כל דצריך כתב:לומר שהכותבים הללו שכותבים הפוך הם הצודקים לעומת כל השאר...
כל דצריך כתב:זה בהחלט מופרך. !
כל דצריך כתב:הנקודה שלעומת אותם כותבים, כמעט בכל מקום שבו מתייחסים לנושא כתוב שדעת רוב הראשונים והאחרונים ששביעית בזה"ז מדרבנן וכך גם כלל פוסקי הדורות האחרונים עד ימינו כולל החזו"א.!
כל דצריך כתב:וכמו שציינתי שוב להכרעה ששביעית בזה"ז מהתורה אין על מה להתבסס בחז"ל כי בבבלי אין הכרעה ברורה ובירושלמי ההכרעה ברורה ששביעית בזה"ז מהתורה ולפי כללי הפסיקה יש ללכת לפי הכרעה ברורה בירושלמי כשבבלי באותו דין ההכרעה לא ברורה, ולכן לפסוק ששביעית בזה"ז מדרבנן זה נגד כלל הפסיקה הזה!
כל דצריך כתב:סתם יהודי כתב:לא יוכל להיות "מופרך", כל עוד שלא התייחסת לטענותיהם המסויימות של אותם כותבים והיפרכת אותן אחת לאחת (מה שטרם נעשה באשכול זה), שהרי יתכן שאילו התייחסת אליהן אחת לאחת, אז היית נוכח במו עיניך כיצד הן פורכות את טענתך על מה שעולה מהתלמוד. אבל כיון שלא התייחסת אליהן, אינך יכול לדעת על כך.סתם יהודי כתב:זה שטרם התייחסת לטענותיהם המסויימות של אותם כותבים, היה לך לרועץ, שהרי בירחון הנ"ל, כרך מו (התשע"ד) תחילת עמוד תתקמו (בהקדמה שלפני תחילת המאמר שם), הם כבר התייחסו לטענתך הנ"ל, והביאו את דברי הגר"י צדקה בספרו קול יהודה (שיעור עשרים), שהפריך אותה (לדעתו).
מהי ההפרכה של הכותבים בירחון לטענה מתהתלמוד ומה ההפרכה של הרב צדקה המובאת שם.
כל דצריך כתב:המאמר "אין היתר לפסול את ההיתר" על היתר המכירה ובו מובא שגם אם מתנגדים לו אין היתר לפסול אותו ובמקורו הוא בא כחומרה כי בשעת הדחק וסכנה לקיום היישוב לא צריך גם את היתר המכירה.
כל דצריך כתב:זה משנה.
כל דצריך כתב:זה כלל פסיקה יסודי שכשבבלי אין הכרעה הולכים לפי הירושלמי כשיש בו הכרעה באותו הדין וכאן ישנה בפועל הכרעה ברורה בירושלמי כרבי שהשמיטה תלויה ביובל ומפני שאין היובל חל היום מהתורה גם השמיטה אינה חלה היום מהתורה, ובבבלי אין הכרעה ברורה אך אפשרי שגם לפי הבבלי השביעית בימינו מדרבנן. ולפסוק ששביעית היום היא מהתורה לפי הבנה אפשרית בבבלי נגד הכרעה ברורה בירושלמי, זה ללכת נגד כלל הפסיקה היסודי הזה!.
כל דצריך כתב:ובאופן כללי לגבי שמיטה בימינו, כשכמעט בכל מקום מובא ששביעית בימינו מדרבנן...דברים של כותבים בודדים הם חסרי משמעות.
כל דצריך כתב:פחות חשוב מה אתה דן אתי..
כל דצריך כתב:חותמו של הקב"ה אמת ותורתנו תורת אמת. והאמת היא שרובם....
כל דצריך כתב:והאמת היא שרובם המכריע של פוסקי הדורות...פסקו ששביעית בזה"ז מהתורה, וכמה כותבים בודדים לא ישנו את האמת הזו, כולל לא את העובדה שהירושלמי הכריע בבירור ששביעית בזמננו מדרבנן וזה הקובע.
