הודעהעל ידי אשרי משכיל אל דל » ה' אוגוסט 13, 2015 2:45 am
אחרי המחילה ראיתי מה שכתבו הרבה כותבים, ולענ"ד הכל לא מתחיל, וגם מה שכתב הגר"מ ברענדסופר, לכאורה צריך להתעמק ולהבין דבריו
אשמיט המקורות אבל אכתוב בקיצור נמרץ
תחילה, עיקר חיוב שחרות הרצועות הוא מהלכה למשה מסיני, זה חיוב נוסף מחיובי התפילין, ויש מחלוקת ראשונים גדולה במי שקשר הבתים ע"י חוטים ולא על ידי רצועות. ומכל מקום גם מי שקשר על ידי רצועות רק שאינם שחורות, בודאי אינו פשוט לומר דהוי אקרקפתא דלא מנ"ת. הרי עבר על הלכה למשה מסיני כשהלכה זו נאמרה לדבר חיצוני לגופן של התפילין שעליהם נצטווינו וקשרתם. ועיין בהשלמות לשו"ת הריב"ש, באם הלכה למשה מסיני דאורייתא או לאו.
ועוד, דאקרקפתא דלא מנח תפילין עצמו שרוי במחלוקת גדולה אם הוי דוקא מי שלא הניחן במזיד, או שלא הניחן מעולם, ועוד, ועיין בזה בספר הלכה ברורה הלכות תפילין.
ועוד, שאם הרצועה שחורה היא משני הכיוונים שלה, הרי יצא ידי חובת "הלכה למשה מסיני", ואף שנהפכה לו הרצועה, מכל מקום אולי עבר באיסור נוסף ויצטרך לעשות תענית כרבא במו"ק אבל לאו הוי אקרקפתא דלא מנח תפילין.
ועוד, שברוב הרצועות הללו שהדביקו עליהם טפט שחור, מתחת לטפט יש צבע שחור מוחלט, ועליו הוסיפו את הטפט כדי שיתן את האפקט של ה"מבריק", והוי כל לנאותו ואינו חוצץ, יעויין היטב בחזו"ע סוכות, בדין צביעת הסכך בצבע כשעשוי לנאותו, וממילא לא שייכת הסברא שנעשה גוף אחד, שגם בצבע נעשה גוף אחד.
הדברים ברורים לאלו שהבינו הדברים, ואשמח לשמוע תגובות.