שיבר כתב:אולי הביאו רק המכתבים ההדדיים כצורתם וסגנונם הוא שמעורר אצלך חלחלה.
איש_ספר כתב:התואר איגוד צאצאי הגר"ח נאה הולם בערך כמו דער עמעס לעיתון הייבסקים.הירשזון כתב:ספר "נודע בשיעורים", תולדות הגרא"ח נאה, י"ל על ידי איגוד (לא פחות) צאצאי הגר"ח נאה.
.
בור הגולה כתב:עיינתי בספר (בחנות), וראיתי מובא שם מעשה זו: הגרא"ח נאה ביקר אצל החזו"א, והחזו"א כיבדו ביותר, ואף ליווהו כברת דרך. אבל לא הסכים לפלפל בענין מחלוקתם. והסביר אח"כ לבני ביתו, "על כל דבר, הוא יביא מקורות להפריכו, הוא הרי חריף ובקי". כלומר, שהחזו"א פיחד שהגרא"ח נאה יפריך אותו, ולכן לא רצה לפלפל אתו... בעיה בהבנה פשוטה...
גוראריה כתב:הבה לא נשכח שרבי חיים נאה השקיע בענין זה ימים ולילות, בבדיקה בפועל של מטבעות ומידות עתיקות, ישב עם מאזנים וכלי מידה ואיזן ותיקן וחיקר, לבד בקיאותו המבהילה.
גוראריה כתב:מצטרף לדברי גימפעל
אי אפשר, באשכול אחד לכתוב על גארטל 'מנהג נואל', ובאשכול סמוך לגונן בצדקנות מעושה על הגדולים שאליהוא חפץ ביקרם.
לא זו הדרך. ולרבינו איש ספר הייתי מציע לשלוח ידו בבטויים מעוררי חלחלה כמו העמעס של 'המנהג הנואל' שאיזה זאטוט החליט לכתוב.
נוטר הכרמים כתב:גוראריה כתב:מצטרף לדברי גימפעל
אי אפשר, באשכול אחד לכתוב על גארטל 'מנהג נואל', ובאשכול סמוך לגונן בצדקנות מעושה על הגדולים שאליהוא חפץ ביקרם.
לא זו הדרך. ולרבינו איש ספר הייתי מציע לשלוח ידו בבטויים מעוררי חלחלה כמו העמעס של 'המנהג הנואל' שאיזה זאטוט החליט לכתוב.
גור אריה, מטרף מי עלית.
הכיצד מצטרף אתה לדברי גימפל, אם אכן אתה חרד לכבודם של קדושי עליון, לא תהיה תפארתך על דרכו של אליהוא, ומעברו השני של המתרס.
קרא נא לאיש ספר למחוק את ה'נואל' מעל פני המנהג, ועם זאת למחות נחרצות על דברי הרהב והרעב של אותם שועלים קטנים.
עם כל הכבוד להגר"ח נאה כי גדול ונשא הוא, היש מקום להושיבו על ספסל עם גאון הדורות רבינו החזו"א? אין לך שפלות גדולה מזו.
ועוד לייחס לו 'אי תגובה', ואילו לגיסו מרן הקה"י מעשי נקמה?
בכל הזלזול והחוצפה שידע הפורום הזה, והיו גם היו, לא נשמע כדבר הזה, להזדהות עם דוברים זאטוטיים ומטורפים כאלו!
הירשזון כתב:גימפעל כתב:הירשזון צודק שאין להסיט את הנושא ואכן לא זו הייתה כוונתי אלא מאחר שראיתי את התגובות "מעוררים חלחלה" "דער עמעס לעיתון הייבסקים" "זאטוט מפרסם בספר דברים משלו" "שנכתבו בהפקרות מוחלטת" "פרקי נקמה" כתבתי את הערתי כנקודה למחשבה שכל אלו שטוענים ללא הרף לתשובות "עניניות" בהגיע לרבם מאבדים הם את שכלם (אולי נשאל את אליהוא והוא יסביר לנו באיזה חוג נוהגים כך כשמדברים על רבם ואולי גם ידביק לי איזה תואר)
על מי בדיוק אתה מגונן פה? על מחבר "נעים הליכות" כלשון אד"ג, שכותב על הסטייפלר בצורה שלא היית כותב על ר"מ ממוצע בישיבה ממוצעת? האם קראת את הפרק המדובר? תקרא ותראה אם לא מדובר פשוט בהפקרות מוחלטת. קם אברך, שאולי קרא ושנה אך בודאי לא ליחך את אפס קצהו של העשב עליו דרך הסטייפלר, קל וחומר החזון איש, וכותב עליהם משל היו חבריו לספסל הלימודים. באמת, הגזמת קצת. מי שאיבד פה את השכל אלו לא חברי הפורום, אלא... תתבונן בעצמך בקצף שעולה על גדותיו בפרק המדובר, ותגיד אם לא מריחים ריח של רצון לנקום, לאסוף שברי כבוד מדומה ולהנציח היסטוריה עלובה.
