אמציה בארי כתב:מישהו סיפר לי שביקר את החזון איש בבית בשבת. הוא ראה את הספר של הרב עמיאל 'המידות לחקר ההלכה' על הרצפה, כנראה שנפל. הוא התכופף להרים אותו, ואז החזון איש אמר לו 'מוקצה!'.
עד שבשעה ששמע [החזון איש] שהגרמ"א נפטר, אמר: הרי על כך אני מתפלל כל יום (מפי בנו של הגר"מ שטיצגל זצ"ל)
אמציה בארי כתב:ספרו הגדול של הרב עמיאל - 'המידות לחקר ההלכה' - עורר שלל תגובות שונות, מהערצה מוגזמת לשלילה גורפת.
בספר של בראון על החזון איש מסופר:
"את הרב עמיאל הוא לא אהב בגלל הספר 'המידות לחקר ההלכה', הוא לא אהב את הספר הזה. מישהו סיפר לי שביקר את החזון איש בבית בשבת. הוא ראה את הספר של הרב עמיאל 'המידות לחקר ההלכה' על הרצפה, כנראה שנפל. הוא התכופף להרים אותו, ואז החזון איש אמר לו 'מוקצה!'. אינני זוכר מי מסר לי, אבל אני זוכר שזה היה מישהו מתלמידיו, אדם נאמן. יכול להיות שזה היה הרב נתן שולמן, בנו של הראש ישיבה סלובודקה"
"כן הצטיין שם בהתמדתו תלמיד אחר, בשם מ[משה?]. ע[עמיאל?]. שהיה לומד י"ג שעות במעת-לעת. אך הוא הוצא מהקבוץ מכיון שחשדו בו כעובר עבירות. הרב סילבר למד אמנם עליו סניגוריא ותריץ את מעשיו, אך הלעיזו עליות ביותר בעניני שבת ותפלה, והגאון רבי חיים עוזר דחהו. אז הפך למזרחי ושמו נתפרסם כרב שאין רוח חכמים נוחו הימנו".
בברכה המשולשת כתב:לכתוב דבר כזה בלי שום ראיות זו ממש הוצאת שם רע.
ראשון לציון כתב:זה אחת הרעות החולות ביותר בדורנו לכתוב דברים מסוג זה ללא כל ראיות מכל סוג שהוא, וזה מדברים שמעכבים ביותר את הגאולה.
ישועה בקרוב כתב:מי יכול להעתיק לכאן את מ"ש בשו"ת יד מרדכי סימן לט?
בברכה המשולשת כתב:הלינק הנ"ל אינו מביא שום ראיות.
ומכיוון שהגרמ"א כיהן לאחר מכן בשתי רבנויות בליטא תמוה לומר שהרינונים היו אמת או אפילו קרוב לאמת.
וגם מתקופת אנטוורפן, הביקורת בספרו של הגאון רבי מרדכי ראטטענבערג, שו"ת יד מרדכי סימן לט, היא עדינה הרבה יותר (ולא היתה שום סיבה להקטינה, כמוכח למעיין שם)
קומי_אורי כתב:הדוגמא קצת לא ממין הטענה..
בד"כ כשגדול בישראל קובע דברים חריפים על אדם, ובפרט פסילתו כחוטא בעברות חמורות, זו קביעה רצינית ואומרת הרבה. החזו"א הכיר את הרב עמיאל מקרוב, וברור שלא היה צריך דוקא את הספר כדי לחרוץ משפט חריף כ"כ. וגם שלא היה קובע עליו דברים סתם.
אחת העובדות המוזרות היא שהיעב"ץ חשד את ר' יהונתן בדברים חמורים כ"כ, אבל היא לא דוגמא מייצגת. וכי משום שהיעב"ץ טעה בזה מרוב חרדתו מחמת ענין ש"צ שמא ישוב על עצמו, נגזור אומר שכל קביעות גדו"י בנוגע לאנשים שונים שגויות?
