כמה שאלות בנושא
1האם האיסור היה בכל דור המדבר או בתקופה מסוימת?, 2האם האיסור היה כמו איסור לאו רגיל שמלקין עליו? 3האם האיסור והעונש על האיש או על האישה או שניהם?, 4 ומדוע האיסור היה רק בזמן מוגבל?, 5 והאם יתחדש לעתיד לבוא?
ארץ כתב:לפי זכרוני הדל:
יש אחד מן המפרשים על ויפתח הגלעדי ... והוא בן אשה זונה. שאמו הייתה בת משבט אחר ונשאת לאביו כדמו"י, לפני התרת שבטים לבא זה בזה.
דומני שבמלבים.
לייטנר כתב:ארץ כתב:לפי זכרוני הדל:
יש אחד מן המפרשים על ויפתח הגלעדי ... והוא בן אשה זונה. שאמו הייתה בת משבט אחר ונשאת לאביו כדמו"י, לפני התרת שבטים לבא זה בזה.
דומני שבמלבים.
זה התרגום שם.
(מסתמא ראית את זה ברד"ק)
איש גלילי כתב:לייטנר כתב:ארץ כתב:לפי זכרוני הדל:
יש אחד מן המפרשים על ויפתח הגלעדי ... והוא בן אשה זונה. שאמו הייתה בת משבט אחר ונשאת לאביו כדמו"י, לפני התרת שבטים לבא זה בזה.
דומני שבמלבים.
זה התרגום שם.
(מסתמא ראית את זה ברד"ק)
התכונת לתרגום של תוספתא שמזכיר הרד"ק, לא בתרגום יונתן.
ואגב, הענין צריך ביאור, שכן מלשון המדרש הנ"ל (ובכן לא הוה יכיל גברא למיסב איתתא דלא משבטא, וכד הות איתתא דרחמא גברא דלא משבטהא - הות נפקא מבי נשא בלא אחסנתא, והוו אנשי קרון לה פונדקיתא דרחימת גברא דלא משבטהא) משמע שהיו קוראים 'זונה' לכל מי שנשאה מחוץ לשבט ולאו דוקא אם לא היו לה אחים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 73 אורחים