לסדרת 'הבלתי יאמנו' אפשר לצרף גם את התגובה שלך. אחר המחילה.בומבע כתב:חייו הבלתי יאמנו הם של אביו חיים שנהיה לאב כבר בגיל שבע, דבר שאין לו כמעט אח ורע גם בשנים האלו,
ואילו נגיד ומופלא אפשר גם בשופי להיות ע"י ירושה או פייס ואפי' לפני גיל ט"ו. השאלה היא רק האם הצלבת המידע של מהדיר הספר נכונה כי אולי יש כאן שני יוסף בן שמעון
איש_ספר כתב:ובכן בשנת קצת"י - ת"ר, בהיות עזריאל בן חמש עשרה שנה, הספיק להיות נשוי, למות, והעיקר להיות 'הרב המופלא הנגיד המפורסם מו"ה'.
[/b]
חקר כתב:א. ה'בחיי' אינו מן המנין? אם כן, הרי לך עוד ל' שנה.
אין בזה דבר ברור למה החת"ס נהג כך, אבל אומרים שכך היה המנהג פעם, ולא בדקתי. בשבת וביו"ט הוא תמיד עשה שניהם כפסק הרמ"א, וידידי הרצ"א אולמן דקדק ומצא שביו"ט שני לא חש להחמיר ועשה מילה או פריעה לבד.ירושלמי כתב:מענין שאצל חלק מהנימולים מצויין חיתוך, ואצל חלקם מצויין רק פריעה. האם זה רק שיטפא דלישנא, או שבאמת פיצלו את החיתוך והפריעה לב' אנשים?
איש_ספר כתב:למדנו כי חיים בריל נימול בשנת תקע"ז, בשנת תקפ"ה, בהיותו בן שבע שנים, נולד לו בנו עזריאל, שכאמור כבר בגיל 15 נודע כ'הרב המופלא הנגיד המפורסם מו"ה ע"ה'.
בר אוריין תנינא כתב:כיצד בעל המחבר הזה פותר את תעלומת משפחת ברילל?
איש_ספר כתב:הקשת השם עזריאל בריל באוצר, מלמדת שהיו לפחות שנים ידועים בשם זה אם לא שלושה. האחד פרנס ונגיד מפורסם, (אולי הוא מחבר הדרת קדש בתקפ"ז) והשני דיין בבודפעסט והוא כנראה הנימול שם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 334 אורחים