איש_ספר כתב: למה הוריד דברי שבח שכתב על אשתו בספרו הראשון, .
איש_ספר כתב:נהוג עלמא להודיע בשבח האשה, בהקדמת החיבור.
כאן מצאתי הקדשה מעניינת בה המחבר משתף את קוראיו, למה הוריד דברי שבח שכתב על אשתו בספרו הראשון, ולמה בכ"ז השאיר כמה מילים עליה בחיבור השני.
ולמחטטים: הספר אינו באוצר.
משך חכמה כתב:לשאלת ארזי ביתר: כמו שבואי כלה נתקן לכבוד הכלה...
ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
אוהב אוצר כתב:ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
ח"ו - בורות לומר כך. ע"פ הקבלה, אמירת אשת חיל היא כנגד השכינה.
אוהב אוצר כתב:ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
ח"ו - בורות לומר כך. ע"פ הקבלה, אמירת אשת חיל היא כנגד השכינה.
תוך כדי דיבור כתב:באמת לא מובן מה החס ושלום, נהי דהמנהג לאומרה בליל שבת הוא כנגד השכינה, אבל בעלמא לקרוא הכתוב על האשה, הרי כך דרשו חז"ל בתנחומא (חיי שרה) מאברהם אבינו. ורבי מאיר על אשתו כדאיתא במדרש משלי.
אוהב אוצר כתב:לא חולק, דברי נסובו על האמירה בליל שבת.
אוהב אוצר כתב:ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
ח"ו - בורות לומר כך. ע"פ הקבלה, אמירת אשת חיל היא כנגד השכינה.
ארזי ביתר כתב:משך חכמה כתב:לשאלת ארזי ביתר: כמו שבואי כלה נתקן לכבוד הכלה...
יודעני, שזה כמו זה, משל היו ותל"מ. אלא שנפלאתי לאור ראיית המחבר שהביא אי"ס.
אוהב אוצר כתב:ח"ו - בורות לומר כך. ע"פ הקבלה, אמירת אשת חיל היא כנגד השכינה.
אוהב אוצר כתב:לא לא.
ראשית איני ת"ח כזה שבקי, כל דברי מספרו של הרב מוצפי שליט"א על הנהגות שבת.
ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
הגהמ כתב:כיון דעל... יש לשאול מתי אכן הוחל הנהוג הנפוץ שמחבר ספר יזכיר אשתו לטובה ויהללוה בשער הספר מעשיה?
כנראה שכמעט אין הדבר בנמצא עד זמן האחרון אבל טרם בדקתי בסדרת העמודים של רי"ש (הרב / פרופ' / ר') שפיגל. יוצא מן הכלל הוא ספר זכרון יוסף להר"י שטיינהרט אבל יצויין שגם אשתו - אחותו של הר"י פיק-ברלין - יצאה מן הכלל (ראה הגהות מנחם ציון לשה"ג בערכו).
נהר שלום כתב:ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
שלמה יסדה על אמו
סכינא חריפא כתב:אוהב אוצר כתב:ארזי ביתר כתב:יפה מאוד...
אגב, האם תקנת 'אשת חיל' בליל שבת, נוסדה על עקרת הבית?
ח"ו - בורות לומר כך. ע"פ הקבלה, אמירת אשת חיל היא כנגד השכינה.
אכן, אבל למה ח"ו? דווקא שיר השירים אסור לעשותו כמין זמר ואין בו אלא הנמשל כידוע ולא בשאר שירות שבכתובים.
אוהב אוצר כתב:פלתי היקר, כבודו ת"ח חשוב ודברי קטן כמוני לא הבנת?
כתבתי והדגשתי שלא יחשבו אותי לאיש ספר [לא הניק] הבקי ולכן כתבתי היכן ראיתי הדברים, אבל ללא קשר לדברי הרב מוצפי כתבתי הדברים, כי לכל בר בי רב ברור ששלמה המלך לא חיבר את אשת חיל עבור אחת מנשותיו. [ושוב, גם למה שכתבו על אברהם אבינו ור"מ...]
מה שנכון נכון כתב:אמירת אשת חיל בליל שבת נזכרה בתקוני שבת שנדפס לפני החמ"י.
סיפרון כתב:צא וראה תודת הגאון הרוגאצ'ובי ז"ל לרעייתו הרבנית ע"ה, בראש ספרו צפנת פענח על הרמב"ם מהדורה תנינא: ברכות דף י"ז גדולה הבטחה וכו' ר"י במאי [נשים זכיין] וכו', ובפרט רעיתי הרבנית עכ"ל. והבן. [הראני הגריח"ס שליט"א].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 542 אורחים