שמח כתב:בספר צרור החיים (להרב ליברזון) עמ' 80 מובא מכתב מכתי"ק של הרה"ק החוזה מלובלין זי"ע, ובו הוא מעיד על עצמו שהיה עם הרה"ק בעל התניא זי"ע בהאניפולי, והשתטחו ביחד על ציון הרה"ק ר' זוסיא מאנפולי זי"ע.
והוא פלא עצום, שהרי בתוך ד' אמותיו קבור מרנא ורבנא המגיד ממעזריטש זי"ע, מורם ורבם של החוזה ובעל התניא, והוא אינו מזכיר כלל במכתבו שהשתטח למעשה גם על ציון המגיד, בפרט שהוא התפלל עבור צרות ישראל וכו', והוא מזכיר רק את קברו של רבי זוסיא.
מה פשר הדבר?
היא שיחתי כתב:מהו המקור הקדום שהמגיד נקבר שם?
והצטערתי מאד,
יד לפה כתב:והצטערתי מאד,
ח"ו. הלא 'שמח' תקרא..
לפחות את הריח ג"ע כן הרגשת שם?
עיין ב'מגן אברהם' להרה"ק מטריסק זי"ע לפורים בד"ה חייב איניש לבסומי בפוריא וכו'
כותב שם כשהיה אאמו"ר זצוקלל"ה בהאניפולא על ציון הר"ר זושא והמגיד ור' ליב כהן (?) הרגיש שם ריח גן עדן.
היא שיחתי כתב:מהו המקור הקדום שהמגיד נקבר שם?
שמח כתב:בציון החפץ חיים - על שמירת הדיבור.
שמח כתב:ולפי זה יש עוד קברי צדיקים שאפשר לפעול בהם ענינים שונים,
והצטערתי מאד, כי בי"ט כסליו השתא זכיתי להשתטח על ציון המגיד ממעזריטש, ולא עלה על דעתי להתפלל אצל רבי זושא על צרות ישראל שהתרבו לאחרונה, בפרט גזירת הגיוס, ואולי יהיה מי מבין הקוראים שיזכה לנסוע לציונו ביום היארצייט הקרוב החל ביום שישי הזה, ב' שבט, ויתפלל על ביטול הגזירות וצרות ישראל.
יד לפה כתב:לפחות את הריח ג"ע כן הרגשת שם?
חיס כתב:שמח כתב:בספר צרור החיים (להרב ליברזון) עמ' 80 מובא מכתב מכתי"ק של הרה"ק החוזה מלובלין זי"ע, ובו הוא מעיד על עצמו שהיה עם הרה"ק בעל התניא זי"ע בהאניפולי, והשתטחו ביחד על ציון הרה"ק ר' זוסיא מאנפולי זי"ע.
והוא פלא עצום, שהרי בתוך ד' אמותיו קבור מרנא ורבנא המגיד ממעזריטש זי"ע, מורם ורבם של החוזה ובעל התניא, והוא אינו מזכיר כלל במכתבו שהשתטח למעשה גם על ציון המגיד, בפרט שהוא התפלל עבור צרות ישראל וכו', והוא מזכיר רק את קברו של רבי זוסיא.
מה פשר הדבר?
תיקון קל בספר צרור החיים עמוד 88.
יד לפה כתב:והצטערתי מאד,
עיין ב'מגן אברהם' להרה"ק מטריסק זי"ע לפורים בד"ה חייב איניש לבסומי בפוריא וכו'
כותב שם כשהיה אאמו"ר זצוקלל"ה בהאניפולא על ציון הר"ר זושא והמגיד ור' ליב כהן (?) הרגיש שם ריח גן עדן.
שבתי כתב:הרי"מ מורגנשטרן בנשמתין חדתין בראשית עמ' תקמז מביא שהמגיד הגדול ביקש שלא ישתטחו על ציונו אלא מתקשרים אל המגיד דרך ההשתטחות על מיון הרר"ז.
מישהו מכיר מסורת כזאת?
שמח כתב:ואולי יהיה מי מבין הקוראים שיזכה לנסוע לציונו ביום היארצייט הקרוב החל ביום שישי הזה, ב' שבט, ויתפלל על ביטול הגזירות וצרות ישראל.
צונאמי כתב:שמח כתב:ולפי זה יש עוד קברי צדיקים שאפשר לפעול בהם ענינים שונים,
והצטערתי מאד, כי בי"ט כסליו השתא זכיתי להשתטח על ציון המגיד ממעזריטש, ולא עלה על דעתי להתפלל אצל רבי זושא על צרות ישראל שהתרבו לאחרונה, בפרט גזירת הגיוס, ואולי יהיה מי מבין הקוראים שיזכה לנסוע לציונו ביום היארצייט הקרוב החל ביום שישי הזה, ב' שבט, ויתפלל על ביטול הגזירות וצרות ישראל.
אולי אצל מי שהשתדל\הציל בגזירת הקנטוניסטים?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 518 אורחים