אוצר החכמה כתב:אלה האחרונים מתאימים יותר למה שאנחנו קוראים תכלת.
זה בהנחה שיש הקפדה על רמת כהות מסויימת
אוצר החכמה כתב:אלה האחרונים מתאימים יותר למה שאנחנו קוראים תכלת.
מנין כתב:אוצר החכמה כתב:אלה האחרונים מתאימים יותר למה שאנחנו קוראים תכלת.
זה בהנחה שיש הקפדה על רמת כהות מסויימת
נרו יאיר ויקיפדיה כתב:הזהרו מן הצבועים
קונטרס שהופיע בארה"ב היכן ניתן להשיגו
נרו יאיר ויקיפדיה כתב:בארה"ב ראיתי קונטרס בשם 'הזהרו מן הצבועים' שם הוא מאריך להוכיח שאין אק"ק תכלת.
סמבטיון כתב:מנין כתב:אוצר החכמה כתב:אלה האחרונים מתאימים יותר למה שאנחנו קוראים תכלת.
זה בהנחה שיש הקפדה על רמת כהות מסויימת
מהקובץ שהעלית אתה עצמך (רקיע בטהרתו) נראה שהראשונים חשבו שיש גוון מסוים שהרי דקדקו לומר אם הוא קרוב לשחור או ללבן או ממוצע וזה שלא כדבריך שאין נפק"מ בכ"ז.
נרו יאיר ויקיפדיה כתב:גם בעבריש וגם בידיית.
קונטרס ידוע מאוד.
לומד_בישיבה כתב:הרב מבקש נמאס לטחון את הדברים שוב ושוב.
איננו יודעים היום את הסממנים שעליה דיברו חז"ל ואילו היינו יודעים יתכן בהחלט שהיית מקבל תכלת עמיד במים יפיפה גם מהדג של הרדזינער זי"ע.
אם יבוא מישהו ויאמר לך שהוא יודע והצליח לשחזר את התהליך שכתוב בגמ' אמור לו ג"פ חלמא טבא חזית.
אפרקסתא דעניא כתב:נרו יאיר ויקיפדיה כתב:גם בעבריש וגם בידיית.
קונטרס ידוע מאוד.
היכן ניתן להשיגו?
אוצר החכמה כתב:אין ראייה ממצורע!! במצורע הדין הוא שיש לימוד מה טמא ומה לא, אנחנו לא יודעים (או לפחות לא הביאו ראייה על זה) מה היה הדין אילו לא היה לימוד איך אפשר להוכיח ממה שלא יודעים????
או במילים אחרות למה יש ראייה ממצורע יותר מאשר מהתכלת עצמו??
מבקש לדעת כתב:אוצר החכמה כתב:אין ראייה ממצורע!! במצורע הדין הוא שיש לימוד מה טמא ומה לא, אנחנו לא יודעים (או לפחות לא הביאו ראייה על זה) מה היה הדין אילו לא היה לימוד איך אפשר להוכיח ממה שלא יודעים????
או במילים אחרות למה יש ראייה ממצורע יותר מאשר מהתכלת עצמו??
בס"ד
חבל ידידי, חבל, הבאנו ג' מקומות שצריך עומק מסוים, ולמדו זאת מפסוקים. מלבד מקום אחד שהוא השחור של התפילין, שלא כתב שחור מסוים, וכל שחור כשר. אבל יש כאן דבר שזועק עד שמי השמיים: היאך נתנו לנו לטעות, מדוע לא כתבו הלכות כמו בנדה ובחולין ובמצורע, שכתב ע"ז הגמ' הלכה סדורה עם פירוט דינים, ובתכלת לא אמרו לנו חז"ל מילה אחת?
בקשר למצורע, אביא לך חז"ל מפורש: "אדום יכול לכל מראה אדום, ת"ל אדמדם אדום שבאדומים, ילקוט שמעוני תזריע רמז תקנב. (נמצא בלקח טוב). כלומר שאם לא אדמדם שזה אדום שבאדומים הכל היה כשר באדום.
אע"פ שאינני מאמין שיש עוד את מי לשכנע כאן מהכותבים, כי כבר הכל מותר לומר.
קונה ספרים כתב:עיין שו"ת רע"א איך לא חשבו על זה קודם לחדש את המצורעים, לדעתי מכון המקדש אינם מחדשים את המצורעים כי הם מקפידים על לשון הרע וממילא אין להם נגעים.
--
מתי תפסיק למרוח את הפורום בגוון שטויות ושקר והוצאת שם רע השם ישמור.
--
שמתי לב שאף אחד לא מתייחס לכבודו ולכן רחמתי והגבתי.
למרות שאני ממש לא בענינים.
אוצר החכמה כתב:
אחרי שסמבטיון הביא ראייה הפוכה ממש, שהראשונים כן טרחו לתת גוון מסויים כמדומני שצריך לענות על זה.
.
אוצר החכמה כתב:על הראייה מאדמדם אני צריך לחשוב, בהשקפה ראשונה זה לא נראה דומה כי השאלה העיקרית כאן שאנו דנים עליה היא לא אם כל מראה תכלת כשר מן התורה אלא מהו מראה תכלת.
מנין כתב:אביגדור קנה מזגן
אביגדור קנה מזגן. לא יום ולא יומיים לקח לו עד שהגיע להחלטה. אחרי בירורים אינספור, השוואת מחירים, התיעצויות ועוד. הוא מדד את השטח של החדר, בדק מול טבלאות של חברות המזגנים כמה כ"ס לכל מטר, התעניין אצל חברים שהתקינו לאחרונה מזגנים ובסוף באה ההחלטה. אביגדור קנה מזגן.
הוא הזמין מתקין מקצועי, התקינו לו, ועכשיו הכל בסדר.
קרא את כל חוברת ההוראות ושינן את הכתוב שם היטב. נתן גם לאשתו לקרוא, וגם היא יודעת כבר את כל ההוראות.
אביגדור לא מפעיל את המזגן!
אשתו שואלת אותו: אביגדור, נו, לזה חיכית כל כך, למה אינך מפעיל את המזגן?
אביגדור: יש משהו שלא ברור לי עדיין. אולי בהפעלה הראשונה צריך להפעיל רק חצי שעה ואחר כך לתת למזגן לנוח?
אשתו: למה נראה לך?
אביגדור: לא אמרתי שנראה לי, אבל מי יודע!
אשתו: אבל זה לא כתוב בהוראות בשום רמז, למה לחשוב כך?
אביגדור: אולי זה כל כך היה פשוט להם שהם לא ראו צורך לכתוב?
אשתו: אתה יודע מה? אז תדליק לחצי שעה!
אביגדור: אולי בהפעלה הראשונה צריך להדליק למשך 9 שעות על מספר 22 עם הפאן הכי נמוך?
אביגדור לא מפעיל את המזגן.
*
באו חבריו וניסו לשכנעו.
"כל רגע שעובר אתה מפסיד. השקעת כל כך הרבה כסף וזמן, לא חבל? כזה חום!
אביגדור: איך אני אדע שלא צריך להדליק קודם על חום לאיזה זמן ורק אח"כ אפשר להפעיל על קור?
חבריו: אבל למה להמציא כאלה המצאות?! מה פתאום?! מה אתה מרוויח מההשערות האלה?!
אביגדור: איזו מין טענה מוזרה זו: 'מה אתה מרוויח'! ומה אני מרוויח כשאני קורא את ההוראות ומנסה להבין?!
חבריו: כשאתה קורא את ההוראות אתה רוצה לדעת את מה שאמר היצרן והטכנאי, אבל הוא לא רמז לכאלה אפשרויות! אתה יודע מה? אתה יכול להתקשר לחברה ולשאול.
אביגדור: עכשיו סגור שם. אף אחד לא עונה. מי יודע, אולי אנשי החברה חשבו שאני אדליק את המזגן בשעות הפעילות שלהם?
אשתו: אני לא מבינה, אתה מגיע לחבר שלך ורואה שהמזגן עובד, אתה אומר לו: כבה את המזגן! אולי כל יום שני צריך להפעיל אותו על טורבו עם התריסים למעלה? והחבר אומר לך: למה שאני אכבה, מי אמר שאתה צודק?
