צופר הנעמתי כתב:מי נמנע מלכתוב במחשב שם ה'?
ישועה בקרוב כתב:מדוע א"כ כותבים אלוקים באות קו"ף במחשב?
אלי כהן כתב:ישועה בקרוב כתב:מדוע א"כ כותבים אלוקים באות קו"ף במחשב?
אגב מותר ליהודי למחוק את המילה אלוקים, אפילו אם היא נכתבה באות ה (במקום ק) לשם שמים בדיו כשר ועל קלף כשר.
חידה: למי יש מושג למה? אם לא תהיה תשובה עד שמונה בערב, אכתוב אותה בעצמי.
חוקר_ומקובל כתב:אלי כהן כתב:ישועה בקרוב כתב:מדוע א"כ כותבים אלוקים באות קו"ף במחשב?
אגב מותר ליהודי למחוק את המילה אלוקים, אפילו אם היא נכתבה באות ה (במקום ק) ע"י יהודי לשם שמים בדיו כשר ועל קלף כשר.
חידה: למי יש מושג למה? אם לא תהיה תשובה עד שמונה בערב, אכתוב אותה בעצמי.
כי הוא איננו נכתב עם ו'
הרציונל הוא פשוט: שם קודש הוא רק השם כפי שהוא נכתב באותיותיו במקרא ומוגדר כן אצל חז"ל והפוסקים. אם הוספנו ו' - כל המוסיף גורע.
מלפנא כתב:דעת הגרי"ש שלכתיבה במחשב יש דין של כתיבה גמורה. בשיעורי הגרי"ש על מסכת סוטה (הערות וביאורים)יש פילפול שלם מדוע אין מחיית שם בכתיבה במחשב. ומ"מ הורה שמכוער הדבר. הגרש"ז מאידך (הובא בסוף מאורי האש החדש) טען שאין בכתיבה במחשב משום כתיבה ומותר לכתחילה. (בגנזי הקודש של פיינהלדר ישנם עוד מקורות ואינו תח"י)
חוקר_ומקובל כתב:מלפנא כתב:דעת הגרי"ש שלכתיבה במחשב יש דין של כתיבה גמורה. בשיעורי הגרי"ש על מסכת סוטה (הערות וביאורים)יש פילפול שלם מדוע אין מחיית שם בכתיבה במחשב. ומ"מ הורה שמכוער הדבר. הגרש"ז מאידך (הובא בסוף מאורי האש החדש) טען שאין בכתיבה במחשב משום כתיבה ומותר לכתחילה. (בגנזי הקודש של פיינהלדר ישנם עוד מקורות ואינו תח"י)
הרב יואל בן נון מורה להעתיק את כל השמות שבמחשב שרוצה למחוק ע"י גזור הדבק לקובץ א' ולהשאיר אותו, והדברים תמוהים.
חוקר_ומקובל כתב:מלפנא כתב:דעת הגרי"ש שלכתיבה במחשב יש דין של כתיבה גמורה. בשיעורי הגרי"ש על מסכת סוטה (הערות וביאורים)יש פילפול שלם מדוע אין מחיית שם בכתיבה במחשב. ומ"מ הורה שמכוער הדבר. הגרש"ז מאידך (הובא בסוף מאורי האש החדש) טען שאין בכתיבה במחשב משום כתיבה ומותר לכתחילה. (בגנזי הקודש של פיינהלדר ישנם עוד מקורות ואינו תח"י)
הרב יואל בן נון מורה להעתיק את כל השמות שבמחשב שרוצה למחוק ע"י גזור הדבק לקובץ א' ולהשאיר אותו, והדברים תמוהים.
נהר שלום כתב:חוקר_ומקובל כתב:הרב יואל בן נון מורה להעתיק את כל השמות שבמחשב שרוצה למחוק ע"י גזור הדבק לקובץ א' ולהשאיר אותו, והדברים תמוהים.
לא יודע מי הרב הזה אבל כנראה ממש אינו מבין איך עובד מחשב
אלי כהן כתב:נהר שלום כתב:חוקר_ומקובל כתב:הרב יואל בן נון מורה להעתיק את כל השמות שבמחשב שרוצה למחוק ע"י גזור הדבק לקובץ א' ולהשאיר אותו, והדברים תמוהים.
לא יודע מי הרב הזה אבל כנראה ממש אינו מבין איך עובד מחשב
יש לדונו לכף זכות שמבין איך מחשב עובד, וכל כוונתו היא בסה"כ להציע את הסברא הבאה:
כשם שיש הבדל בין גדר כתיבה על קלף לבין גדר כתיבה במחשב (וכדעת כמה פוסקים אשר - בגלל ההבדל הנ"ל - מקילים לכתוב במחשב בחוה"מ), כך יש הבדל בין גדר כבוד-שם-השם בקלף לבין גדר כבוד-שם-השם במחשב: כבוד שם-השם על הקלף - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך הקלף, בעוד שכבוד שם-השם על המחשב - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך זיכרון-המחשב - ואת זה משיגים ע"י פעולת גזור-הדבק (כפי שידוע לכל מי שקצת בקי בפעולות המחשב).
כמובן זה לא עניין שאפשר ללומדו מתוך הלכות פסוקות שבשו"ע, אלא זה עניין של סברא (וכפי שמצינו שכמה הלכות נלמדות מסברא) - אשר משקפת מעין דרך-ביניים בין האוסרים את מחיקת שם השם מהמחשב לבין אלו המתירים זאת, אבל מכאן - ועד לחשוד שבעל הסברא הנ"ל אינו מבין איך עובד מחשב - רחוקה הדרך.
זה הכלל: הוי דן את כל האדם לכף זכות, גם כשהוא מציע סברא שניראית תמוהה ממבט ראשון.
תוכן כתב:מחקתי.
אלי כהן כתב:נהר שלום כתב:חוקר_ומקובל כתב:הרב יואל בן נון מורה להעתיק את כל השמות שבמחשב שרוצה למחוק ע"י גזור הדבק לקובץ א' ולהשאיר אותו, והדברים תמוהים.
לא יודע מי הרב הזה אבל כנראה ממש אינו מבין איך עובד מחשב
יש לדונו לכף זכות שמבין איך מחשב עובד, וכל כוונתו היא בסה"כ להציע את הסברא הבאה:
כשם שיש הבדל בין גדר כתיבה על קלף לבין גדר כתיבה במחשב (וכדעת כמה פוסקים אשר - בגלל ההבדל הנ"ל - מקילים לכתוב במחשב בחוה"מ), כך יש הבדל בין גדר כבוד-שם-השם בקלף לבין גדר כבוד-שם-השם במחשב: כבוד שם-השם על הקלף - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך הקלף, בעוד שכבוד שם-השם על המחשב - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך זיכרון-המחשב - ואת זה משיגים ע"י פעולת גזור-הדבק (כפי שידוע לכל מי שקצת בקי בפעולות המחשב).
כמובן זה לא עניין שאפשר ללומדו מתוך הלכות פסוקות שבשו"ע, אלא זה עניין של סברא (וכפי שמצינו שכמה הלכות נלמדות מסברא) - אשר משקפת מעין דרך-ביניים בין האוסרים את מחיקת שם השם מהמחשב לבין אלו המתירים זאת, אבל מכאן - ועד לחשוד שבעל הסברא הנ"ל אינו מבין איך עובד מחשב - רחוקה הדרך.
זה הכלל: הוי דן את כל האדם לכף זכות, גם כשהוא מציע סברא שניראית תמוהה ממבט ראשון.
נהר שלום כתב:אלי כהן כתב:נהר שלום כתב:לא יודע מי הרב הזה אבל כנראה ממש אינו מבין איך עובד מחשב
יש לדונו לכף זכות שמבין איך מחשב עובד, וכל כוונתו היא בסה"כ להציע את הסברא הבאה:
כשם שיש הבדל בין גדר כתיבה על קלף לבין גדר כתיבה במחשב (וכדעת כמה פוסקים אשר - בגלל ההבדל הנ"ל - מקילים לכתוב במחשב בחוה"מ), כך יש הבדל בין גדר כבוד-שם-השם בקלף לבין גדר כבוד-שם-השם במחשב: כבוד שם-השם על הקלף - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך הקלף, בעוד שכבוד שם-השם על המחשב - נשמר ע"י איסור מחיקת שם-השם מתוך זיכרון-המחשב - ואת זה משיגים ע"י פעולת גזור-הדבק (כפי שידוע לכל מי שקצת בקי בפעולות המחשב).
כמובן זה לא עניין שאפשר ללומדו מתוך הלכות פסוקות שבשו"ע, אלא זה עניין של סברא (וכפי שמצינו שכמה הלכות נלמדות מסברא) - אשר משקפת מעין דרך-ביניים בין האוסרים את מחיקת שם השם מהמחשב לבין אלו המתירים זאת, אבל מכאן - ועד לחשוד שבעל הסברא הנ"ל אינו מבין איך עובד מחשב - רחוקה הדרך.
זה הכלל: הוי דן את כל האדם לכף זכות, גם כשהוא מציע סברא שניראית תמוהה ממבט ראשון.
אני התכוונתי לשבח קצת שאינו יודע איך עובד מחשב שכולו בתורה והבין כנראה שיש איזה נייר מאחורי המסך...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 370 אורחים