תוכן כתב:באחד מספרי השו"ת של ר' ישראל פיינהנדלר הוא מדפיס בתחילתו תשובה מר' אלישיב על פסק שלו, שר' אלישיב פשוט מפרק את דבריו מבלי השאיר אבן על אבן. התפעלתי מהמחבר שהדפיס מכתב כזה בראש ספרו.
בברכה המשולשת כתב:יש גם הסכמות בהן מרומזת ביקורת מסויימת על הספר, בבחינת המבין יבין.
יעויין למשל בהסכמת מרן הגרא"א כהנא שפירא לספר טל חיים לגר"ש טל
הברכות כתב:מתוך הסכמת הגרח"ע לספר 'מאורי אש' של הגרשז"א (שכידוע כתבו בגיל 19!):
"...רק שלדעתי לא היה כדאי לבוא בפולמוס של סופרים בענין זה, ולעורר ספקות. אולם..."
יתר10 כתב:ספר "מנחה חדשה" לר' נפתלי חיים הורוויץ. בהסכמת הדברי חיים מצאנז "ולדעתי שתמתין בהדפסה כי צעיר אתה לימים" אבל הוא כן הדפיסו
סכינא חריפא כתב:ר' ברוך בער ז"ל בהסכמתו לספר רווחא שמעתא של הרב חיים שמואל לופיאן ז"ל
ישבב הסופר כתב:במנחת חן להרב נח אייזיק אהלבוים, יש הסכמה מהגר"מ פיינשטיין בו הוא מעיר להרב הכותב שבדר"כ נהוג לא לפרסם ספר בימי צעירותו.
עיין כאן
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?145196&&page=5
נוה הלבנון כתב:יש איזה ספר (אולי "עלהו לא יבול'?) מעשה רב מהגרש"ז אויערבך זצ"ל.
מובא שם מכתב מבנו כמדומני ר' אברהם דוב, המסביר מדוע אין כדאי להדפיס הספר.
ולמטה בגליון השגת המחבר המסביר את סברתו לחלוק על רא"ד...
בברכה המשולשת כתב:יעויין עוד בהסכמתו של מרן האגר"מ לספר מעפר קומי של הקדוש ר' צבי גלאט הי"ד שכולו סובב לחלוק (בכבוד רב) על תשובה אחת באגר"מ
מגיה כתב:יש את הסכמת הפמ"ג למשלי אסף של סטנוב.
ויש מעשה ידוע שנשתכח ממני פרטיו, על אותו רב שכתב פסוק או מימרא בעל משמעות כפולה בהסכמתו כדי שהמתבונן יוכל להקיש על הספר.
איש_ספר כתב:פלוני עושה עבודה על הנושא הבא: הסכמות שאינן הסכמות, ובכלל זה הוא כולל: מחברים שחזרו בהם מהסכמותיהם;
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 458 אורחים