הודעהעל ידי פעלעד » ג' ינואר 27, 2015 12:56 am
איך אתה רוצה להבין את טעם האריז"ל לעומקו מע"ג פורום...? תפתח שער הכונות או פרי עץ חיים (יש באוצר) ותסתכל בשער הפורים, יש שם הרבה דברים שכ"א יכול להבין...
בקצרה - הוא מסביר עפ"י קבלה שהאור של יו"ט פורים (כמובן שהוא מגדיר זאת במושגים קבליים שאין כאן מקומו...) יורד דוקא ע"י ריבוי שתיית יין, ולא כמו שאר ימים טובים שאז מקבלים האור ע"י הסעודות והחיוב של בשר וכו'. ועוד טעם הוא כותב שכיון שיורד אור גדול כ"כ בפורים (אור גדול שהוא מגדיר שבבחי' מסויימת לא יורד אור גדול כזה לא בשום יו"ט או שבתות) צריך שהאור יגיע גם לניצוץ הקדוש המחיה את הקליפה (כידוע שכל דבר, אפילו טמא מוכרח להיות ניצוץ קדוש שמחיהו, כי בלא קדושה מעט אין לו קיום בכלל), וע"י שהאדם שמקבל את האור יברך את אותו ניצוץ קדוש, עי"ז יקבל גם הוא את האור, אמנם אם יברך האדם בדעת, יוכל גם לקליפה ולכח הטומאה עצמו להיות יניקה וכח מאותו אור, לכן יש להשתכר ולברך בלא דעת ואז יואיל הברכה בלי דעת שרק הניצוץ קדוש יקבל מהאור, והמקובלים ביארו שאפילו בלי שיברך בשכרותו, אלא בעצם ריבוי שתיית היין לבד כבר יורד הברכה לאותו ניצוץ קדוש, אמנם כאמור זה רק טעם שני.