מנין כתב:מבקש לדעת כתב:בס"ד
הערה: נכתב כאן בקשר לאריז"ל דברים שאסור לאומרם, אף אחד לא יכול לומר שהאר"י הקדוש לא ידע ח"ו וח"ו, כל שערי העולמות היו פתוחים לפני האר"י הקדוש, אך הייתה סיבה מאת ה' שזמן רב לא יהיה זאת לעם ישראל. ולכן זה לא היה לכל עם ישראל כולל גדולי הענקים.
נכתב כאן על האריז"ל דבר שאסור לאומרו!! נא למחוק דברי חוצפה כאלו!! כביכול האריז"ל ידע איך לצבוע ציצית וביטל מצות עשה בגלל אי אלו חשבונות?? ישתקע הדבר וימחק! אם הוא היה יודע איך לצבוע הוא לא היה נמנע מכך בגלל שום סיבה שבעולם!!
חזור בך!
בס"ד
אנא אינני רוצה שזה יהפוך לויכוח. רק יש כאן חרדה נוראה על כבודו של השרף הנורא שבעליונים, ואינני רוצה להיתפס ח"ו. וכל הרואה יראה שלא הייתה שום כוונה לומר שביטל כו' ישתקע הדבר, ר"ל.
אנא עזוב את נשמתי האומללה. מפחד אנכי, בא נעצור כאן בהסכמה שמה לנו להבין במלאך ה' צבקות במרום, ואין לנו אלא לומר שאין שום אי הבנה ואי ידע וכו' וכו' אצל רבינו האר"י הקדוש בכל מיני קדושות, אלא הכל סיבה מאת ה' מטעם הכמוס וחתום באוצרותיו.
ואקוה שבזה יצאתי יד"ח והוא רחום יכפר עוון.
לומד_בישיבה כתב:בזמנו למדתי היטב את כל הענין ואני כותב כאן חד משמעי בלוף אחד גדול!
קרוב משפחתי היה אצל כל המנהלים שם והתחנן שהוא רוצה לראות את התהליך והוא סיכם לקנות כמות ענקנית של תכלת במידה ויתנו לו לראות את תהליך הייצור והם לא נתנו בשום פנים ואופן לראות את זה.
אין להם משגיח וכל הרבנים שהוזכרו כאן אינם יודעים מה זה נתרן וכל הענין של המוקולות - הם עוד יעשו דם תכלת בתהליך כימי כי בעצם התורה לא ביקשה דווקא חילזון אלא דם במוקולות של חילוזון ומה איכפת לי אם זה נעשה בתהליך כימי.
התהליך והסממנים חשובים מאוד בפרט בתכלת שהרי לפי"ז ניתן לקבוע מהו חילזון שממנו צריך להפיק את התכלת ואילו היו יודעים את התהליך יתכן היו מגלים שהתכלת של הרדזינער זי"ע הוא הוא התכלת.
הם יודעים מוקולות ותהליכים כימים אך חז"ל דיברו על סממנים ועוד. ועל סמך מה קבעו שארגמון ק"ק עדיף משל הרדזינער זי"ע. כאשר ארגמון ק"ק אינו דומה לדג ועוד כמה דברים שנשארו בקושיא.
הרדיזער רבי מבני ברק הראה לי אחד המכתבים של הגריש"א ז"ל שם הוא כותב אולי לר' בורנשטיין מדוע אתה מטריח אותי והרי בעוד כמה שנים תגיעו למסקנא שהיינטינא זהו התכלת האמיתי.
--
אם תהליך החיזור והצביעה היה ידוע לכל ולשיטתו חוקרים הצליחו לשחזר את זה מדוע דנה הגמ' איך מפיקים מזה תכלת אין זה אלא מפני שזה לא היה פשוט כלל ועיקר והיו צריכים לזה סממנים מיוחדים, ועיין תוס' האם צריך לעשות דיו לספר תורה דווקא ממי עפצים ועיין שו"ע קולמוס של קנה ולדעת הזוהר משל נוצה דוקא, ועוד הרבה סוגיות כאלו, ולא נשמע כדבר מעולם שעוקפים את הגמ' ואת הרמב"ם בתהליכים כימיים במחשכים!. לאן נגיע.
בס"ד
ידידי היקר!
האמן לי בכנות לא האמנתי שלכאן נגיע.
אתה הרי למדת וביררת היטב את הענין....והתברר שהכל בלוף אחד גדול! מה לי כי אוסיף?
הקשב טוב! אני אישית הייתי במקום הצביעה במעלה אדומים, והם נתנו לי (ללא איסור פרסום), 4 ערכות קטנות שבו יש גם את דם המורקס וגם את הסממנים עם הוראות ברורות היאך לצבוע. מלבד זאת ערכתי שיחות במשך שעות רבות עם הרב י. טופורוביץ' שהיום הוא המומחה החרדי לצביעה בארגמון קהה קוצים, והוא הסביר לי באופן מדוקדק היאך בדיוק הליך הצביעה, והחיזור וכו' וכו'. הצביעה איננה במחשכים. אין שם שום סוד הכל ברור וגלוי ואין כאן המקום לפרט בדיוק היאך נעשה , גם אם נפרט סיפורי הבדים ילכו ויתפחו כפי שקרה עד כעת.
ובמקום לכתוב בדותות והמצאות בשם קרוב משפחה אנונימי ולהוציא זאת לציבור, הגיע הזמן שלפני שהנך כותב שבררת ויצא לך בלוף אחד גדול. גם אם כבודו יש קשר לראדזין או לברסלב או שמשום סיבה אחרת אין היתר לכתוב דברים לא נכונים אע"פ שזה מתוך כוונה טובה ומתוך אי ידיעה.
הקשב!
אין שום כימיקאי בעולם ושום מעבדה שתוציא כחול מהדיונון! אין! לא הי'ה ולא נברא! זה לא דעה זו עובדה שניתן לזהותה בכל מעבדה. ההליך הצביעה שם הוא בחום של 900 מעלות צלזיוס שלא משאיר זכר מדם הדיונון גם בחום 300 מעלות אין זכר מדם הדיונון, וכל החומר הצובע הוא סינטטי של נחושת וכדומה. הדם נהפך לחנקן (אויר). כמה כימיקאים שיק'רו על הגה"ק מראדזין זצ"ל, להמשיך טעות, זו איולת שאין שני לה.
אין שום פיזיקאי בעולם שחולק על כך שדם המורקס מוציא את הצבע הכחול! זו עובדה שניתן לזהותה בכל מעבדהכל החומרים הם אך ורק להליך החיזור והנעילה על הצמר, זו עובדה שאין חולק ולא נחלק אדם עליה מעולם (מלבד כבודו ששמע מקרוב משפחתו),
אין שום מעשים מחשכים, סיפורי בדים ומדורת ההבלים והבדותות כבר הרקיעו שחקים.בקשר לינטינה: שאול קפלן בדק את הענין 15 שנה ויצא לים אינספור פעמים משום שטען שהתכלת הוא מהינטינה, והיום הוא מודה (בשבר לב, וראוי להערכה על כך), שהם צודקים והתכלת היא מהמורקס מדם הינטינה אין אפשרות לצבוע. ונכון שמרן הגריש"א זצ"ל חשש לכך (היה מי שאמר לו ואכמ"ל), אבל התברר שהצע היחיד של תכלת הוא מהמורקס ואין דבר אחר.
בקשר להליך הצביעה ישנה אפשרות (ובררתי זאת), לצבוע כפי מה שידוע חנו שעשו בימי חז"ל אלא שזה לוקח זמן רב ומאמץ. אין שום גמרא ושום רמב"ם שכתוב שישנם סממנים מסויימים שהם מעכבים למצות תכלת, ותכלת אינה סוד העיבור, אלא כתב הרמב"ם כדרך שהצבעים עודים, ובדיוק כך צובעים.
אך ברור לי שלא אשכנע אותך חבל על הזמן הרי יודע אתה שהכל בלוף אחד גדול.
אלא תחינתי ובקשתי שוב ושוב לכל הרואה את הדיון הכל כך ארוך הזה, צאו ובדקו! ישנה אפשרות לקיים מצוות עשה בכל רגע. איננו כ"כ עשירים במצוות כדי לוותר על מצוו"ע גדולה שכזו בכל רגע ורגע! לא מבקשים להאמין, אלא פשוט לבדוק באמת לא על ידי שמעות והבלים המתאימים לעיתונות זולה, אלא פשוט קצת להתאמץ לראות לדבר עם המומחים ללכת לשני הצדדים הן אלו המצדדים והן אלו המנגדים וכו' ולהגיע בכנות לחקר האמת.