אביגדור: לא אמרתי לאף אחד לכבות. אבל אני לא מדליק כל עוד לא בררתי את העניין עד תום.
אוצר החכמה כתב:מנין כתב:אביגדור קנה מזגן
אביגדור קנה מזגן. לא יום ולא יומיים לקח לו עד שהגיע להחלטה. אחרי בירורים אינספור, השוואת מחירים, התיעצויות ועוד. הוא מדד את השטח של החדר, בדק מול טבלאות של חברות המזגנים כמה כ"ס לכל מטר, התעניין אצל חברים שהתקינו לאחרונה מזגנים ובסוף באה ההחלטה. אביגדור קנה מזגן.
הוא הזמין מתקין מקצועי, התקינו לו, ועכשיו הכל בסדר.
קרא את כל חוברת ההוראות ושינן את הכתוב שם היטב. נתן גם לאשתו לקרוא, וגם היא יודעת כבר את כל ההוראות.
אביגדור לא מפעיל את המזגן!
אשתו שואלת אותו: אביגדור, נו, לזה חיכית כל כך, למה אינך מפעיל את המזגן?
אביגדור: יש משהו שלא ברור לי עדיין. אולי בהפעלה הראשונה צריך להפעיל רק חצי שעה ואחר כך לתת למזגן לנוח?
אשתו: למה נראה לך?
אביגדור: לא אמרתי שנראה לי, אבל מי יודע!
אשתו: אבל זה לא כתוב בהוראות בשום רמז, למה לחשוב כך?
אביגדור: אולי זה כל כך היה פשוט להם שהם לא ראו צורך לכתוב?
אשתו: אתה יודע מה? אז תדליק לחצי שעה!
אביגדור: אולי בהפעלה הראשונה צריך להדליק למשך 9 שעות על מספר 22 עם הפאן הכי נמוך?
אביגדור לא מפעיל את המזגן.
*
באו חבריו וניסו לשכנעו.
"כל רגע שעובר אתה מפסיד. השקעת כל כך הרבה כסף וזמן, לא חבל? כזה חום!
אביגדור: איך אני אדע שלא צריך להדליק קודם על חום לאיזה זמן ורק אח"כ אפשר להפעיל על קור?
חבריו: אבל למה להמציא כאלה המצאות?! מה פתאום?! מה אתה מרוויח מההשערות האלה?!
אביגדור: איזו מין טענה מוזרה זו: 'מה אתה מרוויח'! ומה אני מרוויח כשאני קורא את ההוראות ומנסה להבין?!
חבריו: כשאתה קורא את ההוראות אתה רוצה לדעת את מה שאמר היצרן והטכנאי, אבל הוא לא רמז לכאלה אפשרויות! אתה יודע מה? אתה יכול להתקשר לחברה ולשאול.
אביגדור: עכשיו סגור שם. אף אחד לא עונה. מי יודע, אולי אנשי החברה חשבו שאני אדליק את המזגן בשעות הפעילות שלהם?
אשתו: אני לא מבינה, אתה מגיע לחבר שלך ורואה שהמזגן עובד, אתה אומר לו: כבה את המזגן! אולי כל יום שני צריך להפעיל אותו על טורבו עם התריסים למעלה? והחבר אומר לך: למה שאני אכבה, מי אמר שאתה צודק?
אביגדור: לא אמרתי לאף אחד לכבות. אבל אני לא מדליק כל עוד לא בררתי את העניין עד תום.
נו באמת, מדיון הלכתי עברנו לסיפורי עלונים לילדים...
אריך כתב:זה לא סיפור אמיתי, אביגדור לא היה ולא נברא אלא משל היה.
קונה ספרים כתב:קונה ספרים כתב:עיין שו"ת רע"א איך לא חשבו על זה קודם לחדש את המצורעים, לדעתי מכון המקדש אינם מחדשים את המצורעים כי הם מקפידים על לשון הרע וממילא אין להם נגעים.
