אורי ש כתב:מבואר שיוסף הצדיק יצא מבית האסורים בר''ה.
ואיתא בקרא 'ויגלח ויחלף שמלותיו'.
ואמאי הותרה לו,
משום פיקו"נ?
משום שנעשה ע"י אחר?
או דילמא מטעמא אחרינא?
אשמח לשמוע מידיעות הרבנים דכאן - בעניין זה.
יישר כח!!!
יאיר כתב:כך זכורני שמתרצים גבי יעקב שנשא ב' נשים וגבי עוד מקרים.
אורי ש כתב:מבואר שיוסף הצדיק יצא מבית האסורים בר''ה. ואיתא בקרא 'ויגלח ויחלף שמלותיו'.
אלי כהן כתב:אורי ש כתב:מבואר שיוסף הצדיק יצא מבית האסורים בר''ה. ואיתא בקרא 'ויגלח ויחלף שמלותיו'.
הואיל וכת"ר קאתי לאותובי מקרא, הוה ליה נמי לתרוצי מקרא, עיין שמות יב ב.
מה שנכון נכון כתב:בצפנת פענח כתב שיוסף עיבר את החודש ונמצא שהיום חול.
אורי ש כתב:מה שנכון נכון כתב:בצפנת פענח כתב שיוסף עיבר את החודש ונמצא שהיום חול.
אוהו!!!
יישר כח עצום!
אפשר מ"מ?
מה שנכון נכון כתב:בצפנת פענח כתב שיוסף עיבר את החודש ונמצא שהיום חול.
אורי ש כתב:אלי כהן כתב:אורי ש כתב:מבואר שיוסף הצדיק יצא מבית האסורים בר''ה. ואיתא בקרא 'ויגלח ויחלף שמלותיו'.
הואיל וכת"ר קאתי לאותובי מקרא, הוה ליה נמי לתרוצי מקרא, עיין שמות יב ב.
אם הבנתי כוונתו, ר"ל שעדיין לא נתחדשו ראשי חדשים ושנים, וכמו שהעיר לעיל הרב יאיר.
אורי ש כתב:לענ''ד אין ראיה מהמשנה שהבאת מר''ה לזה שר''ה דיוסף היה ניסן. הלא כן?
אלי כהן כתב:אורי ש כתב:לענ''ד אין ראיה מהמשנה שהבאת מר''ה לזה שר''ה דיוסף היה ניסן. הלא כן?
אני יודע שלושה דברים:
א. שביום צאת יוסף מבית האסורים הוא התמנה למלך (ודריש לה בבראשית רבה ובקהלת רבה מהפסוק שבקהלת "ובא אליה מלך גדול" זה יוסף).
ב. שיום צאת יוסף מבית האסורים היה ראש השנה.
ג. שראש השנה למלכים הוא א בניסן.
עכשיו תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
אוצר החכמה כתב:לא כל כך ברורה השאלה. אם המלך הגוי מצווה לגוי לגלח ישראל והישראל אינו מסייע כלל האם יש בזה איסור? (אתם לא חושבים שהכוונה ויגלח היינו דווקא שגילח את עצמו?)
נהר שלום כתב:עי' בהקדמה לספר דרכי העיון של הגר"מ מאזוז שליט"א
נהר שלום כתב:נהר שלום כתב:עי' בהקדמה לספר דרכי העיון של הגר"מ מאזוז שליט"א
עמ' 17
וז"ל: כן ראיתי מי שפירש בכונת הראב"ע פרשת מקץ (מ"א י"ד) "ויגלח, המגלח", שהוק"ל לפ"ד חז"ל שבראש השנה יצא יוסף מבית האסורים, איך התגלח בחג? ולזה פירש "ויגלח המגלח",כלומר ע"י נכרי. והם פטפוטי מילי בעלמא, ולא נתכוון לזה הראב"ע מעולם.
יוס'ל כתב:אלי כהן כתב:אורי ש כתב:לענ''ד אין ראיה מהמשנה שהבאת מר''ה לזה שר''ה דיוסף היה ניסן. הלא כן?
אני יודע שלושה דברים:
א. שביום צאת יוסף מבית האסורים הוא התמנה למלך (ודריש לה בבראשית רבה ובקהלת רבה מהפסוק שבקהלת "ובא אליה מלך גדול" זה יוסף).
ב. שיום צאת יוסף מבית האסורים היה ראש השנה.
ג. שראש השנה למלכים הוא א בניסן.
עכשיו תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
ר''ה למלכי ישראל זה אחד בניסן, ולמלכי אוה''ע אחד בתשרי, האם 'מלכי ישראל' פירושו שהמלך עצמו ישראל, או שהוא מלך על ישראל ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים