לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
מעייני החכמה כתב:עוד מפורסמים מבין החותמים:
ר' מנחם זאב שיק, אביו של ר' אליעזר שלמה
ר' מאיר חיים אונגר חותן ר' נתן גשטטנר
ר' שמואל ווזנר
ר' אברהם חיים נאה
ארזי ביתר כתב:לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
באיזה שנה נכתב ההיתר?
ונחזור לנשוא האשכול. מצו"ב קובץ מרתק ובו מאמר שנכתב ע"י 'מרדכי מאיר' מאוניברסיטת בר-אילן, שהיה קשור בעבותות של אהבה לאדמו"ר מסלונים זיע"א. בתוכן המאמר, מביא הנ"ל, את דבריו של כ"ק האדמו"ר זיע"א, בענין שחרור הכותל.
לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
עתניאל בן קנז כתב:לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
בין החותמים שזיהיתי. [היינו המפורסמים והמוכרים לי].
הראשון, המקור ברוך מסערט,
.
ח''ל קאליסק כתב:ארזי ביתר כתב:לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
באיזה שנה נכתב ההיתר?
ונחזור לנשוא האשכול. מצו"ב קובץ מרתק ובו מאמר שנכתב ע"י 'מרדכי מאיר' מאוניברסיטת בר-אילן, שהיה קשור בעבותות של אהבה לאדמו"ר מסלונים זיע"א. בתוכן המאמר, מביא הנ"ל, את דבריו של כ"ק האדמו"ר זיע"א, בענין שחרור הכותל.
אולי תביא מאמר מאחד תלמידיו שאינם שייכים למחנה הלז יש לו מספיק תלמידים חשובים, ולא צריך לשאוב ממאמריהם של אנשי המזרחי על אף ''עבותות האהבה שהיו קשורים אליו''
חזקה עלינו התבטאותו של כ''ק הרבי שליט''א מסלונים שאמר לרב דודקביץ מיצהר, לשאלתו מה ההבדל בינינו שנינו אוהבי ארץ ישראל נחנו, והשיב לו ההבדל הוא פשוט אנחנו אוהבים את א''י של הרמב''ן ורבי יהודה החסיד, לעומתכם שאוהבים את א''י של ז'בוטינסקי והרצל [מתוך שיחה לישיבת ''עוד יוסף חי'' ביארצייט של רבי מענדעלע זיע''א התשע''ד בביהכנ''ס העתיק באיאן טבריא].
זקן ששכח כתב:סלחו נא לי על הבורות. האם היתר מאה רבנים אינו דוקא מאה רבנים? יש בין החתומים גם אדמורים ושאר צדיקים שאינם בדיוק מורי הוראה ברבים.
ח''ל קאליסק כתב:ארזי ביתר כתב:לא ידען כתב:חתום, חמישי מלמטה בטור ימין, על היתר מאה רבנים עבור הרבי מבעלז זי"ע.
לפניו מרן הרמ"ח.
בפורום אייועלט שם ראיתיו לראשונה נכתב כי הרבי מבעלז בשל קדושתו הרבה ביקש 'היתר מאה רבנים' גם עם ידעו שאשתו נהרגה בשואה.
לדעתי זה נראה שנכתב ההיתר בעטיו של הגט מאשתו השניה כאן בארה"ק. כנודע.
למישהו יש יותר פרטים?
באיזה שנה נכתב ההיתר?
ונחזור לנשוא האשכול. מצו"ב קובץ מרתק ובו מאמר שנכתב ע"י 'מרדכי מאיר' מאוניברסיטת בר-אילן, שהיה קשור בעבותות של אהבה לאדמו"ר מסלונים זיע"א. בתוכן המאמר, מביא הנ"ל, את דבריו של כ"ק האדמו"ר זיע"א, בענין שחרור הכותל.
אולי תביא מאמר מאחד תלמידיו שאינם שייכים למחנה הלז יש לו מספיק תלמידים חשובים, ולא צריך לשאוב ממאמריהם של אנשי המזרחי על אף ''עבותות האהבה שהיו קשורים אליו''
חזקה עלינו התבטאותו של כ''ק הרבי שליט''א מסלונים שאמר לרב דודקביץ מיצהר, לשאלתו מה ההבדל בינינו שנינו אוהבי ארץ ישראל נחנו, והשיב לו ההבדל הוא פשוט אנחנו אוהבים את א''י של הרמב''ן ורבי יהודה החסיד, לעומתכם שאוהבים את א''י של ז'בוטינסקי והרצל [מתוך שיחה לישיבת ''עוד יוסף חי'' ביארצייט של רבי מענדעלע זיע''א התשע''ד בביהכנ''ס העתיק באיאן טבריא].
מעייני החכמה כתב:חסידי ואוהדי בלז לא יאהבו את הנושא באשכול זה. מוטב לדבר מגיבור האשכול לשמו נפתח הלא הוא ר' שלום נח ברזובסקי האדמו"ר החכם מסלונים
חשבה לטובה כתב:בקובץ מבקשי תורה שי''ל מיד לאחר פטירת הרבי זצ''ל הובא מכתב ניחומים ממרן הגמ''ש שפירא זצ''ל לבני משפחת הרבי אודה בכפליים למי שיוכל להעלות מכתב זה או להעתיק את תוכנו.
מה שנכון נכון כתב:חשבה לטובה כתב:בקובץ מבקשי תורה שי''ל מיד לאחר פטירת הרבי זצ''ל הובא מכתב ניחומים ממרן הגמ''ש שפירא זצ''ל לבני משפחת הרבי אודה בכפליים למי שיוכל להעלות מכתב זה או להעתיק את תוכנו.
בספר ארזים עלי מים נדפס עוד מכתב מהרמש"ש אודותיו.
פרטיזן כתב:דרך אגב, מה הקשר של הרב דודקביץ' הלז לחסידות סלונים?
פרטיזן כתב:אם ברב דודקביץ' עסקינן, מצו"ב מאמר שלו על יום ירושלים במשנת הנתיבות שלום, שקיבלתי מחבר שהוא מתלמידיו של הנתיבות שלום.
גביר כתב:ואמר בזה''ל אה דאס בויעט מען פאר משיח'ן.
היוכל מר לתרגם את הדברים?
ח''ל קאליסק כתב:פרטיזן כתב:דרך אגב, מה הקשר של הרב דודקביץ' הלז לחסידות סלונים?
א. כמו הרבה מרבני המזרחי מחפש גם הוא דרך בעבודת ה' והשילוב של חסידות וארץ ישראל מוביל אותו לרבי מענדעלע זיע''א והחסידות בטבריא וכך בסוף מגיעים לסלונים.
ב. רק מה שמשונה כאן שגם הוא כקודמו עוסק במשנתו של הרבי זצ''ל אודות שחרור ירושלים, וע''ז אתמהה רבתי אם הנכם חפצים ללמוד מתורתו של הנת''ש זיע''א כלום קונטרס ''קדושים תהיו'' כבר שיננתם, על נת''ש נתיבי יצירה בניין וחינוך, כבר עברתם ומה לכם לרוץ קדימה בבירור דעותיו בענייני לאום וכדו',
ע''כ שרק אסמכתא מחפשים הם ולהתלות בקלא אילן...........................
וע''ז זעק כ''ק הרבי שליט''א מנהמת ליבו אתם אין לכם אלא ארץ ישראל של ז'בוטינסקי ומשנהו מבזל, ולא קדושת ארץ ישראל.
ג. כמו''כ שמעתי מעד ראייה שאחד מביקוריו האחרונים של הרה''ק זיע''א בעיר טבריא, ראה את העבודות בהקמת אחד מהמלונות הגבוהים, זלגו עיניו דמעות, ואמר בזה''ל אה דאס בויעט מען פאר משיח'ן.
ארזי ביתר כתב:ח''ל קאליסק כתב:פרטיזן כתב:דרך אגב, מה הקשר של הרב דודקביץ' הלז לחסידות סלונים?
א. כמו הרבה מרבני המזרחי מחפש גם הוא דרך בעבודת ה' והשילוב של חסידות וארץ ישראל מוביל אותו לרבי מענדעלע זיע''א והחסידות בטבריא וכך בסוף מגיעים לסלונים.
ב. רק מה שמשונה כאן שגם הוא כקודמו עוסק במשנתו של הרבי זצ''ל אודות שחרור ירושלים, וע''ז אתמהה רבתי אם הנכם חפצים ללמוד מתורתו של הנת''ש זיע''א כלום קונטרס ''קדושים תהיו'' כבר שיננתם, על נת''ש נתיבי יצירה בניין וחינוך, כבר עברתם ומה לכם לרוץ קדימה בבירור דעותיו בענייני לאום וכדו',
ע''כ שרק אסמכתא מחפשים הם ולהתלות בקלא אילן...........................
וע''ז זעק כ''ק הרבי שליט''א מנהמת ליבו אתם אין לכם אלא ארץ ישראל של ז'בוטינסקי ומשנהו מבזל, ולא קדושת ארץ ישראל.
ג. כמו''כ שמעתי מעד ראייה שאחד מביקוריו האחרונים של הרה''ק זיע''א בעיר טבריא, ראה את העבודות בהקמת אחד מהמלונות הגבוהים, זלגו עיניו דמעות, ואמר בזה''ל אה דאס בויעט מען פאר משיח'ן.
א. ממש לא קשור. הדרך של הנתיבות שלום, שמשלבת מוח גדול ולב גדול, מושכת רבים וטובים שמוחם וליבם פתוחים כאולם, והם חפצים לעבוד את ה'. גם אם אנו חולקים על השקפת עולמם מכל וכל. ואנו חולקים!
ב. קונטרס 'קדושים תהיו', לא קיים במשנתו של בעל ההילולא. יש מאמר כזה. ואין רבים שיכולים לסמן V על כל המאמרים בנתיבות שלום, כך שטענתך אינה טענה.
נתיבי בנין ויצירה ונתיבי חינוך, הינם ספרים מקובלים מאוד בחוגי המזרחי.
אף אחד לא מברר את דעותיו בעניני לאום, כי אם בעניני ארץ ישראל. נכון, שהם לא ממש מכוונים לארץ ישראל שבעל ההילולא נתכוון, אך עדיין אין זה מגדיר אותם כמחפשי אסמכתא הנתלים בקלא אילן. ואסביר: מרדכי מאיר, שאת מאמרו העליתי אמש, כתב מאמרים רבים, שבכולם הוא אימץ את השקפתו של מרן הנתיבות שלום, בשלמות! למשל, מאמר ארוך מאוד שלו, בענין ההשקפה אודות השואה, סובב כל הזמן על ההבדל בין דעת הנתיבות שלום לדעת גדול פלוני, וההבדל בין דעת הנתיבות שלום לדעת גדול פלמוני וכן הלאה...
לפני שאתה מתחיל לצעוק, תכיר את האנשים ואח"כ תדבר.
ג. סיפור מוכר ומרגש מאוד. אין כל קשר בינו לבין הנושא המדובר.
ח''ל קאליסק כתב:מרן הבית אברהם שכתב ואמר על המזרחי כל דבר האסור.......
ג. כמו שהקדמתי בראש האשכול זה מטרתו להביא מסמכים או עובדות ועל הדרך הבאתי מעשה יפה שמתאים למה שכתבתי אהבת א''י רק ע''פ תוה''ק. [לשיטתך למה לא אמר איזה יופי של בניין בא''י זה ממש ראשית .....]
ארזי ביתר כתב:ח''ל קאליסק כתב:פרטיזן כתב:?
א.
ב. ג. כמו''כ שמעתי מעד ראייה שאחד מביקוריו האחרונים של הרה''ק זיע''א בעיר טבריא, ראה את העבודות בהקמת אחד מהמלונות הגבוהים, זלגו עיניו דמעות, ואמר בזה''ל אה דאס בויעט מען פאר משיח'ן.
ב. קונטרס 'קדושים תהיו', לא קיים במשנתו של בעל ההילולא. יש מאמר כזה. ואין רבים שיכולים לסמן V על כל המאמרים בנתיבות שלום, כך שטענתך אינה טענה.
נתיבי בנין ויצירה ונתיבי חינוך, הינם ספרים מקובלים מאוד בחוגי המזרחי.
אף אחד לא מברר את דעותיו בעניני לאום, כי אם בעניני ארץ ישראל. [b]נכון, שהם לא ממש מכוונים לארץ ישראל שבעל ההילולא נתכוון[/b],
.
הולך בטל כתב:מכל האמור כאן ובעיתונות נראה לי שהשמיטו פרט חשוב, האם הנ"ל שימש כאדמו"ר במובן המקובל, כלומר קיבל פיתקאות וכדו', כי לא נזכר מהפרט הזה מאומה.
ר"ש... אמר קודם מותו שקרא לבניו ואמר 'אני זקן ואין לי שינים, אתם צעירים כאפט אריין נאך א שטיק גאנדז, עוד חתיכה בשר',
דוב גרין כתב:ר"ש... אמר קודם מותו שקרא לבניו ואמר 'אני זקן ואין לי שינים, אתם צעירים כאפט אריין נאך א שטיק גאנדז, עוד חתיכה בשר',
מישהו יכול לפענח השם?
ארזי ביתר כתב:הולך בטל כתב:מכל האמור כאן ובעיתונות נראה לי שהשמיטו פרט חשוב, האם הנ"ל שימש כאדמו"ר במובן המקובל, כלומר קיבל פיתקאות וכדו', כי לא נזכר מהפרט הזה מאומה.
ודאי. מי"ב סיון תשמ"א, יום פטירת חותנו, הנהיג מרן הנתיבות שלום את קהל חסידי סלונים ברמה. ערך שולחנות, מסר שיחות בעבודת ה', קיבל קהל ופתקאות בחדרו מידי יום ביומו.
לאחר הסתלקותו השמימה בז' באב תש"ס, נתמנה בנו בכורו, לממלא מקומו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 544 אורחים