יצג כתב:האם חלקו של הנכרי בהלואה צריך "היתר עיסקא"? לכאורה לא. וא"כ אין לו כל חלק בנכסים.
יצג כתב:האם לא כתוב בהיתר עיסקא של הבנק שהוא רק על עסקים "שיש בהם איסור רבית"? וא"כ לגבי החלק שאין בו איסור רבית זו הלואה פשוטה.
גם זו לטובה כתב:הקפצה- אשמח לדעת מה דעת החכמים.
עזריאל ברגר כתב:מזוזה חובת הדר היא.
והגע בעצמך: השוכר בית מגוי גמור וקבע בו מזוזות ודר שם כמה שנים ואז חזר וקנהו מבעליו - האם מצאנו למי מהפוסקים שכתב להסיר את המזוזות ולקבוע אותן מחדש?!
עזריאל ברגר כתב:מזוזה חובת הדר היא.
והגע בעצמך: השוכר בית מגוי גמור וקבע בו מזוזות ודר שם כמה שנים ואז חזר וקנהו מבעליו - האם מצאנו למי מהפוסקים שכתב להסיר את המזוזות ולקבוע אותן מחדש?!
גם זו לטובה כתב:בהרבה בנקים חלק מהמניות בבעלות נכרי, ואי נימא דכל מניה נחשבת לבעלות [כיון שלכל בעלי מניה יש זכות הצבעה, אף שאין לו השפעה בלא התאגדות עם הרבה בעלי מניות] ונימא דכל שיש שותפות לנכרי בבית אין חיוב מה"ת לקבוע מזוזה, א"כ חיוב מה"ת חל רק בגמר תשלום המשכנתא, [דע"י "היתר עסקא" הבנק שותף בבית] וא"כ קביעת המזוזה לפני חלות החיוב לא מהני ["תעשה ולא מן העשוי"]
ולכן בגמר תשלום המשכנתא יש לקבוע את המזוזות מחדש [שמעתי מאחד מגדולי המוצי"ם בירושלים]
לא אם לקחת משכנתא בבנק שיש לו היתר עיסקאפלתי כתב:לא זכיתי להבין.
הבנק נותן הלוואה לקניית הבית, והבית משועבד להלוואה. אבל אין לבנק שום בעלות על הבית. האם אין אלו דברים פשוטים?
חשבונות רבים כתב:לא אם לקחת משכנתא בבנק שיש לו היתר עיסקאפלתי כתב:לא זכיתי להבין.
הבנק נותן הלוואה לקניית הבית, והבית משועבד להלוואה. אבל אין לבנק שום בעלות על הבית. האם אין אלו דברים פשוטים?
גם זו לטובה כתב:עזריאל ברגר כתב:מזוזה חובת הדר היא.
והגע בעצמך: השוכר בית מגוי גמור וקבע בו מזוזות ודר שם כמה שנים ואז חזר וקנהו מבעליו - האם מצאנו למי מהפוסקים שכתב להסיר את המזוזות ולקבוע אותן מחדש?!
מה עניין חובת הדר לכאן?
עיקר ההלכה שהשוכר מנכרי אכן פטור מהתורה.
עזריאל ברגר כתב:גם זו לטובה כתב:עזריאל ברגר כתב:מזוזה חובת הדר היא.
והגע בעצמך: השוכר בית מגוי גמור וקבע בו מזוזות ודר שם כמה שנים ואז חזר וקנהו מבעליו - האם מצאנו למי מהפוסקים שכתב להסיר את המזוזות ולקבוע אותן מחדש?!
מה עניין חובת הדר לכאן?
עיקר ההלכה שהשוכר מנכרי אכן פטור מהתורה.
השוכר הוא הדר, ולכאורה הולכים לפי השוכר.
מה המקור שהשוכר (מנכרי) פטור מדאורייתא?
וכה"ג כתבתי בח"א די"ל דגבי השוכר בית מן הגוי חייב במזוזה מה"ת לכ"ע דכיון דדירת עכו"ם לא שמה דירה עכשיו שהוא שוכרה אז נקרא עלי' שם דירה ולא שייך לומר דלאו ביתך. ויהי' נ"מ דלכך אמרינן הך דב"מ דף ק"ב ע"א דהשוכר בית מן הגוי נוטל המזוזה בידו משום דכשתשאר ביד הגוי דפקע הדירה ממנה יהי המזוזה כמו תעשה ולא מן העשוי עיין מנחות דף ל"ג ע"ב גבי הך דתלי דשא ברישא ושם דף מ' ע"ב וכ"מ וכ"כ בזה לעיל בהל' כלאים גבי כסות ע"ש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים