עם_הארץ כתב:מי יודע להסביר:
כדי אכילת פרס, נמדד בכל מאכל כפי מה שהוא, או שיש שיעור של מאכל מסויים שהוא נותן את הזמן, גם אם יאכל דבר אחר.
למשל, כדי אכילת פרס של מצה, האם הוא נמדד בפרס של מצה, או בפרס של לחם חמץ אפוי טוב?
מסתמא דנו בזה מכבר רבותינו, אלא שאני איני יודע.
הכהן כתב:הגמ' אומרת פת 'חטין ולא פת שעורין' ופירש"י 'פת חטין. נאכלת מהר:
הכהן כתב:עם_הארץ כתב:מי יודע להסביר:
כדי אכילת פרס, נמדד בכל מאכל כפי מה שהוא, או שיש שיעור של מאכל מסויים שהוא נותן את הזמן, גם אם יאכל דבר אחר.
למשל, כדי אכילת פרס של מצה, האם הוא נמדד בפרס של מצה, או בפרס של לחם חמץ אפוי טוב?
מסתמא דנו בזה מכבר רבותינו, אלא שאני איני יודע.
הגמ' אומרת פת 'חטין ולא פת שעורין' ופירש"י 'פת חטין. נאכלת מהר:'
יש להוסיף, ששיעור כדאכ"פ הוא לקולא, דהיינו אין צורך באכילת כזית בכדי אכילת כזית ,אלא די באכילת כזית בכדי אכילת פרס, שהוא שיעור הרבה יותר גדול! משא"כ בשתיה שצריך לשתות רביעית בשיעור כדי שתיית רביעית.
אפרקסתא דעניא כתב:בביס רגיל שאדם אוכל יש יותר מכזית, ע"פ שיטת הגר"ח מוולוזין, וכן כ' החזו"א, שמעיקר הדין מדידת כזית היא לפי זית בינוני שבכל דור.
עם_הארץ כתב:מי יודע להסביר:
כדי אכילת פרס, נמדד בכל מאכל כפי מה שהוא, או שיש שיעור של מאכל מסויים שהוא נותן את הזמן, גם אם יאכל דבר אחר.
למשל, כדי אכילת פרס של מצה, האם הוא נמדד בפרס של מצה, או בפרס של לחם חמץ אפוי טוב?
מסתמא דנו בזה מכבר רבותינו, אלא שאני איני יודע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים