שיבר כתב:ידוע שמרן הגרש"ז אוירבאך זצ"ל היה אומר קדיש ביום פטירתה.
נראה לענד כתב:הגביר הלונדוני וילי שטרן, נכדו.
במשפחת מהרש"ק אם קבלה נקבל, אך כמדומני שכיתוב העתיק הוא מהרשא"ק, והוא מצאצאי התפארת שמואל
נראה לענד כתב:הגביר הלונדוני וילי שטרן, נכדו.
במשפחת מהרש"ק אם קבלה נקבל, אך כמדומני שכיתוב העתיק הוא מהרשא"ק, והוא מצאצאי התפארת שמואל
שומר כתב:בשו"ת *טעם ודעת מוזכר בנו **אברהם ונכדו בן בנו שלמה דרך אגב כמדומני שיש תשובה לר לוי יצחק מברדיטוב שם כתוב לרב לוי יצחק אבד ברדוטשוב אני חושב שזה הקדושת לוי אם אני לא טועה
תשובה ס בחלק ב
תשובה קעה לנכד קונטרס הספיקות
ת קס לנפש חיה חתן הרב יהושע מקוטנא
בהקדמה של זקנו מסביר את דרך הכתיבה העצומה של סבו ממולץ לקרוא הרי יש שטוענים שמחמת זה יש סתירות וקושיות על דבריו ועל זה כתב נכדו את הדברים
ספר סופר וסיפור כתב:איש התשקורת, חיים יבין (קלוגר) הינו נכדו בן אחר בן.
איש_ספר כתב:עיין בא"א מהדו"ת להרב מבוטשאטש סי' תר"נ, שהאריך בדברי מהרש"ק וכתב: והמחבר היה לפני עתה ואמרתי לו דליתא ועי"ש שהאריך לדחות דבריו בכו"כ טעמים (והביא דברי מהרמב"ח בתוס' יוה"כ וחילק) ובין דבריו נראה שסבר שהודה לו הגרש"ק כי כתב שם: 'ואמר המחבר [רש"ק] שידפיס מהר כמאמרי היטב'. ואמנם הדחיה הראשונה שכתב שם הא"א לדברי מהרש"ק היא מהא דהאומרים אנוסים היינו מחמת ממון אינו נאמנים כי אין אדם משים עצמו רשע, ולדברי מהרש"ק, נימא דממונם חביב עליהם מגופם. וכבר מצינו למהרש"ק בתשו' שנות חיים סי' קל"ו שכתב שקצת חריפים הקשו עליו מגמרא זו, וכתב דבאמת אי"ז אלא דברי קנתורים בעלמא שכן אפילו אינו חייב למסור כל ממונו, אבל אי"ז כשמפסיד ממון חבירו שאינו רשאי להציל עצמו וכו'. עיש"ב. [ולא ירדתי לבדוק תאריך הדפסת הדברים ללמוד מזה אם חזר בו אם לאו].
מיללער כתב:מה שנעתק לעיל מלוח עתים לבינה שהאשה מינדל ב"ר חיים יהודא קלוגר בן המהרש"ק היתה בת יחידה לאביה, זה טעות כי היה לו בת בשם חי' חנה שנישאה לר' יונה הלוי איטינגא אביו של חוקר היוחסין ר' אברהם סג"ל איטינגא .
בנה הנ"ל קונן עליה בקונטרס קטן שנפטר בלבוב תר"ס בשם 'יקרא דחיי' (לא מצאתי לא בה"ב ולא tוצה"ח) הנה המקור
וליתר שאת חפשתי ע"י [url]גשר גאליציה[/url] והעליתי לכה"פ רישומי לידת שבעה ילדים לר' חיים יהודא קלוגער מבראד בין שנות תקצ"א לת"ר.
קרית מלך כתב:מה בין דורות הראשונים לדורות האחרונים.
מרן הגרש"ז זצללה"ה היה שומר את יום היא"צ הזה של נכדת הגה"ק מהרש"ק זצללה"ה כדי לקיים רצון צדיק.
ולא עסק כלל וכלל בשאלותיך. ועל אחת כמה וכמה לא רגל על לשונו לכתוב לשונות כאלו על גאון ישראל וקדושו.
מן הראוי שתערוך את הודעתך בלשון לימודים.
קרית מלך כתב:תתכבד ותטרח ותעיין לעיל ותדע מה דעת מרן הגרש"ז זצללה"ה.
של נעליך בטרם תכתוב בשפה שפלה על גאון ישראל וקדושו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:קרית מלך כתב:תתכבד ותטרח ותעיין לעיל ותדע מה דעת מרן הגרש"ז זצללה"ה.
של נעליך בטרם תכתוב בשפה שפלה על גאון ישראל וקדושו.
ברוך ה'!
יצאת ידי חובת מחאה, עכשיו שככה חרון האף מן העולם, והשובבי"ם ימשיכו כסדרם ברציפות.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:קאמאן קאור
מיללער כתב:מה שנעתק לעיל מלוח עתים לבינה שהאשה מינדל ב"ר חיים יהודא קלוגר בן המהרש"ק היתה בת יחידה לאביה, זה טעות כי היה לו בת בשם חי' שנישאה לר' יונה הלוי איטינגא אביו של חוקר היוחסין ר' אברהם סג"ל איטינגא .
בנה הנ"ל קונן עליה בקונטרס קטן שנפטר בלבוב תר"ס בשם 'יקרא דחיי' (לא מצאתי לא בה"ב ולא tוצה"ח) הנה המקור
וליתר שאת חפשתי ע"י [url]גשר גאליציה[/url] והעליתי לכה"פ רישומי לידת שבעה ילדים לר' חיים יהודא קלוגער מבראד בין שנות תקצ"א לת"ר.
בגולה כתב:חתנו של הגרש"ז הגאון ר' יהודה טרגר זצ"ל, ראש ישיבת עץ חיים ווילרייק, המשיך בדבר, והיה אומר קדיש אחריה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 526 אורחים