חכם באשי כתב:מעניין, שבחיבור קראי מלפני כחמש מאות שנה, נתבע העולה לרגל לירושלים (שלאחר החורבן) לרדת מסוסו כשרואה את ירושלים ולהמשיך את דרכו ברגליו בלבד. עי' י' ינון-פנטון, מדריך לעולה רגל לירושלים, שלם, ח, עמ' 447.
זקן ששכח כתב:חכם באשי כתב:מעניין, שבחיבור קראי מלפני כחמש מאות שנה, נתבע העולה לרגל לירושלים (שלאחר החורבן) לרדת מסוסו כשרואה את ירושלים ולהמשיך את דרכו ברגליו בלבד. עי' י' ינון-פנטון, מדריך לעולה רגל לירושלים, שלם, ח, עמ' 447.
פשוט מאד. אם כתוב בתורה שעל היהודי לעלות, כיצד יפרש זאת הקראי?! ברור שיאמר שיעלה ברגליו.
הגם שבודאי הרחוקים הרבה ביותר היו רוכבים עכ"ז נראה כאשר סמוך לירושלים היו הולכין ברגליהם.
חנוכה שמח כתב:זקן ששכח כתב:חכם באשי כתב:מעניין, שבחיבור קראי מלפני כחמש מאות שנה, נתבע העולה לרגל לירושלים (שלאחר החורבן) לרדת מסוסו כשרואה את ירושלים ולהמשיך את דרכו ברגליו בלבד. עי' י' ינון-פנטון, מדריך לעולה רגל לירושלים, שלם, ח, עמ' 447.
פשוט מאד. אם כתוב בתורה שעל היהודי לעלות, כיצד יפרש זאת הקראי?! ברור שיאמר שיעלה ברגליו.
ציטוט משו"ת תורה לשמה סימן מ' (מובא במגדים חדשים המועתק למעלה):הגם שבודאי הרחוקים הרבה ביותר היו רוכבים עכ"ז נראה כאשר סמוך לירושלים היו הולכין ברגליהם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים