ישבב הסופר כתב:הוא אכן מביא כמה מספרי בני דורו בספריו (הקצות אאל"ט?)
איש_ספר כתב:הרה"ג רמ"ז קינסטלכר ראש מכון יזכור אשר הוציא מתח"י עשרות חיבורים מגדולי חכמי הגר, ובעבר ערך את כתה"ע צפונות עם עמיתו הרה"ג רי"י וויס שליט"א, מזכה אותנו לאחרונה בגליון קטן הכמות ורב האיכות הנשלח בתיבת הדוא"ל, ובו רישומים קצרים ובעלי ענין לתולדות רבני הונגריה.
בגליון הנוכחי, השלישי במספר התפרסמו כתבות מתורגמות מגרמנית המספרות על פטירת רבן של ישראל, הגרעק"א, עליו כפי השגת הכותבים, ועל מסע הלוויה.
רצ"ב לתשוקת הקוראים.
קורא עכביש כתב:כמנהג הקדום שמי שמושיטים לו אצבע מבקש כל היד: האם אפשר להעלות גם ב' גליונות הקודמים?
אום אני חומה כתב:אאל"ט הקצות מובא פעם אחת בגלה"ש
כנסת ישראל כתב:אום אני חומה כתב:אאל"ט הקצות מובא פעם אחת בגלה"ש
מפורסם
שו"ת רבי עקיבא איגר מהדורא קמא סימן קצד
(וכמדומה מצאתי אח"כ הדברים בס' קצות החושן, ואינו אתי כעת כי בני המופלאים שי' לקחוהו לבית מדרשם),
איש_ספר כתב:מעניין שרשום כאן על מנהגו לבקר את כל החולים, בשעה שידוע שחדל ממנהגו זה באיזה זמן, ויש ע"ז כמה הסברים.
אנא עבדא כתב:איש_ספר כתב:מעניין שרשום כאן על מנהגו לבקר את כל החולים, בשעה שידוע שחדל ממנהגו זה באיזה זמן, ויש ע"ז כמה הסברים.
דהיינו ?
מה שנכון נכון כתב:אנא עבדא כתב:איש_ספר כתב:מעניין שרשום כאן על מנהגו לבקר את כל החולים, בשעה שידוע שחדל ממנהגו זה באיזה זמן, ויש ע"ז כמה הסברים.
דהיינו ?
הטעם הנפוץ הוא מחוסר זמנו וטרדותיו. אך יש אומרים [בשם נכדו ר' לייב איגר] שנמנע בגלל שלפעמים נשמעים מהחולים דברים שאינם ראויים, כדברי טרוניא כלפי מעלה. ראה עץ חיים באבוב ח עמוד שעו.
בברכה המשולשת כתב:מה שנכון נכון כתב:הטעם הנפוץ הוא מחוסר זמנו וטרדותיו. אך יש אומרים [בשם נכדו ר' לייב איגר] שנמנע בגלל שלפעמים נשמעים מהחולים דברים שאינם ראויים, כדברי טרוניא כלפי מעלה. ראה עץ חיים באבוב ח עמוד שעו.
יש על זה גם מאמר של מע"כ ידידי הגה"צ עמיחי ישראל כנרתי שליט"א בכה"ע המעיין
מה שנכון נכון כתב:אנא עבדא כתב:איש_ספר כתב:מעניין שרשום כאן על מנהגו לבקר את כל החולים, בשעה שידוע שחדל ממנהגו זה באיזה זמן, ויש ע"ז כמה הסברים.
דהיינו ?
הטעם הנפוץ הוא מחוסר זמנו וטרדותיו. אך יש אומרים [בשם נכדו ר' לייב איגר] שנמנע בגלל שלפעמים נשמעים מהחולים דברים שאינם ראויים, כדברי טרוניא כלפי מעלה. ראה עץ חיים באבוב ח עמוד שעו.
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:מה שנכון נכון כתב:הטעם הנפוץ הוא מחוסר זמנו וטרדותיו. אך יש אומרים [בשם נכדו ר' לייב איגר] שנמנע בגלל שלפעמים נשמעים מהחולים דברים שאינם ראויים, כדברי טרוניא כלפי מעלה. ראה עץ חיים באבוב ח עמוד שעו.
יש על זה גם מאמר של מע"כ ידידי הגה"צ עמיחי ישראל כנרתי שליט"א בכה"ע המעיין
הוא מתיחס שם [נב,ג] לשאלה אחרת, מה ענינה של שליחות אדם אחר לבקר חולים במקומו, שנהג רע"א מאז שהפסיק ללכת בעצמו.
