משולש כתב:אתם טועים בטעות של רועי לוט.
משולש כתב:מעולם לא התיר הקב"ה באף מקום לגזול קרקעות מאף אחד למרות שהבטיח לנו את הארץ. להיפך, הוא השביע אותנו שלא לעלות ביד חזקה מול האומות.
ולא מצינו לאף גדול בישראל שיתיר לגזול שום קרקע.
משולש כתב:ולאבק פורח, מי שמוחזק בקרקע עכשיו, הרי היא שלו עד שתוכיח שהיא שייכת למישהו אחר. המוציא מחבירו עליו הראיה.
ולכן יהודי שמוציא קרקע מערבי בלי ראיה הוא גזלן.
(אזכיר כאן שהטענה של גזל היתה רק אחת מארבע טענות שטענתי לעיל, והעובדה שמנסים להתווכח רק על זה, מראה שעל האחרות אין תשובה).
רמב"ם מלכים ומלחמות פ"ו הלכות א-ב כתב:
אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצוה שנאמר כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום אם השלימו וקבלו שבע מצות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה והרי הן למס שנאמר יהיו לך למס ועבדוך קבלו עליהן המס ולא קבלו העבדות או שקבלו העבדות ולא קבלו המס אין שומעין להם עד שיקבלו שניהם והעבדות שיקבלו הוא שיהיו נבזים ושפלים למטה ולא ירימו ראש בישראל אלא יהיו כבושים תחת ידם ולא יתמנו על ישראל לשום דבר שבעולם והמס שיקבלו שיהיו מוכנים לעבודת המלך בגופם וממונם כגון בנין החומות וחוזק המצודות ובנין ארמון המלך וכיוצא בו שנאמר וזה דבר המס אשר העלה המלך שלמה לבנות את בית ה' ואת ביתו ואת המלוא ואת חומת ירושלים ואת כל ערי המסכנות אשר היו לשלמה כל העם הנותר מן האמורי ויעלם שלמה למס עובד עד היום הזה ומבני ישראל לא נתן שלמה עבד כי הם אנשי המלחמה ועבדיו ושריו ושלישיו ושרי רכבו ופרשיו.
ויש למלך להתנות עמהם שיקח חצי ממונם או הקרקעות ויניח כל המטלטלין או המטלטלים ויניח הקרקעות כפי מה שיתנה.
צופר הנעמתי כתב:איך הצלחת להדביק את שני הדברים האלה ביחד? השבועה של לא לעלות ביד חזקה היא שבועה על הגלות, ולזמן הגלות, ושייכת לענין שלטון אוה"ע על ישראל בגלות.
אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.
איש רגיל כתב:אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.
לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.
משולש כתב:איש רגיל כתב:אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.
לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.
יש הבדל בין בעלות מוכחת וברורה של אדם שעומד לפנינו וצווח, לבין חשש רחוק שאולי היה גר פה יהודי בזמן בית שני.
משולש כתב:איש רגיל כתב:אבק פורח כתב:ממ"נ הקרקע לא של הערבים.
אם אתה לא מסכים לכיבוש מלחמה היא של מי שגר שם בזמן בית שני ואם אתה מסכים לכיבוש מלחמה היא שם מי שגר שם עכשיו.
א"א לתפוס את החבל משתי הקצוות רק כדי לטעון שהמתנחלים גנבים.
לא הבנתי מה ענו להרב אבק פורח על טענתו הכ"כ פשוטה.
יש הבדל בין בעלות מוכחת וברורה של אדם שעומד לפנינו וצווח, לבין חשש רחוק שאולי היה גר פה יהודי בזמן בית שני.
אכן.משולש כתב:איני בקי בחו"מ.
המתקיף כתב:במכתב מ-9 בספטמבר 1925, כתב ש"י עגנון לאשתו (מתוך "אסתרליין יקירתי"):בחפשי דירות נמסרתי מערבי לערבי עד שנתוודעתי לערבי אחד והוא מדבר אשכנזית צחה [...]. כשסיפרתי למר גרינהוט את שם האיש וכו' הודיעני שזה היה חברו הידוע של די האן ימח שמו, הינו אשתו, פוי שטן.
המעיין כתב:אין אומרים לבעל תשובה, כמובן בתנאי שהוא באמת בעל תשובה וידוע שחזר בו, ויש תנאים לדעת אם חזר בו כמבואר לגבי גזלן ודון מינה.
ולא השבת על דברי ברזילי. ומנין ידוע לך שדבר זה ידוע היה להגרי"ח זונענפעלד, שמסתמא לא קרא הולנדית, ובכלל קשה אחרי כ"כ הרבה שנים לדעת מה ידע הגרי"ח ובאיזה אופן.
בכל מקרה לא מובן מדוע בגלל שנרצח, שזה וודאי עוולה גדולה מאין כמוה, הופכים אותו לקדוש שכל מעשיו האמת וצדק, ואילו היינו שומעים על סתם אדם טענות מסוג זה או רואים שהוציא ספר מעין זה, מסתמא לא היינו מזכירים את שמו כלל.
והדבר דומה למעשה החילונים ברבין שכיוון שנרצח, הפך להיות מפוליטיקאי בינוני עד כושל לאחד מהגדולים שלהם.
למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
ברזילי כתב:למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
המעיין שם ימצא את הטקסט המלא של Kwatrijnen (הספר המדובר שי"ל בשנת מותו ומתעד בחרוזים את חוויותיו בתקופת העדה החרדית שלו, אותו ספר שנמצא בספרי הלאומית עם הקדשה מן המחבר), יחד עם שאר יצירותיו. גוגל מסכים לתרגם גם את הספרים הללו, ודי בזה.
משולש כתב:אז אם יש ראיה חותכת שמדובר בעבריין שיביא את הראיה לכאן ונוכל לדון עליה.
משולש כתב:ברזילי כתב:למי שקשה עליו החיפוש, הנה הקישור לאתר הספריה הדיגיטלית ההולנדית (אתר שאינו נגוע בציונות חלילה), לדף המוקדש לכל כתבי המנוח: http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php?id=haan008 .משולש כתב:ברזילי לא הביא שום ראיה רק שלח אותנו לחפש ברחבי הרשת
המעיין שם ימצא את הטקסט המלא של Kwatrijnen (הספר המדובר שי"ל בשנת מותו ומתעד בחרוזים את חוויותיו בתקופת העדה החרדית שלו, אותו ספר שנמצא בספרי הלאומית עם הקדשה מן המחבר), יחד עם שאר יצירותיו. גוגל מסכים לתרגם גם את הספרים הללו, ודי בזה.משולש כתב:אז אם יש ראיה חותכת שמדובר בעבריין שיביא את הראיה לכאן ונוכל לדון עליה.
ברזילי כתב:תגיד לי, עד שלא נמרח את הטינופת על גבי הפורום לא תרגע?
בריסק כתב:והגרי"ד אמר שהי' עשרים שנה בפולין ואינו זוכר אלא פוגרום אחד בעיר קישינוב שהרגו יהודי אחד וגם זה הי' ספק, ורעשה פולין
חוקר_ומקובל כתב:ברזילי כתב:תגיד לי, עד שלא נמרח את הטינופת על גבי הפורום לא תרגע?
המעיין כתב:מה אתה עושה פה ליצנות?
בכל מקום שמחפשים ברשת את השירים שלו מוצאים דברים שבושה להעתיקם. ובכל מקום מצויין שזה תרגום מספרו הנ"ל שיצא סמוך למותו ועליו דיבר ברזילי.
אז מה אתה חושב שיש פה קונספירציה ציונית לסלף את תרגום הספר, כשזה מליתא דמיגלא וקיימא וכל אחד יכול לתרגם בגוגל.
וכבר מצאנו בגדולי עולם שטעו ברמאים שרימו אותם, ומה נעשה? נעצום עינינו ונאמר שקר הוא?
מדוע בספר "מרא דארעא ישראל" הוא כמעט התעלם מד"ר די-האן (בעוד שלעומת זאת בספר המקביל "האיש על החומה" מאת הרב שלמה זלמן זוננפלד הוקדשו עליו פרקים שלמים), רמ"י התחמק מלענות לי תשובה ברורה, הוא רק ציין שכאשר טמנו את גופתו של ד"ר די-האן סמוך לקברו של חד מגדולי ירושלים ומקובל גדול, היה טענות לבני המשפחה מדוע קברוהו לידו.
עכ"פ מדבריו הבנתי שהיתה כאן התעלמות מכוונת ממנו.
אאאא_ב כתב:מדוע בספר "מרא דארעא ישראל" הוא כמעט התעלם מד"ר די-האן (בעוד שלעומת זאת בספר המקביל "האיש על החומה" מאת הרב שלמה זלמן זוננפלד הוקדשו עליו פרקים שלמים), רמ"י התחמק מלענות לי תשובה ברורה, הוא רק ציין שכאשר טמנו את גופתו של ד"ר די-האן סמוך לקברו של חד מגדולי ירושלים ומקובל גדול, היה טענות לבני המשפחה מדוע קברוהו לידו.
עכ"פ מדבריו הבנתי שהיתה כאן התעלמות מכוונת ממנו.
http://www.ranaz.co.il/articles/article184_19940609.asp
האדמו"ר מסאטמר המבקר בימים אלו בארץ ישראל יעלה לקברו
בספר מרא דארעא ישראל ועוד
נח זבולני.
שאל את הרב זוננפלד, אם העיר הקדושה מכה נזכרת בתורת ישראל. על כך השיב הרב זוננפלד –
כן. והביא ראיה: מבראשית פרשת חיי שרה (כ"ב), שם נאמר: "ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם
מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי, קדמה אל ארץ קדם". קדם, מפרש תרגום אונקלוס – היא
מדינחא, היא מדינה, כידוע שמכה נקראת גם מדינה...
אם העיר הקדושה מכה נזכרת בתורת ישראל... ראיה: מבראשית פרשת חיי שרה (כ"ב), שם נאמר: "ולבני הפלגשים אשר לאברהם נתן אברהם
מתנות וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי, קדמה אל ארץ קדם". קדם, מפרש תרגום אונקלוס – היא מדינחא, היא מדינה, כידוע שמכה נקראת גם מדינה.
איש_ספר כתב:ב. הקמת המדינה בפועל עם כל מה שנכרך בה, קרי קליטת העליה והשמדת צביון רוחני מקהלים רבים, בתי חנוך המחנכים למינות ופריצות וכו' וכו', הקמת ערכאות חילוניות שלא ע"פ התורה, וא"צ לפרט הדברים הידועים רח"ל, ע"ז בודאי ידוו כל הדווים. ובלתי מתקבל על הדעת שיטת 'הגילו ברעדה' של אמירת הלל רק על פרט אחד וכו'. והדבר ידוע לכל שרוב האומרים הלל ביום ה' באייר, כל הדברים המנויים מעלה לא משביתים את שמחתם במאומה.
איש_ספר כתב:
ובכן שמחה ביום שנקבע לחגיגת הקמת המדינה, יכולה להיות רק למי שנהירים לו שבילי דרקיעא ויודע הוא כי ביום הזה פקד ה' את ישראל וכו'. השאר כאמור עומדים נבוכים, כי עדין לא הואר כאור יום חשכת לילה. ולענ"ד האומר הלל ביום זה בשמחה ובטוב לב, ונימוקו שעם כל הנעשה יש להודות על הטובה וכו', כמוהו כעומד מעל מיטת אביו שנפח נשמתו בדמי ימיו, ביסורים מכוערים ב"מ, ומברך בשמחה נפלאה בגיל וברנן, ברכת הטוב והמטיב על הירושה הגדולה שנפלה בחלקו. אדם כזה, אם אינו צדיק נלבב כר' זישא מאניפולי או כר' נחומ'קה הוראדנער, הרי הוא מראה בעצמו מידת אכזריותו וערלות לבבו, כי אסון מיתת אביו, אינו נוגע ואינו פוגע בו במאום. והבן.
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב: ובכן שמחה ביום שנקבע לחגיגת הקמת המדינה, יכולה להיות רק למי שנהירים לו שבילי דרקיעא ויודע הוא כי ביום הזה פקד ה' את ישראל וכו'. השאר כאמור עומדים נבוכים, כי עדין לא הואר כאור יום חשכת לילה. ולענ"ד האומר הלל ביום זה בשמחה ובטוב לב, ונימוקו שעם כל הנעשה יש להודות על הטובה וכו', כמוהו כעומד מעל מיטת אביו שנפח נשמתו בדמי ימיו, ביסורים מכוערים ב"מ, ומברך בשמחה נפלאה בגיל וברנן, ברכת הטוב והמטיב על הירושה הגדולה שנפלה בחלקו. אדם כזה, אם אינו צדיק נלבב כר' זישא מאניפולי או כר' נחומ'קה הוראדנער, הרי הוא מראה בעצמו מידת אכזריותו וערלות לבבו, כי אסון מיתת אביו, אינו נוגע ואינו פוגע בו במאום. והבן.
אחד החכמים דכאן נתן קישור לאשכול הזה, ועיינתי בו מעט ומצאתי מש"כ בעבר, ולא התאפקתי להוסיף עליהם דבר קטן.
המשלים שכתבתי כאן למעלה, אינם קולעים למטרה כמשל הבא, אותו קראתי באחד ממאמריו של הרה"ג ר"ש טל שליט"א, שנכתבו לרגל יום העצמאות האחרון:
מעשה וראו ת"ח אחד רוקד ומפזז בעוז ובתעצומות בחתונה, ראו הכל והשתוממו, שכן חתונה זו לא היתה כדמו"י, החתן היה כהן והכלה גרושה רח"ל, ניגש אליו יהודי אחד, ותמה כנגדו, היתכן?! אדם ירא שמים משתתף במחול לרשעים שכזה?
השיב לו אותו ת"ח, חלילה חלילה שתחשוד בי שהנני שמח על התועבה הזו, אלא כהיום הזה זכיתי בס"ד לסיים מסכתא, ואני משתתף עם קהל החוגגים, הם בשמחתם ואני בשמחתי. ודפח"ח.
ברזילי כתב:לא מדובר כאן על השתתפות מקרית של שני אנשים שכל אחד שמח בדבר אחר, אלא כולם שמחים בדבר אחד, והוא הקמת ריבונות יהודית המאפשרת חזרת העם היהודי לארצו. אלא שלחזרה זו, כפי שהתרחשה בפועל, יש הבטים חיובים ושליליים, אורות וצללים, ולזה מתאים יותר המשל הראשון שלך (שעליו הגבתי איפה שהוא בראש האשכול, אאל״ט)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים