רוצה לידע כתב:מה הדין בהמבקשים בהמטלטלת, לא שאלות בעתידות רק מילי דרפואה וכדומה,
שמעתי על פוסקים חשובים שאומרים שאסור מן התורה מדין לא תנחשו.
רוצה לידע כתב:מה הדין בהמבקשים בהמטלטלת, לא שאלות בעתידות רק מילי דרפואה וכדומה,
רוצה לידע כתב:גם כשאין שואלים בעתידות?
האם יש מן פוסקי דורנו הגדולים שכתבו בבירור ההלכה?
בן אליהו כתב:מרן רבינו אשר שליט''א מתיר מוח אחד אם כי סובר שהווי הבל
בברכה המשולשת כתב:יעויין בהרחבה על נושאים אלו בכללם במש"כ מע"כ ידידי הרב שלמה גליקסברג בשו"ת ניצני ארץ ח"ב העומד לצאת לאור בעז"ה בתקופה הקרובה
פעלעד כתב:בברכה המשולשת כתב:יעויין בהרחבה על נושאים אלו בכללם במש"כ מע"כ ידידי הרב שלמה גליקסברג בשו"ת ניצני ארץ ח"ב העומד לצאת לאור בעז"ה בתקופה הקרובה
איך אוכל לעי' שם אם עדיין לא יצא לאור...?
פעלעד כתב:האם יש למישהו, או מישהו יודע היכן ניתן להוריד או להשיג את ההרצאות של הרב פנגר בנושא מטוטלת מח אחד וכל הדברים (המרעין בישין...) האלה?
שמעתי שהוא היה חילוני ומומחה גדול בהודו בנושאים האלה, כשחזר בתשובה התחיל לספק זאת לציבור היהודי ועשה הרבה כסף, עד שנודע לו על הרבה מאד מהדברים שהם לא חשש ע"ז, אלא ע"ז ממש...
תודה.
לומד_בישיבה כתב:אם אתה מאמין שניתן לתקן עליך להאמין שניתן לקלקל.
ולפי"ז מעולם לא הבנתי איך אלו שכן מאמינים במח אחד וכו' אינם חוששים שמא יקלקלו. וצ"ע
הוה אמינא כתב:פעלעד כתב:בברכה המשולשת כתב:יעויין בהרחבה על נושאים אלו בכללם במש"כ מע"כ ידידי הרב שלמה גליקסברג בשו"ת ניצני ארץ ח"ב העומד לצאת לאור בעז"ה בתקופה הקרובה
איך אוכל לעי' שם אם עדיין לא יצא לאור...?
המילה יעויין משמשת בלשון עתיד
הוה אמינא כתב:פעלעד כתב:בברכה המשולשת כתב:יעויין בהרחבה על נושאים אלו בכללם במש"כ מע"כ ידידי הרב שלמה גליקסברג בשו"ת ניצני ארץ ח"ב העומד לצאת לאור בעז"ה בתקופה הקרובה
אכן כן. בעז"ה אמור לצאת ממש בשבועות הקרובים
לומד_בישיבה כתב:נזכרתי שבעבר ראיתי ספר קטן אולי בשם פסקי תשובות שהופיע בפולין ושם יש תשובה מהגאון בעל האבני נזר אם מותר להשתמש עם היפנוזה, וכמדומני, שהוא קורא לזה שם מגנזיום, אך מאז לא מצאתי את הספר.
--
אודה מאוד למי שיחזיר לי אבידתי.
ישדר כתב:ההלכה במוח אחד זה עניין מסובך מאד. הגרמ"ש קליין למשל שידוע כאוסר ידוע לי אישית על מקרים שהתיר וזה לא היה במקום סכנה וכדו' רק התנה שלא יטפלו מרחוק רק טיפול אישית, גם הגרי"מ שטרן בספרו אמרי יעקב מביא אריכות גדול ונוטה להתיר במוח אחד ע"י בדיקת שריר אבל ע"י מטוטלת נשאר בצ"ע, גם הרב שטיין שהוציא קונטרס מיוחד בענינים אלו ואוסר הכל מכל וכל גם הוא התיר קינסיולוגיה יישומית שבזה גם משתמשים בבדיקת שריר. הרב רוזנבלאט שכתב מאמר להתיר בקובץ פעמי יעקב כתב כבר עוד מאמרים להתיר והרב מאזוז הסכים על דבריו, גם הרב עמרם אופמן מתיר לטפל בשיטה זו. מי שהכי הכי מחמיר זה הרי"מ מורגנשטרן וכתב על זה כמה תשובות בספריו ים החכמה וכמדומני שלדעתו אפילו היפנוזה זה גם אסור שדיבור ישיר לנפש מותר רק בשמות הקודש כך אני זוכר כרגע מה שקראתי לפני כמה שנים.
בברכה המשולשת כתב:יש על זה מאמר מקיף מהרה"ג יהודה הלוי עמיחי באחד בכרכי תחומין האחרונים (והוא מתיר)
ישדר כתב:צריכים לחלק, המקור של בדיקת שריר אין לזה שום קשר עם מקורות בעייתיים מהודו וכדו' מי שהמציא את זה היה כירופרקטור תור כדי עבודה עם השרירים, במוח אחד אכן ישנם נושאים בעייתים ולכן חובה שהמלמד יהיה בקשר עם רב שמבין עניין ויודע אנגלית.
בקשר להראיה שהבאת שיש בעיה במטוטלת מאוחז במקלו וכו' ראה באמרי יעקב אבן העזר שדן בזה באריכות, ויש עוד רבנים שסוברים שזה שונה אבל זה יקח לי הרבה זמן להסביר בכתב כעת.
פעלעד כתב:לתועלת הציבור, העליתי לכאן קישור לדרייב עם השיעורים של ר' ישראל מנשה רייזמאן - כמובן באידיש - בנושא הזה, בכלל טוב לשמוע את זה כי הוא מיישר את ההשקפה הנכונה בכל נושא תמים תהיה והמסתעף מה שמאד לקוי בדורינו, הוא לא פוסק לאיסור או להיתר, הוא רק מציג את הדברים ואת הסברות, וכ"א יחליט לבד, אבל הוא בהחלט נוטה יותר לאיסור.
https://drive.google.com/folderview?id= ... haring_eid
ארי כתב:פעלעד כתב:לתועלת הציבור, העליתי לכאן קישור לדרייב עם השיעורים של ר' ישראל מנשה רייזמאן - כמובן באידיש - בנושא הזה, בכלל טוב לשמוע את זה כי הוא מיישר את ההשקפה הנכונה בכל נושא תמים תהיה והמסתעף מה שמאד לקוי בדורינו, הוא לא פוסק לאיסור או להיתר, הוא רק מציג את הדברים ואת הסברות, וכ"א יחליט לבד, אבל הוא בהחלט נוטה יותר לאיסור.
https://drive.google.com/folderview?id= ... haring_eid
תודה רבה, אני מחפש את זה תקופה ארוכה, האם יש לך גם את השיעורים של תשע"ד שהיה השלמה של הנושא עם עוד סדרת שיעורים.
פעלעד כתב:ארי כתב:פעלעד כתב:לתועלת הציבור, העליתי לכאן קישור לדרייב עם השיעורים של ר' ישראל מנשה רייזמאן - כמובן באידיש - בנושא הזה, בכלל טוב לשמוע את זה כי הוא מיישר את ההשקפה הנכונה בכל נושא תמים תהיה והמסתעף מה שמאד לקוי בדורינו, הוא לא פוסק לאיסור או להיתר, הוא רק מציג את הדברים ואת הסברות, וכ"א יחליט לבד, אבל הוא בהחלט נוטה יותר לאיסור.
https://drive.google.com/folderview?id= ... haring_eid
תודה רבה, אני מחפש את זה תקופה ארוכה, האם יש לך גם את השיעורים של תשע"ד שהיה השלמה של הנושא עם עוד סדרת שיעורים.
בינתיים אין לי עדיין, אבל אם אדע תאריך מדוייק או יום באיזה פרשה זה היה (אבדוק אח"כ בתחילת האשכול הזה אם מישהו כתב) אז אוכל להוריד מקול הלשון לפי התאריך כמו שעשיתי עם שיערוים הללו, פשוט הורדתי אותם מקול הלשון.
ישדר כתב:יש דרשות של הרב רייזמאן שגם מקלידים את זה, האם יש הדרשות הללו מודפסים?
פעלעד כתב:למעשה אחרי הרבה חקירה ודרישה וכח ומח, ואחר שדיברתי עם האוסרים ועם המתירים קרי עם המטפלים בעצמם יהודים חרדים ויראים, הגעתי למסקנה שגם אחרים הגיעו לאותה מסקנה, והיא:.....
זיסע יונגאלע כתב:פעלעד כתב:למעשה אחרי הרבה חקירה ודרישה וכח ומח, ואחר שדיברתי עם האוסרים ועם המתירים קרי עם המטפלים בעצמם יהודים חרדים ויראים, הגעתי למסקנה שגם אחרים הגיעו לאותה מסקנה, והיא:.....
ייש"כ.
בזמנו פרסם אברך בעיתון שמחפש מראי מקומות על הנ"ל. האוסרים. שלחתי לו רשימה של מראי מקומות וכמו"כ פרסמתי מעט בין ידידיי, שהתחילו להזרים לי חומר.
רבים אמרו לי שהרב יעקב שלמה מוזסון שליט"א מרמות-ירושלים כתב על כך מאמר שהתפרסם באחד הקבצים התורניים.
לא יצא לי למצוא המאמר. אולם כן יצא לי לפגוש אשתקד את הגרי"ש מוזסון ולדון עימו בדברים.
תמצית המו"מ בינינו:
1. מטופל או מטפל שמייחס את הטיפול במוח אחד לדברים טבעיים שהקב"ה ברא (ואין זה משנה האם יגדיר דברים טבעיים כמו די.אן.אי. או כמו גלי רדיו, או כמו חיידקים , או כמו כל מה שימצא לנכון לדמות לו, (טלפתיה, שדה מגנטי, אנרגיה) ובלבד שזה דבר טבעי מטבעי הבריאה. זה מותר ללא שום פקפוק. (לטיפול וכדו', ולא לניבוי עתידות כמובן).
2. מטופל או מטפל שמייחס את הנ"ל לאיזשהו כוח עליון/כוח מיסטי זהו איסור גמור.
3. הוספתי להגרי"ש מוזסון שהלא יש הבדל גדול בין אלו שמתעמקים (על דרך מה שהזכיר לעיל הרב 'פעלעד') לבדוק מהי השיטה ואיך היא פועלת (ביחס לרפואה קונבנציונלית ו/או ביחס לתרופות פלאצבו), לבין ההמון שלא מייגע את מוחו להתעמק בשיטה ומסתמך על הפרסומות ועל מה שהוא שותה בצמא מפי המטפל/ת הספציפי שנפל אליו.
לפיכך, לו יצוייר שיקחו חברת פרסום וישווקו את השיטה (מוח אחד. וכמו"כ עוד שיטות ששנויות במחלוקת) בצורה כזו, שהמטפל ועכ"פ המטופל ייגשו לזה באותה גישה שהם ניגשים לשמוע שיחת טלפון סלולרי, ללא שום שיוך האפשרות של שיחת טרנס אטלנטית לאיזשהו כוח עליון/מיסטי - אז השיטה/השיטות יהיו מותרים לכל ללא פיקפוק.
הגריש"מ הסכים עם הנ"ל.
4. הוספתי עוד להקשות "בידי מי הסמכות לשער ולהכריע האם הגיע השלב ש"הציבור" (שכאמור מורכב מפסיפס של מתעמקים יותר ומתעמקים פחות) מתייחס לזה כדבר טבעי ולא מיסטי" ?
תשובת הגריש"מ: "בידי מי שלומד תורה לשמה".
ודפח"ח.
5. הוספתי להגריש"מ דגם זה לא תשובה מוחלטת כיוון שגם בין אלו שלומדים תורה לשמה (על כל פנים כפוף לכלל היסוד של "האדם יראה לעינים" עיני השכל) יש פוסקים יותר "פתוחים" בגישתם לשאלה כזו ויש יותר "מצומצמים" בגישתם כזו. (יותר נכון להתבטא מקילים ומחמירים). ע"כ.
ימים יגידו, האם ומה יהיה פסיקה רשמית וגורפת לכלל הציבור.
נכון להיום, מי שבמצוקה יש לו באשכול זה רשימה של רבנים שיתירו לו באופן אישי וספציפי.
פעלעד כתב:הדברים שאתה כותב קשים מאד מחמת 2 סיבות:
1. כל אדם רגיל בין אם הוא לומד תורה לשמה ובין אם לא, אם יבואו ויגידו לו שיש לי דרך טיפול שמגלה דברים נעלמים, אבל אתה חייב להסכים להתבטל אלי ולהסכים שאתקשר עמך, אחרת לא אוכל לדעת דברים נעלמים, כמו מטוטלת שאם לא מסכימים ולא נותנים רשות אזי המטוטלת לא יכול לגלות ולא עונה על השאלות, דבר כזה מריח ממנו ריח חריף של טומאה וכישוף וכו', וכל בר דעת יודע זאת, כך שלא נראה שיש מישהו בעולם שמקבל את זה מלכתחילה כפשוט וטבעי אא"כ שטפו לא את המח ונתנו לו הסברים ע"ג הסברים שספק גדול אם הם אמיתיים (והראיה שתמצא כל המטפלים החרדים, כמעט לכולם יש הסבר אחר למה ואיך זה עפ"י טבע), וכל אדם שפוגש את שיטת הטיפול הזאת בפעם ראשונה בחיים מרים גבה לפחות פע"א עד שהוא שומע הרצאה וכו'.
פעלעד כתב:2. לפי דבריו יוצא שאין שום איסור לעשות קסמים, כי הרי רוב הראשונים מסבירים את איסור קוסם כדבר טבעי או עכ"פ קרוב לטבע שאדם מתרכז חזק מאד והוא בעל נפש חזקה (לש' הרמב"ם) ובכח הדמיון שלו יכול לדעת נעלמים, אז לפי הדברים הנ"ל יוצא שמותר לעשות קוסם קסמים אא"כ הוא מאמין שזה לא טבעי אז אסור, ה"י על דיבורים כאלו... תפתח ראשונים ותראה!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 124 אורחים