--
מתי תפסיק למרוח את הפורום בגוון שטויות ושקר והוצאת שם רע השם ישמור.
--
שמתי לב שאף אחד לא מתייחס לכבודו ולכן רחמתי והגבתי.
למרות שאני ממש לא בענינים.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=270
מנין כתב:אוצר החכמה כתב:
אחרי שסמבטיון הביא ראייה הפוכה ממש, שהראשונים כן טרחו לתת גוון מסויים כמדומני שצריך לענות על זה.
.
"ראיה הפוכה ממש" "טרחו" זה נשמע קצת כמו דמגוגיה.
הראשונים לא "טרחו", רש"י בא להסביר למה המילה "תכלת" דומה ל"שיכול" (בכורות) ואמר שהתכלת הוא בצבע של הלילה שבו היתה מכת בכורות. הוא לא בא לקבוע הלכה שצריך להיות כהה.
מה אתה רוצה שהראשונים יכתבו שישימו R 37 וG 12 וB 255?? איך אפשר להגדיר כחול במילים? אז הרמבם אומר כמו שמים ובנו אומר שזה ממוצע בין הכחול הכי כהה ללבן.אוצר החכמה כתב:על הראייה מאדמדם אני צריך לחשוב, בהשקפה ראשונה זה לא נראה דומה כי השאלה העיקרית כאן שאנו דנים עליה היא לא אם כל מראה תכלת כשר מן התורה אלא מהו מראה תכלת.
ועל זה כבר ענו מאינדיגו וכנל וחוזר חלילה עד סוף האשכול
קונה ספרים כתב:קונה ספרים כתב:קונה ספרים כתב:עיין שו"ת רע"א איך לא חשבו על זה קודם לחדש את המצורעים, לדעתי מכון המקדש אינם מחדשים את המצורעים כי הם מקפידים על לשון הרע וממילא אין להם נגעים.
--
מתי תפסיק למרוח את הפורום בגוון שטויות ושקר והוצאת שם רע השם ישמור.
--
שמתי לב שאף אחד לא מתייחס לכבודו ולכן רחמתי והגבתי.
למרות שאני ממש לא בענינים.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=270
לפני כשלושים שנה לערך הופיע ספר בארצות הברית מתלמיד חכם גדול ועברתי אז על כל הספר והוא שיכנע ממש, טענתו היה שאין צריך שימוש וכל מי שלומד את הדינים יכול לפסוק בהלכות טהרה, והגאון רמ"פ זצ"ל ציווה לשרוף את הספרים.
ועיין כל העניין בתורה שלמה.
בעניין שימוש בנגעים על מראות
אוצר החכמה כתב:א. זה בדיוק השאלה למה ר"א בן הרמב"ם צריך להדגיש שזה ממוצע ולא די לו בעובדה שזה כחול. אולי בגלל שהבין שהכחול הכהה ביותר פסול, כמו שהלבן פסול? (ולמה האבן עזרא צריך לומר שזה דומה קצת לשמים למה קצת? דווקא את זה אפשר לדחות שכוונתו להיפך כדבריך היינו שרצה לרבות גם כחול שאינו דומה ולכן כתב קצת וצ"ע)
ב. אם כל הטענה היא מאינדיגו אז תטען שזו הראייה. מה הסיבה שלא נוח לך כ"כ לסמוך על זה?
אם הסיבה היא כי גם אתה מרגיש שיש קצוות שהם מחוץ לעניין, ואז בעצם משתנה הגוון, או סתם זה כבר נראה מדי קיצוני, אז מה אתה עונה על זה.
ואם יש סיבה אחרת אז תסביר למה כ"כ חשוב לך לטעון שבעצם כל צבע כחול כשר גם בלי ראיית האינדיגו.
לפני כשלושים שנה לערך הופיע ספר בארצות הברית מתלמיד חכם גדול ועברתי אז על כל הספר והוא שיכנע ממש, טענתו היה שאין צריך שימוש וכל מי שלומד את הדינים יכול לפסוק בהלכות טהרה, והגאון רמ"פ זצ"ל ציווה לשרוף את הספרים.
ועיין כל העניין בתורה שלמה.
בעניין שימוש בנגעים על מראות
ואיך זה קשור לנושא האשכול?
קונה ספרים כתב:דנים כאן על מראות וצבעים כפי הנראה למדת רק על הפתיל תכלת ויו"ד טרם פתחת.
מנין כתב:אריך כתב:זה לא סיפור אמיתי, אביגדור לא היה ולא נברא אלא משל היה.
הוא לא משל ולא היה. הוא קורה עכשיו וכאן באשכול!
א. הוא לא "צריך להדגיש". הוא פשוט אומר מה שהוא חושב, שתכלת זה לא כחול כמו נרתיק של טלית שהיא כמעט שחורה.
נהר שלום כתב:שאלה: אחד ביקש ממני להטיל חוטי תכלת של האמוד"ר מרדזין בטלית שלו, הם יש בזה משום מחטיא את הרבים?
אוצר החכמה כתב:מנין כתב:אריך כתב:
הוא לא משל ולא היה. הוא קורה עכשיו וכאן באשכול!
גם בעלוני ילדים הסיפורים לא אמיתיים. ומי שרוצה לברוח מדיון תמיד יכול לספר סיפורים.
אני מכיר סיפור הפוך, על זעליג שקיבל מכשיר להרכבה אבל היה נראה שחסר שם קצת הסבר. אשתו אמרה לו שיתקשר לחברה לברר מה צריך לעשות אבל לזעליג לא היתה סבלנות לחכות למחר כשיפתחו את התמיכה הטכנית, ואמר לה לא יכול להיות שחסר משהו בהוראות (האמת שאבד דף). הרכיב כמו שהיה נראה לו ובהפעלה הראשונה המכשיר התפרק וחתיכה פגעה בו בעין.
מנין כתב:קונה ספרים כתב:דנים כאן על מראות וצבעים כפי הנראה למדת רק על הפתיל תכלת ויו"ד טרם פתחת.
"כפי הנראה" איך זה נראה?
לא דנים כאן על מראות וצבעים, אלא על צבע התכלת.
אוצר החכמה כתב:מנין כתב:אריך כתב:זה לא סיפור אמיתי, אביגדור לא היה ולא נברא אלא משל היה.
הוא לא משל ולא היה. הוא קורה עכשיו וכאן באשכול!
גם בעלוני ילדים הסיפורים לא אמיתיים. ומי שרוצה לברוח מדיון תמיד יכול לספר סיפורים.
אני מכיר סיפור הפוך, על זעליג שקיבל מכשיר להרכבה אבל היה נראה שחסר שם קצת הסבר. אשתו אמרה לו שיתקשר לחברה לברר מה צריך לעשות אבל לזעליג לא היתה סבלנות לחכות למחר כשיפתחו את התמיכה הטכנית, ואמר לה לא יכול להיות שחסר משהו בהוראות (האמת שאבד דף). הרכיב כמו שהיה נראה לו ובהפעלה הראשונה המכשיר התפרק וחתיכה פגעה בו בעין.
אוצר החכמה כתב:נהר שלום כתב:שאלה: אחד ביקש ממני להטיל חוטי תכלת של האמוד"ר מרדזין בטלית שלו, הם יש בזה משום מחטיא את הרבים?
איזה חטא?
נהר שלום כתב:אוצר החכמה כתב:נהר שלום כתב:שאלה: אחד ביקש ממני להטיל חוטי תכלת של האמוד"ר מרדזין בטלית שלו, הם יש בזה משום מחטיא את הרבים?
איזה חטא?
הפתילים צריכים להיות אותו צבע מהבגד, קלא אילן.
ולא יודע אם יש מי שסובר שזה התכלת האמיתית היום
אריך כתב:
לא אבד שום דף, גם פרק התכלת שלם בש"סים שלנו. תלמד מאביגדור שספקולציות כאלה רק מונעים טובה מן האדם.
שום דבר לא פגע בעין של אף אחד מלובשי התכלת. כפי הנראה רק עינם של האחרים נפגעה וצרה...
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים