אחימעץ כתב:ידוע שלא אבה לחתום על החרם נגד החסידים.
ישא ברכה כתב:יש תשובה שהוא כותב מפורש שהוא חולק על הגר"א
אחימעץ כתב:ידוע שלא אבה לחתום על החרם נגד החסידים.
אחימעץ כתב:ידוע שלא אבה לחתום על החרם נגד החסידים.
גימפעל כתב:גם בהסבר דברי האריז"ל על הצמצום חלק על דעת הגר"א.
בברכה המשולשת כתב:גימפעל כתב:גם בהסבר דברי האריז"ל על הצמצום חלק על דעת הגר"א.
גם זה נדון בהרחבה שלא כן, ח"ו (והעירוני בפעם הראשונה שזה עלה כאן שאין מקומו של דיון מעין זה בפורום)
יבנה כתב:יש תשובה שלו שמביא מהגר"א שחובה לחלוק על רבו ומתשמש בכך נגד רבו השאגת אריה. שו"ת חוט המשולש חלק א סימן ט
"וכבר הוזהרתי בזה מפי מורי קדוש ישראל רבינו הגדול הגאון החסיד מוהר"א נ"ע מווילנא שלא לישא פנים בהוראה כו'." ע"ש הענין.
הרי תיאורית היה צריך לחלוק על הגר"א מצד ציווי הגר"א.
אמציה בארי כתב:וכבר כתב הר"נ גרינוואלד (והוסיף עליו מונדשיין) בהיכל הבעש"ט אריכות בעניין זה.
אמציה בארי כתב:כה כתב הרב מנחם כשר (עמוד רמט):
"... אמנם תלמידו של הגר"א, הר"ח מוולוזין, אע"פ שהעריץ את רבו כאחד מן התנאים, בנוגע לפרט זה לא הלך בשיטתו, וכל העובר בעיון בשער ג' מספרו נפש החיים, יראה גלוי, שקרא את ספר התניא, וקיבל את שיטתו כמעט בכל הפרטים, ויש שם ממש אותן הלשונות שבתניא, אלא שהוסיף מקורות מספרי חז"ל לבאר שיטה זו...".
וכבר כתב הר"נ גרינוואלד (והוסיף עליו מונדשיין) בהיכל הבעש"ט אריכות בעניין זה.
חובב_ספרים כתב:אמציה בארי כתב:כה כתב הרב מנחם כשר (עמוד רמט):
"... אמנם תלמידו של הגר"א, הר"ח מוולוזין, אע"פ שהעריץ את רבו כאחד מן התנאים, בנוגע לפרט זה לא הלך בשיטתו, וכל העובר בעיון בשער ג' מספרו נפש החיים, יראה גלוי, שקרא את ספר התניא, וקיבל את שיטתו כמעט בכל הפרטים, ויש שם ממש אותן הלשונות שבתניא, אלא שהוסיף מקורות מספרי חז"ל לבאר שיטה זו...".
וכבר כתב הר"נ גרינוואלד (והוסיף עליו מונדשיין) בהיכל הבעש"ט אריכות בעניין זה.
ואתה מאמין לכל זה ברצינות?!
בברכה המשולשת כתב:כבר הבאתי במספר אשכולות שהגאון המקובל רי"ל זוסמן זצ"ל האריך בזה (במכתביו הנדפסים בספר מבחירי צדיקיא) והראה שאין כאן מחלוקת בין מרנא הגר"ח מוולוז'ין ואדוננו הגר"א
(ובמחילה מהגרממ"כ שהוזכר לעיל, לא הבין את דעת אדוננו הגר"א)
משולש כתב:לאחר פטירתו של הגר"א, הגר"ח מוולאזין ראה את ה"עצי ארזים" מפיורדא (ששימש ברבנות מגנצא ואה"ו) ש"יקר בעיני דעתו כדעת אחד מן הראשונים ז"ל". (שו"ת חוט המשולש ט). ונראה שהוא היה נחשב לרבו לאחר פטירת הגר"א. מכיון ש"אחר ששקעה שמשו של אותו צדיק (הגר"א) לית לי רבה במתא ואל מי מקדושים אפנה?"
בנוסף באותה איגרת שם הוא קורא גם לר' רפאל מהמבורג "מורי ורבי הכהן הגדול נ"י, הלא אני הקטן שימשתי את הכהן הגדול נ"י בהיותו במדינתנו ומחויבני בכבודו ומוראו כמורא שמים על אחת כמה וכמה".
