עולה מן הארץ כתב:למה אתה חושב שזה מכוון לגויים?
צמא למים כתב:דברי החזו"א צריכים עיון טובא מצ"ע, האמנם העונש לרשע הוא מפאת תיקון העולם גרידא שלא יהיה העולם טרף לחלושי שכל, וכי אין שם רשעות המחייבת ביעור וכליון מצ"ע, הן יש בחירה וכו'.
ברם אין ספק שלא ביקש אלא מפני האווירה ששררה [כידוע ליודעים עד כמה סערו הרוחות ע"ז], לשכנע את הקורא דאין הערבים כה גרועים עד שאסור להסתייע בהם, ואע"ג דרוצחים ופורעים בישראל, חמומי מח הם מטבעם, ואין כאן ענין גדול של נקמה ברע, [והרי העמלקים הגרמנים, קרי המזג והמתורבתים, גרועים מהם פי כמה, וזהו רשעות לשמה שעליה נאמר עיקר נקמה וכילוי הרע, כיו"ב בבל שהחריבה המקדש], ואין בו סיבה להמנע מלהעבידם בשבת.
להבין דבריו כפשוטם, זהו עקירת התורה כולה. "אני מאמין .. שהקב"ה משלם לעוברי מצוותיו". אין זו מפני ההכרח לתיקון העולם, אלא ענין בעצם. החטא רוע הוא. רוע חייב להתכלות ולהענש.
נטיעות כתב:ב"ה
אני מחפש אבידה, "אבידה מדעת". קראתי פעם באיזהו מקומן, בערך משהו כזה. שמישהו היה אצל החזון איש, והוא אמר לו בין הדברים, שלא צריך להיות מיוחס בשביל לצמוח גדול בתורה, ובעל המעשה סיפר, שמאז הוא מפרסם את זה בכל מקום בואו, לחיזוק ולעידוד. זהו. עד כאן. אבל אני בשום אופן לא מצליח להיזכר מה ומי והיכן. מישהו יכול לסייע בעדי בבקשה?
אני יודע שזה לא קשור לכאן, אבל אני מנצל את הבמה הזו, על מנת שלא לפתוח סתם כך אשכול חדש.
נטיעות כתב:ובכל זאת, אודה מאוד אם תוכל אולי לציין לי על מקום כלשהו שזה מצוטט משמו.
מה שנכון נכון כתב:נטיעות כתב:ובכל זאת, אודה מאוד אם תוכל אולי לציין לי על מקום כלשהו שזה מצוטט משמו.
ראה כאן למשל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים