תוכן כתב:בית ג' - שפט, ושפלטיאל ט"ס, ושבטיאל אפשר שהוא ט"ס או הכוונה לשבט, והוא נוסחא אחרת והכוונה אחת.
בית ד' - מכה, ומבתיאל ט"ס ופשוט.
בית ה' - חוטרא, וקוטריאל ט"ס וחוטראל חסר י'.
בית ז' - דלק, והכוונה לאש גיהנם הדולק, ולדקיאל ט"ס ופשוט.
ר_חיים_הקטן כתב:נחכה עד שיבא החכם באשי...
צופר הנעמתי כתב:נפילה של ל' תוכל גם למצוא בתורה - לקח - יקח. אבל הנפילה של ל' היא לא תופעה שעומדת לעצמה אלא תלויה בסביבה הפונטית (בדוגמא שהבאת הנפילה של הל' מאד טבעית כי הנ' הל' הם הגאים מאד קרובים וכששניהם נמצאים אחד ליד השני בלי הברה שמפסיקה ביניהם - טשאלנט - זה משהו שדי קשה לבטא אותו וטבעי שאו שהל' תבלע בנ' ויתקבל צ'ונט או שתיווצר הברת עזר להפריד ביניהם ויצא צו'לנט.) אבל אי אפשר להסיק מכאן באופן כללי על כל נפילה של ל' בלי להשוות את התנאים הפונטיים בין המקרים.
שו"ר שקדמני יעקובי.
תוכן כתב:צופר הנעמתי כתב:נפילה של ל' תוכל גם למצוא בתורה - לקח - יקח. אבל הנפילה של ל' היא לא תופעה שעומדת לעצמה אלא תלויה בסביבה הפונטית (בדוגמא שהבאת הנפילה של הל' מאד טבעית כי הנ' הל' הם הגאים מאד קרובים וכששניהם נמצאים אחד ליד השני בלי הברה שמפסיקה ביניהם - טשאלנט - זה משהו שדי קשה לבטא אותו וטבעי שאו שהל' תבלע בנ' ויתקבל צ'ונט או שתיווצר הברת עזר להפריד ביניהם ויצא צו'לנט.) אבל אי אפשר להסיק מכאן באופן כללי על כל נפילה של ל' בלי להשוות את התנאים הפונטיים בין המקרים.
שו"ר שקדמני יעקובי.
חן חן לך ולהחכם יעקובי. רק שנראה לי לתקן, שנפילת הל' מהצ'ולנט אין הטעם משום שתי הגיות דומות שסמוכות אחת לשניה, כי אם כך היה הל' נופל גם בתיבת 'פלנאסר' למשל, אלא הטעם משום שיש פה ג' הגיות דומות סמוכות, ל' נ' ט'.
מה שנכון נכון כתב:בפלנאסר נשמטה בתנ"ך האות השניה ונקרא גם פלאסר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 245 אורחים