הטעמים הנ"ל להמנעות רע"א מלבקר חולים בעצמו מופיעים שם בגליון קודם [נב,ב] ע"י הכותב הנ"ל בעץ חיים [ר"י דנדרוביץ].
בברכה המשולשת כתב:
יש על זה גם מאמר של מע"כ ידידי הגה"צ עמיחי ישראל כנרתי שליט"א בכה"ע המעיין
לבב כתב:בברכה המשולשת כתב:
יש על זה גם מאמר של מע"כ ידידי הגה"צ עמיחי ישראל כנרתי שליט"א בכה"ע המעיין
???
אל אחי ורעי יקרי הערך,
על פי הדין והאמת הייתי אמור להמשיך את יריעותיי בחקר פעולתם של בניו של ר' אברהם גרשון מקיטוב בהחייאת הקהילה בירושלים, אך לאחרונה לקחתי לי הפוגה בעקבות ריבוי הכתבים שהתגלו בפניי, וכן הקושי בקריאת כתב חצי-קולמוס והתרגום מלאדינו.
אך השבוע אני חורג מהמסלול ומפרסם פנינה שונה לגמרי, כפי שתראו בקובץ המצו"פ.
אחת היתרונות שיהדות התורנית זכתה לה בעידן האינטרנטי, היא שהוא מעמיד לרשות לומדי תורה ושוחרי חכמה אמצעים נגישים ונוחים, למאגרי ואוצרות החכמה היהודית; בנוסף לכך המרשתת מקשרת בין רגע את ארבע רוחות העולם בתורה ודעת, וזה מזכיר לנו את שבחם של כוכבי האור: 'בכל הארץ יצא קוום ובקצה תבל מליהם'. גם הדוא"ל זכה לצקת יין ישן בכלים חדשים. אין בידנו הכלים להעריך ולמדוד את כמות התורה העצומה שעברה בצינורות אלו במשך העשור האחרון, ועוד היד נטויה.
למאות העלונים התורניים הקיימים כבר, הצטרף לאחרונה עלון חדש בשם 'עלי-זכרון', היוצא לאור ע"י מכון 'זכרון הונגריה' בעריכת מכובדי הג"ר אלכסנדר זישא קינסטליכר שליט"א, שידיו רב לו בתולדות חכמי ישראל בכלל ובחכמי קהילות הונגריה בפרט. פקיע שמיה בכתביו המצויינים המלאים ומפיקים מזן אל זן, וגם מאליפות מרובבות בחוצותינו.
את יוזמתו החל לפני שלושה חודשים, כשכל עלון מכיל מגוון של מדורים: גילוי כתבים חדשים, כתבים תורניים, כתבים היסטוריים, וגם כתבים המאירים תולדות משפחות מיוחסות בישראל.
מדור השאלות עשה לו כנפיים, כשקהל שוחר התבונה והידע מגיב ומלבן את הסוגיות. לזכותו יאמר, שההיענות וההצטרפות לקבלת העלון הוא למעלה מהמשוער. כוונתו להכפיל ולשלש את הפעילות, ויהא רעווא שהשוכן במרומים יתן לו כוח לעמוד במשימה ושיגיע ליעד שהציב לעצמו.
לאחרונה אינה ה' לידי מכתב חדש של החת"ס, בו מתגלים פרטים חשובים ביותר לגבי פרשייה סוערת ומצערת שהתחוללה בשנת תקצ"ה, כפי אשר תחזינה עיניכם בקובץ המצורף רשמתי את ראשי-פרקי הפרשה בעלון הנזכר, כדי שהקורא הממוצע יוכל להבין את הרקע למכתב זה. את כל הפרשייה מקווה אני בעזה"י לזכות אתכם לקראת יום היאר-צייט שלו הבעל"ט בחודש תשרי הקרוב.
ומכאן עצה היעוצה לכל ידידי: כל מי שתולדות חכמי ישראל וטעימות מדברי תורתם שטרם שזפתה עין יקר בעיניו, שיצטרף לקהל קוראיו.
כתובתו: [email protected]
בברכת שבת שלום, יחיאל
אנא עבדא כתב:מי יכול להתנדב ולהעלות כאן 'עלי זכרון' גליון 5 ?
ותודה רבה מראש
אום אני חומה כתב:אאל"ט הקצות מובא פעם אחת בגלה"ש
שמחה כתב:שאלה:
האם יש 'עלי זכרון' חדש?
חבצלת כתב:שמחה כתב:שאלה:
האם יש 'עלי זכרון' חדש?
היום נשלח גליון 15.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 373 אורחים