גימפעל כתב:כנראה שהניב אינו מנהג אלא פשוט הגייה של מקום הולדתם, ואין בזה משום שינוי מנהג.
מבקר-ספר כתב:.... והאדמו"ר רמ"ז מטשערנוביל מגזע לויאב זללה"ה [והסבירו לי בשעתו חסידיו, שלמד ניב זה בלימודו בישיבת תו"ת], וגם מבני עדתם לא יפקד ולא יזכר ניב זה כלל ועיקר. .
מבקר-ספר כתב: [לא הצלחתי להעלות התמונה כצורתה המקורית, בה נראים שלושת האחים זה לצד זה. כאן רואים משום מה רק את חלקה הראשון של התמונה שבה נראים ראשי הישיבה דפוניבז' שליט"א].
מבקר-ספר כתב:אגב אורחא. מן הענין לציין, שהבן השני הגר"י שליט"א, הוא היחיד האחרון שעדיין אומר הגיית החולם בניב יהודי ליטא ללא כחל ושרק, לא בערך ולא כמו, אלא לגמרי כמו צירה.
האם דנו בזה הלמאי נעלם הדבר לחלוטין ממחוזותינו?
נוטר הכרמים כתב:מבקר-ספר כתב:אגב אורחא. מן הענין לציין, שהבן השני הגר"י שליט"א, הוא היחיד האחרון שעדיין אומר הגיית החולם בניב יהודי ליטא ללא כחל ושרק, לא בערך ולא כמו, אלא לגמרי כמו צירה.
האם דנו בזה הלמאי נעלם הדבר לחלוטין ממחוזותינו?
האחרון? מה עם שאר - בשרו הג"ר חיים ברמן שליט"א?
מחולת המחנים כתב:הג"ר שלמה אדלשטיין שליט"א הינו אח מן האב להגאונים לבית אדלשטיין, ולאחר פטירת אביו התגדל אצל דודו אחי אמו (כמדומני) הגר"י דינקעליס זצ"ל יחד עם אחותו הנשואה לרבי יצחק דוד ברא"מ ברייטשטיין
ישבב הסופר כתב:איזור בריסק הוא כבר קרוב ממש לפולין, ודווקא אצל הגרמ"ד שומעים מפעם לפעם הגייה פולנית (כמו חסידי פולין), כשהוא מדבר אידיש.
מחולת המחנים כתב:ישבב הסופר כתב:איזור בריסק הוא כבר קרוב ממש לפולין, ודווקא אצל הגרמ"ד שומעים מפעם לפעם הגייה פולנית (כמו חסידי פולין), כשהוא מדבר אידיש.
לזאת התכוונתי, הקמ"ץ של הגרמ"ד נשמע לפעמים כמו שורו"ק, ויתכן אכן שבא בהשפעת הקרבה לפולין.
נוטר הכרמים כתב:מבקר-ספר כתב:אגב אורחא. מן הענין לציין, שהבן השני הגר"י שליט"א, הוא היחיד האחרון שעדיין אומר הגיית החולם בניב יהודי ליטא ללא כחל ושרק, לא בערך ולא כמו, אלא לגמרי כמו צירה.
האם דנו בזה הלמאי נעלם הדבר לחלוטין ממחוזותינו?
האחרון? מה עם שאר - בשרו הג"ר חיים ברמן שליט"א?
ומכל מקום טוב ליזהר שלא לחבוק אצבעותיו בעת שלום כי בזה מוריד דין על עצמו
שו"ע הרב סי' צא סעי' ו'
גימפעל כתב:ומכל מקום טוב ליזהר שלא לחבוק אצבעותיו בעת שלום כי בזה מוריד דין על עצמו
שו"ע הרב סי' צא סעי' ו'
ולא משמע שם שרק בשעת התפילה, וגם לא משמע שהוא מעתיק סתם כך דברי קבלה ללא שפוסקים כל להלכה.
גימפעל כתב:נכון, השו"ע מדבר שם בעת התפילה, אך מאותו טעם יש להקפיד על כל היום.
לעומקו של דבר כתב:אצל חב"ד כמדומה גם שאינם שפיץ עושים משהו שהוא בין צירי לבין חולם
ז
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 128 אורחים