אז בבקשה, אל תטיף לענייניות. עם ענייני תתעניין ועם עיקש תתפתל.
העיקר, זאל זיין א גוטע וואך...
גימפעל כתב:דבר תמוה מאד רואה אני כאן שתלמידי החזו"א אינם מוכנים לקבל שיחלוק מאן דהוא על רבם ואפי' אם החולק הוא גדול בתורה וחריף ובנושא שברר אותו שנים ואילו החזו"א עצמו היה חולק על דברים מוסכמים אצל כלל ישראל מקדם וחלק על אחרונים וראשונים,
זה מזכיר לי קצת את טענת המתנגדים על החסידים שאין לשנות מנהגים ואילו מנהגים שהגר"א שינה מתרצים זאת בטיעון מתנשא שהוא כאחד מהראשונים.
אמרתי אחכמה כתב: כך למשל, מובא בכתביו של הרב מיכל-זלמן שורקין שליט"א:
בביתי היתה כוס, שמעולם לא השתמשתי בה לקידוש, כי שיעורה היה 88 מ"ל בלבד.
פעם התארח בביתי דודי הגה"צ ר' נפתלי קנטרוביץ, והשתמש בה לכוס של ברכה.
כשהערתי לו שאין בכוס שיעור ראוי, אמר שיפנה לרבי משה פיינשטיין לשאול בזה.
כשחזר אלי, מסר שרבי משה אמר שה"כוס כשר ומהודר לכתחלה".
והנה אני מדדתי בהרבה ונמצא אמה של תורה על מדת אינטשעס כ"א ורביע אבל מספק קצת יש לנו להחמיר במקוה עד כ"ד אינטשעס האמה
חנוכה שמח כתב:מה לעשות שר' משה לא נודע בשיעורים, כי לא היה לו את הכח של "מנהג ירושלים"... אהמ...
נוטר הכרמים כתב:..יכול להיות כתב:גוראריה כתב:הבה לא נשכח שרבי חיים נאה השקיע בענין זה ימים ולילות, בבדיקה בפועל של מטבעות ומידות עתיקות, ישב עם מאזנים וכלי מידה ואיזן ותיקן וחיקר, לבד בקיאותו המבהילה.
מצד שני, הבה לא נשכח שעם כל בדיקותיו ובקיאותו הרחבה, הוא עדיין לא "כתף אל כתף" עם החזון איש - אף אם האחרון בענוותו הכתיר אותו ככזה.
ואם נאמין לשמועות מסוימות שלא כתובות בספר, סביר מאד שגם לא עם הקה"י.
וגם, הבה לא נשכח שהשיטה נקראת על שמו של רח"נ רק משום הראשוניות של מיקוד השיטה והצגתה הברורה בספר, (משהו בסגנון הציטוט בשם שש"כ של הלכות המפורשות בשו"ע), ומאידך החזון איש ודאי לא המציא את שיטתו, וכמות נכבדת של עמודי עולם תמכה בשיטה זו, אם לא בדרבנן, לכל הפחות בדאורייתא.
אגב, תחושתי האישית בקראי את הספר - שהיה ראוי לכנותו "פרקי נקמה".
ומי יכול לחפש ולמצוא את אשר מובא בארחות רבינו באיזה מקום, שר' חיים נאה טען שבנושא זה הוא 'רופא שינים', כלומר, הוא ה'אומן' במלאכה' זו, והחזו"א לא קיבל טענה זו, יעו"ש.
אמרתי אחכמה כתב:שמעה זאת רעייתו של רבי מאיר, ניגשה לארון, הוציאה גביע ישן בגודל דומה, והראתה לגיסה החזו"א באומרה:
"בגביע זה, קידש אבי כל ימי חייו. האמנם לא יצא מעולם ידי חובה?".
שמע החזו"א את דבריה – וחייך.
ירושלמי כתב:אמרתי אחכמה כתב:שמעה זאת רעייתו של רבי מאיר, ניגשה לארון, הוציאה גביע ישן בגודל דומה, והראתה לגיסה החזו"א באומרה:
"בגביע זה, קידש אבי כל ימי חייו. האמנם לא יצא מעולם ידי חובה?".
שמע החזו"א את דבריה – וחייך.
[הוא ניהו ר' שלמה הכהן, מו"צ דוילנא].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים