ממרומי היער כתב:היה מבטל את הסיפור על החפץ חיים שממנו יוצא שאסור לספר לשון הרע על עצמו, ואמר שזה המצאה ולא היה ולא נברא וברור שמותר לומר לשון הרע על עצמו !
לייבעדיג יענקל כתב:ממרומי היער כתב:היה מבטל את הסיפור על החפץ חיים שממנו יוצא שאסור לספר לשון הרע על עצמו, ואמר שזה המצאה ולא היה ולא נברא וברור שמותר לומר לשון הרע על עצמו !
דומני שראיתי מי שכתב ע"ז, שאמנם מותר לומר לשה"ר על עצמו, וכמדומה שמבואר כן בח"ח גופי'. הבעיה באותו סיפור היתה שהשומע חשב שהאיש מספר לשה"ר על מישהו אחר, ולכן התחרט הח"ח ע"כ.
באופן כללי אשאל, ביטוייו של הרב זקס אודות הסיפורים על הח"ח היו מידיעה אישית (או משמיעה מאביו או מאמו) או שטען כן מסברא?
דבר ראשון שזכור לי שהיה אומר הוא ש"לבכות בכל נדרי, זה כמו לבכות בכל חמירא וחמיעא בביטול חמץ"
מלח הארץ כתב:ידיעה אישית לא תיתכן שהרי היה בן שלוש במות סבו.
אגב נזכרתי שיש מימרא ידועה של הח"ח שאמר אודות ביאת המשיח "אני לא אזכה לראותו, בני אולי, נכדי בודאי",
לכאורה עתה הופרכו דבריו [או אולי יש לו אחים]!
מלח הארץ כתב:ידיעה אישית לא תיתכן שהרי היה בן שלוש במות סבו.
אגב נזכרתי שיש מימרא ידועה של הח"ח שאמר אודות ביאת המשיח "אני לא אזכה לראותו, בני אולי, נכדי בודאי",
לכאורה עתה הופרכו דבריו [או אולי יש לו אחים]!
ממרומי היער כתב:הבחירות אינו מעניין השתתפות במדינה, אלא מטעמי בטחון והשתדלות.
עט סופר כתב:ממרומי היער כתב:הבחירות אינו מעניין השתתפות במדינה, אלא מטעמי בטחון והשתדלות.
לדעתו לב מלכים ושרים ביד ה', ואין להם בחירה כלל, ולכן אין נפק"מ את מי ממנים, ולדעתו השתתפות בבחירות הוא חסרון באמונה בכך שלב מלכים ושרים ביד ה', ולכן התנגד להשתתף בבחירות גם בארה"ב.
בזמנו בבחירות שברק ניצח את נתניהו, תלמידיו בקרית ספר נמנעו בקול רעש גדול, ואחד המשגיחים נכנס לאחד הגדולים, למיטב זכרוני הגאון רבי אברהם ליבוביץ נכנס למרן הגר"ח קניבסקי, והלה השיבו שתלמידיו ישמעו בקולו, ולא להטרידם בענין.
ממרומי היער כתב:דבר ראשון שזכור לי שהיה אומר הוא ש"לבכות בכל נדרי, זה כמו לבכות בכל חמירא וחמיעא בביטול חמץ"
בנותן טעם להעתיק כאן שמועה נאה בשם הגרי"ז, וכן שמעתי דבר זה מהגאון ר' הלל זאקס שליט"א בהספדו את מחותנו הגאון ר' זלמן רוטברג זצ"ל, בהיכל ישיבת בית מאיר בבני ברק עם כלות השבעה.
כתב הרמב"ם (הל' ת"ת ג,יג): אע"פ שמצוה ללמוד ביום ובלילה, אין אדם למד רוב חכמתו אלא בלילה.
מפי השמועה נמסר כי שאלו למרן הגרי"ז, היאך דברי הרמב"ם הללו מתיישבים עם דבריו בהל' דעות (ד,ד): היום והלילה כ"ד שעות, די לו לאדם שלישן שהוא שמונה שעות.
והשיב מרן הגרי"ז שאין בזה כל סתירה, ודאי מצד הבריאות הטבעית ולפי מהלך העולם, צריך לישן שמונה שעות, אך מצד הלכות תלמוד תורה, מי שרוצה לזכות לכתרה של תורה, אינו צריך לחוש לזה, כי החי לפי עומק החיים וסוד הקדושה יש לו מהלך חיים אחר והוא מובטח במה שאמרו חז"ל בריש ע"ז (ג,ב): כל העוסק בתורה בלילה חוט של חסד משוך עליו ביום. (טללי אורות דברים ח"א עמ' קלה).
מלח הארץ כתב:עט סופר כתב:ממרומי היער כתב:הבחירות אינו מעניין השתתפות במדינה, אלא מטעמי בטחון והשתדלות.
לדעתו לב מלכים ושרים ביד ה', ואין להם בחירה כלל, ולכן אין נפק"מ את מי ממנים, ולדעתו השתתפות בבחירות הוא חסרון באמונה בכך שלב מלכים ושרים ביד ה', ולכן התנגד להשתתף בבחירות גם בארה"ב.
בזמנו בבחירות שברק ניצח את נתניהו, תלמידיו בקרית ספר נמנעו בקול רעש גדול, ואחד המשגיחים נכנס לאחד הגדולים, למיטב זכרוני הגאון רבי אברהם ליבוביץ נכנס למרן הגר"ח קניבסקי, והלה השיבו שתלמידיו ישמעו בקולו, ולא להטרידם בענין.
קשה להאמין שיצא כן מפיו, הלוא בכל הדורות כולם מזמן חז"ל השתדלו חכמי ישראל אצל שליטי האומות להטיב לישראל [וביניהם גם הח"ח כנודע], ולא עלתה על דעת אדם לומר שאין להם בחירה.
חכמה בגוים כתב:כל המדבר דברי תורה בפני עם הארץ, כמשליך פנינים לפני החזיר'. ואמר ר' הלל, שהביטוי הזה נראה כמו מדרש, אבל אין זה מדרש אלא ראוי היה להיות כתוב במדרש.
סכינא חריפא כתב:שמעתי שהכחיש הטעם שהחפץ חיים לא אמר 'בריך שמיה' שלא יהיה דובר שקרים לומר 'אנא עבדא', כי עבד זה המטלה שצריך לעבוד את ה' ולא שעובד את ה' בפועל.
ממרומי היער כתב:בשיעור פתיחה על בבא בתרא בוא אמר ש'אויר זה ''שטח'' (או ''צ'טח'')
סכינא חריפא כתב:בפורום 'ספרים וסופרים' - הגאון ר' הלל סובר שחשמל בשבת אסור משום תופר, זה נכון?
ממרומי היער כתב:היה אומר שכשהקימו את המדינה היו צריכים הרבה כסף והטילו כל מיני מיסים שונים ומשונים, אבל היה חסר עוד הרבה כסף, אז המדינה הגתה רעיון גאוני, והוא, ליטול מס על טיפשות ! למה זה גאוני? כי כמה שאתה יותר טיפש אתה משלם יותר כסף !! מה עשו ? רבייתי הקימו את מפעל הפיס !!!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים