מהו שורש חילוקי הדעות שהיו בין הגר"ח סולוביצ'יק והגר"ש שקאפ בנוגע להמשך קיום ישיבת מאלטש, שלאחר שכמה תלמידים החמיצו, היתה דעת הגר"ח שעל ראש הישיבה הגרז"ס כהנא שפירא לפזר את הישיבה. ואכן הוא עבר עם קבוצת תלמידים לקריניק ובמקומו התמנה הגר"ש שקאפ.
האם נחלקו מתי נקרא התלמיד "אינו הגון" עד שאסור להכניסו לבית המדרש?
האם שייכת בכהאי גוונא שיטת הסוברים שהטעם שחכם שאסר אין חכם אחר רשאי להתיר הוא משום כבודו של החכם האוסר?