ירח מלא כתב:אודות הוכו' יש לציין שבספר עליות אליהו (לרבי יהושע העשיל לוין, הערה ס"ב עמ' 56 במהדורת ווילנא תרנ"ב) הובא ציטוט של חלק זה של התשובה [עם שינויים קלים, שחלקם שולבו כאן בגוף הטקסט בסוגריים] והובא שם המשך למשפט 'שלא לישא פנים בהוראה' – 'אף להכרעת רבותינו בעלי השו"ע'.
חובב_ספרים כתב:משולש כתב:לאחר פטירתו של הגר"א, הגר"ח מוולאזין ראה את ה"עצי ארזים" מפיורדא (ששימש ברבנות מגנצא ואה"ו) ש"יקר בעיני דעתו כדעת אחד מן הראשונים ז"ל". (שו"ת חוט המשולש ט). ונראה שהוא היה נחשב לרבו לאחר פטירת הגר"א. מכיון ש"אחר ששקעה שמשו של אותו צדיק (הגר"א) לית לי רבה במתא ואל מי מקדושים אפנה?"
בנוסף באותה איגרת שם הוא קורא גם לר' רפאל מהמבורג "מורי ורבי הכהן הגדול נ"י, הלא אני הקטן שימשתי את הכהן הגדול נ"י בהיותו במדינתנו ומחויבני בכבודו ומוראו כמורא שמים על אחת כמה וכמה".
זה אינו ראיה שהוא חלק על הגר"א. פשוט שלא חיפש רבה על דברים שכבר קיבל מרבה.
משולש כתב:לאחר פטירתו של הגר"א, הגר"ח מוולאזין ראה את ה"עצי ארזים" מפיורדא (ששימש ברבנות מגנצא ואה"ו) ש"יקר בעיני דעתו כדעת אחד מן הראשונים ז"ל". (שו"ת חוט המשולש ט). ונראה שהוא היה נחשב לרבו לאחר פטירת הגר"א. מכיון ש"אחר ששקעה שמשו של אותו צדיק (הגר"א) לית לי רבה במתא ואל מי מקדושים אפנה?"
בנוסף באותה איגרת שם הוא קורא גם לר' רפאל מהמבורג "מורי ורבי הכהן הגדול נ"י, הלא אני הקטן שימשתי את הכהן הגדול נ"י בהיותו במדינתנו ומחויבני בכבודו ומוראו כמורא שמים על אחת כמה וכמה".
ירח מלא כתב:משולש כתב:לאחר פטירתו של הגר"א, הגר"ח מוולאזין ראה את ה"עצי ארזים" מפיורדא (ששימש ברבנות מגנצא ואה"ו) ש"יקר בעיני דעתו כדעת אחד מן הראשונים ז"ל". (שו"ת חוט המשולש ט). ונראה שהוא היה נחשב לרבו לאחר פטירת הגר"א. מכיון ש"אחר ששקעה שמשו של אותו צדיק (הגר"א) לית לי רבה במתא ואל מי מקדושים אפנה?"
בנוסף באותה איגרת שם הוא קורא גם לר' רפאל מהמבורג "מורי ורבי הכהן הגדול נ"י, הלא אני הקטן שימשתי את הכהן הגדול נ"י בהיותו במדינתנו ומחויבני בכבודו ומוראו כמורא שמים על אחת כמה וכמה".
כבר הבאתי זאת לעיל, והוספתי מסמך להורדה.
א. לדעתי אין ראיה מלשונו שרצה לקבל על עצמו את רבי חיים הערש כרב.
ב. גם השאגת אריה ממץ היה רבו.
יש"כ לאמציה על ההפניה לרוח חיים.
יאיר כתב:גם על הגר"א התבטא כך (אמנם לא בכתב) ואמר שדרגתו אולי כדרגת הרמב"ן (ולגירסה אחרת הרשב"א).
ירח מלא כתב:וכידוע כתב במכתב לבנו או נכדו שהראשונים לא השתבחו אלא בסברא ישרה וגדולתם נמדדת בסברא. על כן סברא כאחד הראשונים זה ביטוי בשבילו לסברא ישרה וממילא לגדלות בתורה.
משולש כתב:יאיר כתב:גם על הגר"א התבטא כך (אמנם לא בכתב) ואמר שדרגתו אולי כדרגת הרמב"ן (ולגירסה אחרת הרשב"א).
ההבדל הקטן שזה שמועה בעל פה, וכאן זה שו"ת שחור על גבי לבן.
אמציה בארי כתב:חובב_ספרים כתב:אמציה בארי כתב:כה כתב הרב מנחם כשר (עמוד רמט):
"... אמנם תלמידו של הגר"א, הר"ח מוולוזין, אע"פ שהעריץ את רבו כאחד מן התנאים, בנוגע לפרט זה לא הלך בשיטתו, וכל העובר בעיון בשער ג' מספרו נפש החיים, יראה גלוי, שקרא את ספר התניא, וקיבל את שיטתו כמעט בכל הפרטים, ויש שם ממש אותן הלשונות שבתניא, אלא שהוסיף מקורות מספרי חז"ל לבאר שיטה זו...".
וכבר כתב הר"נ גרינוואלד (והוסיף עליו מונדשיין) בהיכל הבעש"ט אריכות בעניין זה.
ואתה מאמין לכל זה ברצינות?!
בהחלט, כן.
אינני אוחז משיטת המחקר (ומבעל השיטה ר"ד קמינצקי) שהמתודה שלהם שעלינו להתעקש ולהחזיק בדעותינו למרות הוכחות ברורות כך שהם אינם נותנים להוכחות לבלבל אותם חלילה...
מן השורה כתב:מי השיב עליו?
הנה מאמר אחד שלו, -זה מישורון כרך כ' , עוד מאמר יש בישורון כרך כ"א- מה שנכון נכון.
אמציה בארי כתב:מן השורה כתב:מי השיב עליו?
הנה מאמר אחד שלו, -זה מישורון כרך כ' , עוד מאמר יש בישורון כרך כ"א- מה שנכון נכון.
בהיכל הבעש"ט (גילי' כט עמ' קעה) כתב הרב חיים מוסקוביץ - וכמדומה שזהו שם כיסוי מפני שהמאמר כולו או רובו נכתב ע"י הרב נחום גרינוואלד - מאמר תגובה חריף תחת השם 'כיצד חוקרים חסידות בימינו?' ובו יוצא חוצץ נגד טענותיו המופרכות והמגוחכות של קמינצקי. עיי"ש ותמצא נחת.
עוד שמעתי שמונדשיין עבד על ספר נרחב שמיועד כולו לפריכות נגד מאמריו של קמינצקי (פרק מהספר הלזה נדפס ב'המאסר הראשון', עמ' 575-617, והוא בעניין הרב מוולפא וראה שם תחת הכותרת 'משנה הבריות') וחבל על דאבדין.
[לדעתי הר"נ גרינוואלד כתב מאמר מצויין, אבל מקריאת מאמרו יכול לעשות רושם כאילו שאר דברי הבלע המופרכים של קמינצקי כן נכונים, ולא היא! כידוע...]
אמציה בארי כתב:חובב_ספרים כתב:אמציה בארי כתב:כה כתב הרב מנחם כשר (עמוד רמט):
"... אמנם תלמידו של הגר"א, הר"ח מוולוזין, אע"פ שהעריץ את רבו כאחד מן התנאים, בנוגע לפרט זה לא הלך בשיטתו, וכל העובר בעיון בשער ג' מספרו נפש החיים, יראה גלוי, שקרא את ספר התניא, וקיבל את שיטתו כמעט בכל הפרטים, ויש שם ממש אותן הלשונות שבתניא, אלא שהוסיף מקורות מספרי חז"ל לבאר שיטה זו...".
וכבר כתב הר"נ גרינוואלד (והוסיף עליו מונדשיין) בהיכל הבעש"ט אריכות בעניין זה.
ואתה מאמין לכל זה ברצינות?!
בהחלט, כן.
אינני אוחז משיטת המחקר (ומבעל השיטה ר"ד קמינצקי) שהמתודה שלהם שעלינו להתעקש ולהחזיק בדעותינו למרות הוכחות ברורות כך שהם אינם נותנים להוכחות לבלבל אותם חלילה...
אמציה בארי כתב:עוד שמעתי שמונדשיין עבד על ספר נרחב שמיועד כולו לפריכות נגד מאמריו של קמינצקי (פרק מהספר הלזה נדפס ב'המאסר הראשון', עמ' 575-617, והוא בעניין הרב מוולפא וראה שם תחת הכותרת 'משנה הבריות') וחבל על דאבדין.
עתניאל בן קנז כתב:האם מע"כ מוכן להעלותו.
במהדורת האוצר שברשותי (11) גליון כט חסר [במקומו מופיע גליון כה].
גימפעל כתב:שמעתי מבנו של מונדשיין שאביו הספיק עוד לפני שחלה לערוך את הספר והם ידפיסהו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 279 אורחים