משולש כתב:חובב_ספרים כתב:אין לי זמן מיותר בלה אבל מאחר שהזכרת האפשרות לפתוח מג"א עשיתי כדבריך. המקום המתאים לזה הוא בריש סי' תצ"ד, ושם כתב רק -איתא בזוהר שחסידים הראשונים היו נעורים כל הלילה ועוסקים בתור' וכבר נהגו רוב הלומדים לעשות כן עכ"ל. לא ראיתי שתיקון ליל שבועות הוזכר כלל.
הוא הביא את המנהג הזה מהזוהר, ואם כן כוונתו ללימוד התורה המובא שם ולא ללימוד שליבו חפץ.
וכך גם מסביר אותו הפמ"ג: (א"א שם) "להיות נעורים בלילה' - ונדפס סדר הלימוד בזה הלילה".
פרשנות מוזר ביותר לומר שהמג"א השמיט עיקר הדבר וסמך על זה שכל אחד ירוץ לעיין בזהר לראות שיש סדר מסויים של לימוד לקיים המנהג. פשוט שעיקר המנהג הוא להיות נעורים בלילה. ע"פ קבלה יש ענין ללמוד בסדר מסוים והוא ככל דבר שיש מקום לעשות כן ומקום שלא לעשות כן, ואין כאן המקום לדון בענין הנהגות ע"פ קבלה.
גם לא מבואר בפרי מגדים שקיום המנהג הוא דוקא בסדר זה, אלא שיש סדר למי שרוצה. זה לא אומר שהוא עדיף מלעמול בתורה בדברים אחרים למי שמרגיש שהוא אינו יכול לעמול בתורה כ"כ ע"פ סדר זה.