקל כתב:ארזי
בשלמא לפירש"י יש מבוא כלשהוא למה שכתבת, אבל לפי תוס' אי"ז נכון כלל.
יאיר1 כתב:השתדלתי למצוא דבר טעם בדבריך ולא הצלחתי, מצטער.
אין ענין שכל אחד יצעק אני צודק ואני צודק...
ורק הערה אחת. מי שבאמת סבור שיושבים בבתי ההוראה בישראל רבנים שמטעים את הציבור, מטיל אשמה על גדולי הדור שאינם מבררים ומעמידים הדת על תילה. וגם בהקשר לרב כהנא, ערערו על כמה הוראות בספרו. שבאף אחת מהם לא מצאתי כשלון באיסור תורה. כפי שהתבאר לעיל. ואמנם יש חולקים אך אין החולק מבטל דברי מי שנחלק עליו.
יעקב כהן כתב:
ולא איתותב התםעברתי על הקונטרס שזיהוי הביא, ולעניות דעתי כל הסיפורים שטבלו עד בדם נדה אינם הוכחה.
אחד הסימנים של דם מכה שהוא ברור וממוקד ולא נמרח, ולכן אם טובלים עד בדם הוא נראה כמו דם מכה.
זה רק מוכיח שאין לרב כהנא את המומחיות הפלאית שיוחסה לו, לקרוא מתוך העד את כל התיק הרפואי של האשה כמו אדמו"ר שקורא קוויטל.
עוד אעיר שכמה פעמים מסופר בקונטרס על אשה שהמחזור [מחזור. לא דימום אלא מחזור] שלה היה בתוך ז' נקיים, וכמובן זה סיפור מוזר מאד.
לומד_בישיבה כתב:הרב שכטר מבית שמש שעושה את כל הבלאגנים, בזמנו גם ביקש להחתים רבנים נגד הגר"י פישר ז"ל הבנאדם הזה לא ייצא מגיהנום.
(במקום לעשות בלאגנים במחשכים, יבוא ויסביר בדיבוק חברים, לא זו הדרך).
---
הרב איש ספר שליט"א כתב שמעתי אומרים שבחוצות ירושלים התפרסם מכתב מהגר"ע אויערבך כנגד הספר.
א. חיפשתי בכמה שכונות בירושלים ולא מצאתי.
ב. לפני כמה שנים הייתי אצלו לברר שאלה כל שהיא, (לא קשור להלכות טהרה וגם לא קשור לפוליטיקה) ואמרתי לו, והרי פרסמו בשם הרב כך וכך, והשיב לי בזה"ל. מה עלי לעשות אני מוקף ב"מאפייה" איני יודע למי הוא התכוון אך כך אמר לי כן ברחל בתך הקטנה. ומאז נתן לי את הפלאפון שלו אישי, הוא עונה כמדומני בצהרים בביתו, וביום ששי יש לו מקום ליד הר צבי שם הוא עוסק כל היום בלימוד.
כנסת ישראל כתב:ומודים דרבנן היינו שבחייהו מחכמי הפורום שחזרו בהם מתמיכתם בספר הנ"ל.
והנה בבי"ד חשוב בבני ברק אחד מגדולי המו"צים ממש מהיושבים ראשונה במלכות הוא עיוור צבעים גמור ל"ע, דבר זה אינו תלוי פרשנות או נתון במחלוקת, באזניי שמעתי מעמיתיו הבכירים בבתי הוראה שם שהוא מתיר דם אסור, ולשאלתי הכיצד לא מפרישים אותו מהוראות בעניינים אלו או את הציבור ממנו - התחמקו בטענות שונות של כבודו וכו'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 235 אורחים