גביר כתב: לענ"ד הדיון ביניהם חורג מכלל דיון הנוגע ליום אחד בעיר אחת ולו גם מרובה באוכלוסין ... וכוחו של המנהג .
בברכה המשולשת כתב:ברמלה איני יודע. בלוד אמר לי חבר ת"ח המתגורר שם שנים רבות נתפלגו בזה המנהגים: יש שקוראים רק בי"ד (חסידי חב"ד ורבים מהספרדים) יש שקוראים בשני הימים כחומרא (חלק מהאשכנזים וחלק מהספרדים) יש קוראים בשני הימים מדינא כספק ומברכים בי"ד (כך נוהג אותו ת"ח ועוד קהילות) ויש הנוקטים שהעיקר בט"ו אך מברכים בי"ד כי כך היה המנהג עד כה (הוראת המרא דאתרא הרה"ג נתן אורטנר בשם הגריש"א)
שיר ורננים כתב:בברכה המשולשת כתב:ברמלה איני יודע. בלוד אמר לי חבר ת"ח המתגורר שם שנים רבות נתפלגו בזה המנהגים: יש שקוראים רק בי"ד (חסידי חב"ד ורבים מהספרדים) יש שקוראים בשני הימים כחומרא (חלק מהאשכנזים וחלק מהספרדים) יש קוראים בשני הימים מדינא כספק ומברכים בי"ד (כך נוהג אותו ת"ח ועוד קהילות) ויש הנוקטים שהעיקר בט"ו אך מברכים בי"ד כי כך היה המנהג עד כה (הוראת המרא דאתרא הרה"ג נתן אורטנר בשם הגריש"א)
בלוח א"י להגריי טוקוצינסקי זצ"ל מתיייחס לערים אלו ונוקט שקורים בהם גם בטו'
בברכה המשולשת כתב:מאז ימי הגרימ"ט התחדש הרבה בסוגיא
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים