נבון כתב:יעוי בשו"ת אבני ישפה, חלק ד' סי' י"ח.
רוח נדיבה כתב:תודה למה שנכון נכון, אם יועיל בטובו להוריד לי סימן הנ"ל אודה לו, כי טרם מצאתי את 'אבני הישפה'
איש גלילי כתב:לדברי תוס' בתענית דף כ: - מדובר שקורא בשם זה לכל משפחתו עם הדורות הבאים אחריו.
רוח נדיבה כתב:איש גלילי כתב:לדברי תוס' בתענית דף כ: - מדובר שקורא בשם זה לכל משפחתו עם הדורות הבאים אחריו.
אדרבה שם הדגישו תוס' בן אדם שמכנים אותו לפי שם משפחתו לגנאי, אך אין המשפחה היא זו שמכנים אותה באיסור, כ"א אותו בן אדם, ודוק. אך עדין לא מצאנו איסור על כינוי של ציבור.
רוח נדיבה כתב:אבקשה נא מאוצר החכמים ילמדונו רבותינו.. האם יש היתר מסוים לכנות שם [בפרט של גנאי] ל'ציבור' כזה או אחר, לישבה כזו או אחרת, או שמא איסור מכנה שם נאמר רק על חבירו יחיד, ובכלל מה האיסור וגדריו? אולי יועיל קצת לנקיי הדעת שבדורינו לינצל מזה..
רוח נדיבה כתב:הכהן כתב:לקרוא לציבור מסוים 'ליטאים' - זה מכנה שם? לקרוא לפלוני 'גערער' זה מכנה שם?
בכוונה לא נכנסתי לפרטים, הסתמכתי על הבנת הציבור במה דברים אמורים, וכמו שסיימתי בשאלתי למען ינצלו נקיי הדעת שבדורינו מזה וד"ל..
הכהן כתב:
- האם אדם יכול להגיד למישהו על עצמו שהוא שייך נגיד... ל'שונאים'? אם בסיטואציה מסוימת התשובה היא כן, לענ"ד זה לא נכנס באיסור. יתכן שבעיקרון כשכינויים אלו נכנסו לפני כעשרים שנה זה היה באיסור, אבל עכשיו זה שם הקבוצה ותו לא.
- אם היו קוראים להם 'שטיינמניסטים' זה היה מקובל עליך?
ארזי ביתר כתב:השאלה היא, האם באופן שהאדם שנתכנה בשם מסויים, אינו מתבייש בכינוי, אין זה בגדר 'מכנה שם לחבירו'. הדעת נותנת כן, השאלה היא אם זו גם דעת תורה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים