שלח כתב:כידוע יוצאים ספרים לקירוב ,כמו ספרי הרב זמיר כהן המהפך ועוד, וגם ספרים אחרים ,ערכים, הרב נויגרשל ועוד,האם הם מיועדים רק לחילוניים, או גם הדתיים והחרדים יהנו מספרים אלו? כמו כן האם הם מדויקים ונכונים?גם התעוררתי לדבר מהספר החדש תורה שבעל פה באשכול סמוך,שהבנתי מהרב המחבר שליט"א שהוא מיועד יותר לחילוניים ולאלה שמתקיפים,השאלות שאפשר לדון למשל
1האם ספר שיוצא לציבור צריך לעמוד בכל הדרישות הקפדניות שאנו דורשים מכל ספר הלכתי וכדומה או בגלל שזה לציבור החילוני אין לדקדק בדבר
2 אם אדם דתי וחרדי שיקרא את הספר ,האם,יכול להיות שזה יחזק אותו,או שמא עלול לבלבל אותו,או אם יראה דברים שלא מדויקים זה עלול ליצור רושם שרוצים להחזיר בתשובה אבל מסתירים דברים או לא אומרים את כל האמת וכדומה
3שאלות ועיונים נוספים בסוגיה זו,תועלת מול נזק אפשרי,אמונה ויראת שמיים מול מחקר קר
4כמו כן יש אתר הידברות ואתרי קירוב נוספים,והשאלה עד כמה עליהם להיות מדויקים ועוד,כי יכול להיות דבר שלאחד זה טוב ולשני אולי פחות טוב
5ואולי שמחזירים בתשובה וכדומה,יש להשתמש גם במחקר וגם באמונה,ואין סתירה בדבר,אפשר גם לדבר בסגנון של הוכחות וכדומה,וגם להוסיף דברים של קדושי עליונים ואין סתירה בדבר
אשמח לקבל הערות והארות לדברים אלו ועוד,בוודאי הכוונה שכל עם ישראל יחזור בתשובה שלמה, וגם מי שכבר דתי יוסיף לעלות במעלות הקודש
אוצר החכמה כתב:אני לא מכיר את הספרים האלו אבל מציטוטים שהביאו הייתי מעיר שהדבר הראשון שספר כזה צריך לעמוד בו הוא האמת, ולא להתבסס על דמיונות ו"סיפורי סבתא".
יאיר כתב:שלח כתב:1האם ספר שיוצא לציבור צריך לעמוד בכל הדרישות הקפדניות שאנו דורשים מכל ספר הלכתי וכדומה או בגלל שזה לציבור החילוני אין לדקדק בדבר
למיטב ידיעתי:
1.יש היתרים בנושאים מסויימים לצורך החזרה בתשובה.
.
צונאמי כתב:יאיר כתב:שלח כתב:1האם ספר שיוצא לציבור צריך לעמוד בכל הדרישות הקפדניות שאנו דורשים מכל ספר הלכתי וכדומה או בגלל שזה לציבור החילוני אין לדקדק בדבר
למיטב ידיעתי:
1.יש היתרים בנושאים מסויימים לצורך החזרה בתשובה.
.
נראה לי שעי"ז יוצא שכרם בהפסדם, כידוע ממקרים מסויימים.
יש לחלק בין הרב זמיר לרב נויגרשל.
יש שאלות שלא כדאי לפתוח (כגון מסע אל עמקי ההויה),אצל מי שלא חושב בנידון, או שאין לו את כושר ההכלה הנדרש.
וראה כאן
viewtopic.php?f=7&t=21216&p=209826#p209826
צונאמי חלק' ב' כתב:יש לחלק בין הרב זמיר לרב נויגרשל.
יש שאלות שלא כדאי לפתוח (כגון מסע אל עמקי ההויה),אצל מי שלא חושב בנידון, או שאין לו את כושר ההכלה הנדרש.
וראה כאן
viewtopic.php?f=7&t=21216&p=209826#p209826
צופר הנעמתי כתב:מצד שני, יש "תשובות" שלא כדאי לפתוח, אלא אצל מי שלא חושב בנידון ואין לו כל כושר השכלה שעי"ז יצא הפסדו בשכרו שאין בשר המת מרגיש באיזמל.
לייטנר כתב:http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?p=114206#p114206
תוכן כתב:אוצר החכמה כתב:אני לא מכיר את הספרים האלו אבל מציטוטים שהביאו הייתי מעיר שהדבר הראשון שספר כזה צריך לעמוד בו הוא האמת, ולא להתבסס על דמיונות ו"סיפורי סבתא".
התבקשתי לתרגם אחד מספרים אלו לאנגלית, והגשתי דוגמא עם ביקורת על כמה פרטים שאינם אלא אחיזת עינים, ושמן הראוי לדייק יותר. כמובן, שלא קבלתי את העבודה.
