בבית הכנסת שהתפללתי בו בשמ"ת לא אמרו י"ג מידות בפתיחת הארון לאחר ההקפות, ותשובת הגבאי היתה משום שלא רשום בלוח א"י
וכן חזיתי בהליכות שלמה שכתבו בשם תלמידים, אך בלא טעם
מי יודע מ"ט
אולי משום שכבר היה פתיחת הארון קודם להקפות?
משולש כתב:ואם מזכירים בכל זאת. צריך להזהר מהקטע הבעייתי ברבש"ע "וְזַכֵּנוּ כְּדֵי שֶׁתִּשְׁרֶה שְׁכִינָתְךָ עָלֵינוּ. וְהוֹפַע עָלֵינוּ רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה. וְיִתְקַיֵּם בָּנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ: '". שאינו נמצא במקורות של זה.
ר' יצחק סץ הסביר לי בעבר את הבעייתיות בזה ושכחתי. (אולי בגלל שזה נאמר על המשיח? ואולי הומצא ע"י שבתאים משיחיים?) כנראה מובא בסידור רש"ס שלו.
בברכה המשולשת כתב:עד שכב' שואל את זה- שישאל מה המקור בכלל (בנוסח אשכנז) לומר י"ג מידות בפתיחת ההיכל
לםרבה המשרה כתב:בברכה המשולשת כתב:עד שכב' שואל את זה- שישאל מה המקור בכלל (בנוסח אשכנז) לומר י"ג מידות בפתיחת ההיכל
הטעם הוא מפני שהוא עת רצון כמבואר בזוהר. וכמדומה לי שיש להמקובל הידוע ריא"ז מרגליות מאמר בשם "עת רצון" הפורט כל זמני רצון המתבארים בדברי חז"ל ובזוהר ושם האריך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 736 אורחים