מה שנכון נכון כתב:תוספות מסכת סוטה דף לט עמוד א
וכמדומה דהכי פסק רבינו חננאל דבכל דוכתא
תוספות מסכת סוטה דף כג עמוד א
וכמדומה דרש"י נקט לי' אגב שטפיה
מיללער כתב:בדפינו היומי דף ט' ע"ב מצינו עוד לשון מעניין בתוס' (ד"ה אמרי ר' יוחנן) "ואומר ר"ת תמיה אני על מה הצריכו העולם הכנה וזכור אני דבימי נערותי לא הוי מצריכין כלל".
עדותו של רבינו תם ממה שזכור מימי נערותו! ואלו נאמנים להעיד בגדלותן ממה שראו בקטנותן.
ארזי ביתר כתב:מנא לך שימי נערותו, הם בעודו קטן שאינו כשר לעדות?
מ.ל. כתב:ארזי ביתר כתב:מנא לך שימי נערותו, הם בעודו קטן שאינו כשר לעדות?
נראה לי כמדומה שהרב מיללער שיחי' התכוון לתפארת המליצה. ולאו בדווקא.
מ.ל. כתב:ארזי ביתר כתב:מנא לך שימי נערותו, הם בעודו קטן שאינו כשר לעדות?
נראה לי כמדומה שהרב מיללער שיחי' התכוון לתפארת המליצה.
מה שנכון נכון כתב:תוספות מסכת סוטה דף לט עמוד א
וכמדומה דהכי פסק רבינו חננאל דבכל דוכתא
תוספות מסכת סוטה דף כג עמוד א
וכמדומה דרש"י נקט לי' אגב שטפיה
לפי הדומה משמע שרש"י רוצה לומר
שמחה כתב:בגליון הש"ס בתחלת מסכת ע"ז מביא רע"א בשם החיד"א דהתוס' על מסכת עבודה זרה שיש בידינו הם תוס' רבינו פרץ
וכן יש קבלה, שהתוספות מן המסכתות גדולות הן תו' של ר"א מטו"ך.
מה שנכון נכון כתב:שאלתי את פריויקט השו"ת וזה אשר השיבני.
בצורה מלאה נמצא רק בביצה הנ"ל.
בר"ת נמצא גם בזבחים מו: ד"ה מחלוקת.
בע"ז מו: ד"ה ואי.
ותו לא.
מה שנכון נכון כתב:טעיתי בחפוש ובאמת יש עוד כעשרה מקומות שנכתב במלואו.
ואף בביצה כדלעיל יט:.
מיללער כתב:תודה הרב יתר (10 שמות נקראו לו)
-
וכיון שעלה האשכול אוסיף ביטוי מעניין מתוס' ר"ה בדפינו היומי דף כו. ד"ה אקרו קרן "שטות להקשות וקל להבין"
מיללער כתב:ביצה ל"ח ע"א תוד"ה והוינן בה מסיים התוס' עם המשפט הפופולרי "וקל להבין", איפה וכמ"פ מצינן זה בדברי התוס'?
מיללער כתב:ביצה ל"ח ע"א תוד"ה והוינן בה מסיים התוס' עם המשפט הפופולרי "וקל להבין", איפה וכמ"פ מצינן זה בדברי התוס'?.
מיללער כתב: ואיפה מצינו בתוס' הביטוי "ודוק ותשכח" כמ"ש בדפינו היום ער"ח אב תשע"ד מגילה ט"ז. תוד"ה ודחי?.
מיללער כתב:"ולא כדברי רב החובל, ההופך ומבלבל, אלא כדברי רבינו תם, עם ישרים נחתם, שוש אשיש בראשיתו, ושובה באחריתו"
(מגילה לא: תוד"ה ר"ח אב)
מי הוא "רב החובל"?
בברכה המשולשת כתב:יש גם בספר אב"ן העזר לרבינו אב"ן בשם חתנו רבינו יואל שבארץ רוסיא הגויים אדוקים בע"ז
ויש גם עדויות נוספות על רוסיא בדברי רבינו יב"א הלוי
עדיאל ברויאר כתב:בברכה המשולשת כתב:יש גם בספר אב"ן העזר לרבינו אב"ן בשם חתנו רבינו יואל שבארץ רוסיא הגויים אדוקים בע"ז
ויש גם עדויות נוספות על רוסיא בדברי רבינו יב"א הלוי
לגבי רוסיה יש אזכור גם כאן, וראו גם דברי המהדיר ביחס לזהות המקום:
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=423
במבוא לתשובה זו טוען אלפנביין שהיא מאת ריב"א הלוי, בין השאר בגלל האזכור של רוסיה. אבל הבאים אחריו חלקו עליו בזיהוי זה, ואכמ"ל.
בברכה המשולשת כתב:העיר על כך מע"כ ידידי הרב מתניה יוסף בן גדליה בספרו (וגם אני הקטן בספרי)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים