אישי כתב:המקום ינחם את משפחתו הרוממה וכלל תלמידיו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
מלך זקן וכסיל כתב:אישי כתב:המקום ינחם את משפחתו הרוממה וכלל תלמידיו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
מיהוא זה ואיזהו???
איש_ספר כתב: אני לא יודע אם זכר שהנכד שלו יושב שם, אבל הנכד מעיד שלא חש שום רגשי עלבון, כי כולם הכירו את טוהר כוונותיו.
איש_ספר כתב:אכן אנשי אמנה אבדו.
לפני כשמונה עשרה שנה, הישיבה גוועה לאיטה, והשתקמה מחדש כאשר הרה"ג ר' שלמה קנייבסקי קיבל את הבעלות על הישיבה, לא למדתי בישיבה בשנים ההם, אבל כשכן המציץ בין החרכים, נראה היה כי מבחינתו של הרמ"ע, מדובר בהחייאה מלאכותית, הנהגתו השתנתה, ונראה היה שהוא נאלץ להתאים את עצמו לאוירה החדשה שביקשה ישיבה ככל הישיבות... כ"ז בנוסף לזקנה שקפצה עליו שמנעה ממנו להמשיך את הנהגתו התקיפה כמאז.
כאבות לילדים, כולנו מהרהרים בשאלה הטורדנית, מי הם הדמויות שישפיעו על ילדינו הצעירים, בשנים המעצבות, האם ראשי ישיבות קרייריסטים, אשר כל מטרתם היא רק לגדל עצמם ולפסוע על ראשי עוללינו, או שמא אנשי אמת, אשר אחת היא מגמתם, לתת מכוחם וחילם לחניכיהם, בתורה בירא"ש ובתיקון המידות, לנח"ר לפני אבינו שבשמים.
הורי התלמידים אשר הופקדו בידיו של הרמ"ע, היו סמוכים ובטוחים.
"נשמתו" הטהורה צרורה בצרור זכרונתיהם של תלמידיו לעולם.
מלך שלם כתב:מה היה הסיפור הרממ"ש?
[אמרת אהבת תורה אמרת רממ"ש].
מלך שלם כתב:נראה שהיה מקורב לחוג חזו"א [הגרח"ג וכו'], בהלוויה נצפו הגאונים האדירים תלמידי מרן זללה"ה.
מאירי כתב:עוד אבקש להיות רודף שלום, ובשום פנים ואופן לא להכנס למחלוקת, אא"כ למחות על כבוד התורה, ולהשאיר את המחלוקת לשם שמיים לזקני הדור. (סוף סוף כל אלו שגרמו לחורבנות, אם ע"י החייאת אמונה במשיח שקר, ואם ע"י חיפוי על הפושעים בהשארת הנפש, ואם ע"י בנין מסגרת בכח הזרוע או בדרך של מסיון, כל אלו אינם מכוונים למרוד בהקב"ה ובמדה מסויימת מנחת* אבותיהם בידיהם, וחייבים אנו לדונם לכף זכות, ואעפ"כ להתרחק מהם ומהמונם עד קצה האחרון).
ברקים רב כתב:מאירי כתב:עוד אבקש להיות רודף שלום, ובשום פנים ואופן לא להכנס למחלוקת, אא"כ למחות על כבוד התורה, ולהשאיר את המחלוקת לשם שמיים לזקני הדור. (סוף סוף כל אלו שגרמו לחורבנות, אם ע"י החייאת אמונה במשיח שקר, ואם ע"י חיפוי על הפושעים בהשארת הנפש, ואם ע"י בנין מסגרת בכח הזרוע או בדרך של מסיון, כל אלו אינם מכוונים למרוד בהקב"ה ובמדה מסויימת מנחת* אבותיהם בידיהם, וחייבים אנו לדונם לכף זכות, ואעפ"כ להתרחק מהם ומהמונם עד קצה האחרון).
צ"ל מנהג...
[למה הכוונה בנין מסגרת בכוח הזרוע]?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 436 אורחים