(שכלל לא בטוח שנפל כ"כ מהחזו"א במדרגתו התורנית)
אמציה בארי כתב:בכמה וכמה ספרי ליקוטים מופיע שמעשה ונכנס אדם, שהיה שותף בבחירות לרב הראשי, אצל החזו"א, והתייעץ אתו אם לבחור ברב עמיאל או ברב נוסף, והשיבו החזו"א: "את הרב השני אינני מכיר. אך את הרב עמיאל אל תבחר בו! כי יש לו תואר דוקטור...".
קומי_אורי כתב:אבל אתה מתעלם מהנקודה העיקרית, שהטעות של היעב"ץ היתה יוצאת דופן בהיסטוריה, בד"כ כשקבעו גדו"י על אנשים שהם פסולים, מקובל שהם צדקו, ועשו זאת הרבה, בכל הדורות.
הכל בסדר איתך?מחולת המחנים כתב:כיצד ניתן לקבוע בהנפת מקלדת על טעותו של היעב"ץ...
כשם שאנחנו לא יכולים לקבוע שהמהר"ם חאגיז והשב יעקב ועוד גדולי ארץ טעו במאבקם נגד הרמח"ל...
מחולת המחנים כתב:וכשם שאיננו יכולים לומר שגדולי ליטא ומדינת אשכנז טעו במלחמתם נגד החסידות ורועיה.
לייטנר כתב:אמציה בארי כתב:בכמה וכמה ספרי ליקוטים מופיע שמעשה ונכנס אדם, שהיה שותף בבחירות לרב הראשי, אצל החזו"א, והתייעץ אתו אם לבחור ברב עמיאל או ברב נוסף, והשיבו החזו"א: "את הרב השני אינני מכיר. אך את הרב עמיאל אל תבחר בו! כי יש לו תואר דוקטור...".
האם לא יצרת כאן בלבול בין הרב הרצוג לרב עמיאל?!
קומי_אורי כתב: בד"כ כשקבעו גדו"י על אנשים שהם פסולים, מקובל שהם צדקו, ועשו זאת הרבה, בכל הדורות. .
אמציה בארי כתב:לייטנר כתב:אמציה בארי כתב:בכמה וכמה ספרי ליקוטים מופיע שמעשה ונכנס אדם, שהיה שותף בבחירות לרב הראשי, אצל החזו"א, והתייעץ אתו אם לבחור ברב עמיאל או ברב נוסף, והשיבו החזו"א: "את הרב השני אינני מכיר. אך את הרב עמיאל אל תבחר בו! כי יש לו תואר דוקטור...".
האם לא יצרת כאן בלבול בין הרב הרצוג לרב עמיאל?!
לא.
ברזילי כתב:בקטע שצוטט לעיל מן החזו"א (שפרסומו בידי מעריצי החזו"א הוא מדהים) נאמר כי ה"עוון בלתי כפרה" הוא פרסום של "דברי המינות שכתב ע"א בלעז אבי בית דוד", ולא שמועות על מעשים מפוקפקים בנערותו. בזמנו ניסיתי לחפש קצת מהם אותם דברים חמורים שבגללם היה ראוי הרב עמיאל להלבנת פנים ושפיכות דמים, ולא מצאתי יותר מאשר כתב בדרשות אל עמי (ח"ב, כה) על בעז ורות (או, יותר בדוחק, מה שהקביל את משה ודוד לגר"א והגרש"ז), אבל קשה להאמין שעל זה חרי האף הגדול הזה.
לייטנר כתב:כיון שאתה טוען שלא יצרת בלבול, ננסה לעשות קצת סדר:
הרב עמיאל לא התמודד למשרת הרב הראשי, אלא למשרת הרב הראשי של תל אביב.
מולו לא התמודד אדם אחד, אלא שניים: הרב ד"ר הרצוג והרב ד"ר סולובייצ'יק.
האם ידועים לך דברים אחרים?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 342 אורחים