שלח כתב:אני יבהיר את עצמי, אני רואה שיש הרבה ספרי קירוב כספרים שהבאתי ועוד,ובגלל שלא קראתי את כולם ,אני שואל ,אם יש אדם חילוני,שאני יכול להפנות אותו לספרים אלו, או דתי וחרדי שצריכים חיזוק, האם להפנות אותו לקרוא בספרים אלו ,או לא, מצד אחד זה יכול להחזירו בתשובה, אבל מצד שני אם הדברים לא אמינים ,הוא עלול עוד לכעוס ויגרם נזק,ואינני רוצה לגרום לו נזק, האם באופן כללי הספרים הללו אמינים, ויש להם הסכמות מגדולי ישראל ורבנים נוספים,ולכן טוב לפרסמם ולהפיצם או לא?ואולי כל מקרה לגופו של אדם,ועלי לשקול זאת באופן פרטני ,כל אדם והדברים שמועילים לו
חובב_ספרים כתב:באמת הרבה מהספרים להחזרה בתשובה בעיתויים ועולים לחזור כבומרנג, וביודעי ומכירי קאמינא. א"א לתאר כמה אנשים ואתרים יש שכל מגמתם הוא להפיץ כפירה בעולם ולהכשיל אנשים. יש לי ניסיון בזה בזמן שהיה לי יותר שייכות עם בחורים מבתים חלשים, מהם מבתים רחוקים מציבור שלנו ומהם בחורים מבתים הכי טובים בסכנת נשירה. יש אנשים המסיתים אותם באופן נוראה, וכשהם רואים שדברים שאמרו להם לחזק אמונתם היה בעצם שקר זה גורם להם ירידה שאין לתאר.
הנ"ל אמת פעמים לא רק כשמה שאמרו המחזירים בתשובה היה שקר באמת, אלא אפילו כשהיה אמת למעשה אבל היה אפשר להציג אותו כשקר ע"י שיטות דמגוגיות שונות. לא מספיק להיות צודק וצריך להיות גם חכם שלא ליפול במלכודת, ופעמים שכא"א להיזהר מזה צריך לדעת מה לא כדאי לומר.
שני ספרים שאני כן יכול להמליץ עליהם הם "Permission to Believe" ו"Permission to Receive" מאת הרב לייב קלרמן [Lawrence Kelerman]. לא ידוע לי אם הם תרגמו לעברית, אבל א"כ מסתמא נקראים "רשות להאמין" ו"רשות לקבל".
אם נותנים ספרים מכל סוג שהם לאנשים רחוקים יתכן שכדאי להגיד להם מעיקרא שידוע לכם שיש אנשים שעושים כל מה שהם רוצים להפריכם והם אינם צריכים להתפתות להם בלי לשמע מה יש להמחבר להשיב על טענות אלו. כמובן זה שייך רק אם ידוע שהמחבר בר השגה ויש לו מה להשיב.
ובספרא דרב המנונא סבא, פריש יתיר דהא כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור אלין לתתא ואלין לעילא וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משינויא דאוירא כפום כל אתר ואתר וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא, ועל דא אית אתר בישובא כד נהיר לאלין חשיך לאלין לאלין יממא ולאלין ליליא, ואית אתר דכוליה יממא ולא אשתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא (חוג הקוטב בקיץ)
יאיר כתב:תוכן כתב:אוצר החכמה כתב:אני לא מכיר את הספרים האלו אבל מציטוטים שהביאו הייתי מעיר שהדבר הראשון שספר כזה צריך לעמוד בו הוא האמת, ולא להתבסס על דמיונות ו"סיפורי סבתא".
התבקשתי לתרגם אחד מספרים אלו לאנגלית, והגשתי דוגמא עם ביקורת על כמה פרטים שאינם אלא אחיזת עינים, ושמן הראוי לדייק יותר. כמובן, שלא קבלתי את העבודה.
מה היה הנושא?
יאיר כתב:הספר 'שיחות נפש עם צעירים מבקשי אמונה' הפך לרב מכר. הספר עוסק בנושאים שונים ותהיות רבות בנושאי אמונה, בוחן כל שאלה מכמה זויות, ומספק מענה תשובות מחכימות. הספר ערוך בצורה כזו המתאימה לנוער צעיר הנמצא בגיל ההתבגרות ונותן מענה לשאלות אמוניות הצצות במהלך החיים.
ישיבע בוחער כתב:יאיר כתב:הספר 'שיחות נפש עם צעירים מבקשי אמונה' הפך לרב מכר. הספר עוסק בנושאים שונים ותהיות רבות בנושאי אמונה, בוחן כל שאלה מכמה זויות, ומספק מענה תשובות מחכימות. הספר ערוך בצורה כזו המתאימה לנוער צעיר הנמצא בגיל ההתבגרות ונותן מענה לשאלות אמוניות הצצות במהלך החיים.
כן השאלה היא עד כמה זה מתאים לבחורי ישבות ואברכי כוללים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 312 אורחים