כל דצריך כתב:ואתה מוזמן לעיין במקורות בקישורים שהבאתי.
כל דצריך כתב:1. כדי להבין בדיוק מה יש ל"אב בבינה" להגיב על מה ששאלתי אותו, צריך את תגובתו שעדיין מתבוששת לבוא.
כל דצריך כתב:2.מה שהכותבים הוכיחו לשיטתם שזו דעת התלמוד הבבלי לא אומר בוודאות שזה כך כי דעתם אינה עדיפה מדעתם של הכותבים להפך.
כל דצריך כתב:2. ומדובר כאן במחלוקת לגבי הכרעת הבבלי, אך לגבי הכרעת הירושלמי אין כל מחלוקת שהכרעתו ששביעית בימינו מדרבנן.
כל דצריך כתב:3. כמעט בכל מקום מובא שדעת רובם ככולם של הראשונים והאחרונים ששביעית בימינו מדברי חכמים..
כל דצריך כתב:ומדוע לקבל דעת הכותבים הבודדים נגד רובם ככולם של שאר הכותבים?
כל דצריך כתב:4. המקורות שהבאתי הם מקורות רבים מאוד, רבים הרבה יותר מאותם כותבים בודדים..
כל דצריך כתב:ודברי הכותבים הבוודים אינם יכולים לעמוד כנגד הכותבים הרבים מאוד שבמקורותיי ובמקורות אחרים.
כל דצריך כתב:1. גם אם לא מתייחסים להוכחותיהם של אותם כותבים שהבאת, בהחלט ניתן להכריע, כי הם מהבודדים שטוענים כך ודעתם היא נגד דעת גדולי הפוסלים בדורות האחרונים כולל ממתנגדי היתר המכירה כמו החזו"א.
כל דצריך כתב:2. זה שהכותבים האלו כותבים שלדעת הבבלי שביעית בזמן הזה דאורייתא על הוכחותיהם לשיטתם אינו מבטל את כל הכותבים שלדעתם לדעת הבבלי שביעית בזה"ז דרבנן על הוכחותיהם לשיטתם ואף לא את הכותבים הטוענים שלדעת הבבלי אין הכרעה ברורה.
כל דצריך כתב:ולא רק הכותבים שהבאת יכולים לקבוע אם הבבלי מכריע בבירור או לא
כל דצריך כתב:וממילא שוב יש כאן מחלוקת לגבי הכרעת הבבלי וקיימא לך שכאין הכרעה בבלי הולכים לפי הירושלמי אם הוא הכריע באותו הדין והירושלמי הכריע כאן ששביעית בזה"ז מדרבנן.
סתם יהודי כתב:לכן ממה נפשך: אם טרם קראנו את ההוכחות של כל הצדדים, ממילא לא נוכל להכריע; ואם כן נקרא אותן, אז יתכן שיתברר לנו שהצדק עם המיעוט (אם כי גם יתכן כמובן ההפך), וזאת התשובה לשאלתך ששאלת את אב בבינה על מה שיש לו להגיד על דעת הרוב.
כל דצריך כתב:סתם יהודי כתב:לכן ממה נפשך: אם טרם קראנו את ההוכחות של כל הצדדים, ממילא לא נוכל להכריע; ואם כן נקרא אותן, אז יתכן שיתברר לנו שהצדק עם המיעוט (אם כי גם יתכן כמובן ההפך), וזאת התשובה לשאלתך ששאלת את אב בבינה על מה שיש לו להגיד על דעת הרוב.
כאן זה שונה כי בין גדולי הפוסקים האחרונים ואף בין מתנגדי היתר המכירה כחזו"א לא מוצאים (או כמעט ולא מוצאים) דעה כדעתם של אותם כותבים בודדים, ודעתם של גדולי הפוסקים היא בעלת משקל גדול הרבה יותר מדעתם של אותם כותבים בודדים על הוכחותיהם לשיטתם.
כל דצריך כתב:אלו שכבר הגיעו למעמד גדולי הדור דבריהם בעלי משקל גדול הרבה יותר מאשר אותם כותבים בודדים על הוכחותיהם.
כל דצריך כתב:ולרוב מעצם גדלותם בביקאות ועמקות הרבה יותר מאותם כותבים בודדים, הם צודקים הרבה יותר והאמת לצדם לרוב.
כל דצריך כתב:כל עוד לא ברור שהוכחותיהם של אותם כותבים בודדים טובות יותר משל גדולי הפוסקים...ואף מתנגדי היתר המכירה כמו החזו"א, אז נלך לפי דעתם של גדולי הדור.
כל דצריך כתב:דבריך מוציאים את העוקץ מהמשמעות של גדולי הדור.
כל דצריך כתב:נכון לא פחות שכל עוד לא ברור שהוכחותיהם של הכותבים הבודדים טובות יותר, לא נלך לפי האפשרות של המקרים הנדירים יותר אלא לפי גדולי הדור שסיכויים לטעות קטנים הרבה יותר מתוך שבקיאותם והבנתם גדולה הרבה יותר...ומפני שרוב מכריע של הסיכויים הוא שהאמת עם גדולי הדור נלך גם במקרה זה לפי דעתם של גדולי הדור גם אם הם מיעוט ובוודאי ובוודאי וק"ו בן בנו של בן בנו של בן בנו של ק"ו אם הם הרוב כמו במקרה שלנו.
כל דצריך כתב:אין מצב של ריק...לא נעמוד באוויר אלא נלך בפועל לפי דעה מסוימת.
כל דצריך כתב:הוא יכול לחלוק אם ירצה
כל דצריך כתב:אך זה יעזור לו להיות צודק
כל דצריך כתב:ודעתו שגויה לחלוטין.
כל דצריך כתב:אלו שהם גדולי הדור מעצם היותם גדולי הדור הם הסמכות התורנית העליונה בדור ודעתם היא הקובעת יותר מכל האחרים.
כל דצריך כתב:גם בלי לדון בדבריהם.
כל דצריך כתב:זה בדיוק חלק מהמשמעות של גדולי הדור
כל דצריך כתב:וזה נכון גם לרב עובדיה לאחר שהוכר כפוסק הדור הספרדי (וזה היה כבר בשנות העשרים לחייו).
כל דצריך כתב:לפי דבריך אם גדולי הדור לא דנו בדבריהם של אחרים, אין משמעותם להיות גדולי הדור ואין לדבריהם יותר משקל מדברים אחרים, וזה לא אפשרי לראות את גדולי הדור כאנשים אחרים בבכל מצב שהוא.
כל דצריך כתב:אין אף פוסק שיסכים לדבר כזה, ולא שייך שתהיה הסכמה לדבר כזה..
כל דצריך כתב:זה היה יכול להיות נכון רק לתלמידיו של הרב עובדיה בצעירותו.
סתם יהודי כתב:אם כן, אפילו לשיטתך שלך יוצא, שלאב בבינה היתה אפשרות להגיב כדבעי לשאלתך אליו (כגון שהיה טוען שהוא תלמידם), ובזה היה יוצא ידי חובת תגובה לשאלתך אליו.
סתם יהודי כתב:כל דצריך כתב:אין אף פוסק שיסכים לדבר כזה, ולא שייך שתהיה הסכמה לדבר כזה..
זה מוסכם על כל הפוסקים, כולל החזו"א וכולל הגרע"י.
כל דצריך כתב:סתם יהודי כתב:אם כן, אפילו לשיטתך שלך יוצא, שלאב בבינה היתה אפשרות להגיב כדבעי לשאלתך אליו (כגון שהיה טוען שהוא תלמידם), ובזה היה יוצא ידי חובת תגובה לשאלתך אליו.
בתנאי שהוא באמת תלמידם ולמד מפיהם באותה מידה שאותם באי ביהכ"נ למדו מפיו של הרב עובדיה.
כל דצריך כתב:היכן כתבו זאת החזו"א והרב עובדיה ופוסקים אחרים או שאתה בטוח בזה מבחינתך בלי לדעת באמת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים