בעלון ראיתי מביאים מר' חיים קנייבסקי שליט"א, בענין מחלוקת הראשונים הנ"ל. שפשטות הפסוקים הוא כהבעש"ט.תוכן כתב:רוב הראשונים סבורים שאין משמעות לצירוף מקרים. הדעה הזו, שכל דבר שקורה הוא עם יד מכוונת מלמעלה ושאין מקרה בעולם כלל, התפרסם בעיקר בהשפעת הבעש"ט.
הכהן כתב:דבר פשוט הוא ששני אנשים בעלי אותו שם (או ארבעה כפי שנכתב באותה כתבה) שקרו להם אותם מקרים - אין לזה חצי דבר עם השגחה פרטית!
אני יכול לספר למשל סיפורים אמתיים, על אחיות תאומות, שלכל אחת מהן בן אחד ומספר זהה של בנות. הלזה נקרא השגחה פרטית?
אולי גם אם ובת שספרות מספר הטלפון שלהם זהות אך לא באות סדר (גם הן מוכרות לי), זה השגחה פרטית?
אדג כתב:בהקדמה ס' דרכי חיים ושלום לתולדות הגאון ממונקטש זצ"ל, כותב וז"ל: "וראינו כ"פ איך הי' חושב ומונה בדיוק לכל דבר שבמנין. שיעלה בחשבונו לאיזה שם ויחוד וצירוף באותו ענין. וכשהי' נוסע על מרכבת הקיטור הביט ודייק על מספר (נומ"ר) החדר (וואגא"ן) וכשלא הוטב בעיניו מספרו ביקש ונכנס לחדר אחר, כהנה וכהנה דקדקו ברי לבב בכל תנועותיו."
ג.א.מצטרף להנ"ל.גם זו לטובה כתב: מה שלדעתי ראוי לדון עד כמה הדבר כ"כ "נורא", ויש לדון בזה מכמה אנפי. [בהלצה "פורומית" ניתן לומר ש"גירות צריך ב"ד" (כתובת המאמר לא חפשה לחזק את הקוראים באמונה אלא מצאה דרך לגייר כתבה שלמה על צירופי מקרים מעניינים)]
גם זו לטובה כתב:האם צרוף מקרים שאין לו שום משמעות מכוון מלמעלה? ועוד בגויים?
ראיתי באיזה עיתון כתבה נרחבת על "צירוף מקרים", וז"ל "הרמב"ן אומר שאין לאדם חלק וכו' עד שיאמין וכו' -כדי לחדד ולהמחיש הבאנו כאן לפניכם מספר "מקרים" כאלו ול"ד יהודיים"
ולענ"ד פשוט שזה אינו, ומכ"ש שאין לזה עניין עם דברי הרמב"ן של "השגחת שכר ועונש".
גם זו לטובה כתב:גם זו לטובה כתב:האם צרוף מקרים שאין לו שום משמעות מכוון מלמעלה? ועוד בגויים?
ראיתי באיזה עיתון כתבה נרחבת על "צירוף מקרים", וז"ל "הרמב"ן אומר שאין לאדם חלק וכו' עד שיאמין וכו' -כדי לחדד ולהמחיש הבאנו כאן לפניכם מספר "מקרים" כאלו ול"ד יהודיים"
ולענ"ד פשוט שזה אינו, ומכ"ש שאין לזה עניין עם דברי הרמב"ן של "השגחת שכר ועונש".
כעת הראו לי
אתמול בפרשת ויקרא ניספו 7 אחים ואחיות בברוקלין כאשר האמא צועקת מבחוץ שהילדים שלה נשרפים השם ירחם.
בפרשת ויקרא שנת תשע"א משפחת פוגל בישוב איתמר האמא אבא ושלושת ילדיהם נרצחים על ידי מחבלים.
עוד יותר מצמרר בשנת תשע"ב פרשת ויקרא ניספו למוות משפחת שאער אבא וחמשת ילדיו בביתם ברחובות כאשר האמא צועקת מבחוץ להציל את ילדיה.
תשימו לב !!!
בשנת תשע"א 5 הרוגים
בשנת תשע"ב 6 הרוגים
ועכשיו שנת תשע"ה 7 הרוגים.
הכל בשבוע של פרשת ויקרא.
עכשיו שימו לב האסונות פגעו
בתושבי ירושלים שעברו לברוקלין
בתושבי רחובות
ובתושבי איתמר
אותיות ראשונות של כל ישוב
י ירושלים
ר רחובות
א איתמר
אותיות ויקרא
האותיות הנותרות מהמילה ויקרא שנותרו הן האות ו' והאות ק'
ראשי תיבות ו' קצוות תבל:
מזרח מערב צפון דרום למעלה למטה.
לענ"ד כל צירוף המקרים הנ"ל במקרה, מה דעת חכמי הפורום.
לייטנר כתב:אחרי שבאשכול אחר רמזת שהכותבים בפורום הינם בגדר ע"ה קצת קשה לענות, האילוץ בדרוש המזויע הזה זועק וכו'
ב' לא ירדתי כלל לרמת הדרשנות..אלא דנתי בנושא העקרוני, לו יצויר שהכל היה "כפתור ופרח", האם יש בזה ממש או שהכל במקרה?
מכיוון שהכובע בוער על ראשי ממה שכתבתי כאן...גם זו לטובה כתב:א' ח"ו, בית המדרש דנן מורכב מכל הסוגים, אולם מכיון שיש גם... א"א להאריך בדברים שאין מוסרים אלא לצנועים. [ובהזמנות זו הריני מוחה על ביזוי כ"ת של הרב ברזילי ע"י... שהגיע זה לא מקרוב לבית מדרשנו]
אדג כתב:בהקדמה ס' דרכי חיים ושלום לתולדות הגאון ממונקטש זצ"ל, כותב וז"ל: "וראינו כ"פ איך הי' חושב ומונה בדיוק לכל דבר שבמנין. שיעלה בחשבונו לאיזה שם ויחוד וצירוף באותו ענין. וכשהי' נוסע על מרכבת הקיטור הביט ודייק על מספר (נומ"ר) החדר (וואגא"ן) וכשלא הוטב בעיניו מספרו ביקש ונכנס לחדר אחר, כהנה וכהנה דקדקו ברי לבב בכל תנועותיו."
וונדרבר כתב:וכיוצא בזה ראיתי באגרות האדמו"ר רבי איציקל מפשעווארסק אנטוורפן (איני זוכר כעת את שם הספר) שבמכתבים רגילים היה כותב את המילים באופן שיהיה ראשי תיבות וגימטריאות לשמות ויחודים.
אולי מישהו יעלה כאן את ספר האגרות הנ"ל.
רחמים כתב:הנס הגדול של מגילת אסתר מתגלה דווקא על ידי התבוננות בצירופי מקרים הרבים המסופרים במגילה ובחז"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 304 אורחים