לייטנר כתב:האם לא החזו"א בירר כשנסע לקיבוץ ח"ח אם יגיעו דרך ירושלים?
גבול ים כתב:דברי מרן החזון איש לא מוסבים על חברון אלא על דביר, שהיא מזרחית לירושלים כמו שעולה מתיאור קו הגבול ביהושע טו, ח ועלה הגבול וגו' היא ירושלם. שהרי הקו הולך ממזרח למערב. ומכח זה עולה שגם חברון שהיא סמוכה לה כמו שנראה מפסוק טו, אינה רחוקה הרבה מהקצה הצפוני מזרחי של נחלת יהודה [אע"פ שלאמיתו של דבר אינה מזרחית לירושלים אלא מערבית מעט] וגורן האטד לפי"ז נמצא מזרחית לחברון.
גבול ים כתב:נקודה זו לא ברורה לי ג"כ, ובכלל מה נזקק החזון איש לכל הליכה זו מצפון לדרום, ולמה לא נאמר כפשוטו שגורן האטד מזרחית לחברון, והדרך ממצרים הלכה סמוך לה, וכשהגיעו לגורן האטד הלכו ממזרח למערב עד חברון.
ערער בערבה כתב: ואולי באמת הם לא הלכו בצפון עד קצה הגבול המזרחי אלא הלכו רק עד כנגד חברון,
גבול ים כתב:ולהתו"ש הנ"ל אכן אי"צ לזה.
לייטנר כתב:האם לא החזו"א בירר כשנסע לקיבוץ ח"ח אם יגיעו דרך ירושלים?
ברקים רב כתב:לייטנר כתב:האם לא החזו"א בירר כשנסע לקיבוץ ח"ח אם יגיעו דרך ירושלים?
אתה מתכון שהחזון איש היה בור בענייני הכרת הארץ, ולכן כתב מה שכתב ופירש על פי זה פסוקים בתורה?
אוצר החכמה כתב:לא. ופלא על עזות המצח.
כשם שהסטייפלער לא אמר שהחזון איש היה בור ועם הארץ בענייני חנוכה ובדיקת חמץ כך לא אמר שהיה בור ועם הארץ בענייני גבולות הארץ.
אוצר החכמה כתב:לא. ופלא על עזות המצח.
כשם שהסטייפלער לא אמר שהחזון איש היה בור ועם הארץ בענייני חנוכה ובדיקת חמץ כך לא אמר שהיה בור ועם הארץ בענייני גבולות הארץ.
ברקים רב כתב:לייטנר כתב:האם לא החזו"א בירר כשנסע לקיבוץ ח"ח אם יגיעו דרך ירושלים?
אתה מתכון שהחזון איש היה בור בענייני הכרת הארץ, ולכן כתב מה שכתב ופירש על פי זה פסוקים בתורה?
לא ידען כתב:אוצר החכמה כתב:לא. ופלא על עזות המצח.
כשם שהסטייפלער לא אמר שהחזון איש היה בור ועם הארץ בענייני חנוכה ובדיקת חמץ כך לא אמר שהיה בור ועם הארץ בענייני גבולות הארץ.
כמובן שהרב מברקים התכוין בתמיה ולהגחיך את הטענה.
יורה_דעות כתב:ברקים רב כתב:לייטנר כתב:האם לא החזו"א בירר כשנסע לקיבוץ ח"ח אם יגיעו דרך ירושלים?
אתה מתכון שהחזון איש היה בור בענייני הכרת הארץ, ולכן כתב מה שכתב ופירש על פי זה פסוקים בתורה?
כפי שרמזתי לעיל, הרעיון הזה (שאאל"ט לייטנר כתבו כבר בפורום סו"ס לפני 8 שנים, כל פעם שהועלה הנושא של החזו"א וגבולות וכו'. מתנצל מראש אם אני טועה בזה) מלבד שמזלזל באינטלגנציה של החזו"א, גם מגוחך, קיבוץ חפץ חיים הוקם בשנת תש"ד, אין שום סיבה בעולם שהחזו"א ידע היכן הוקם הקיבוץ הזה, לפני שיסבירו לו, האם זה אומר שכשעסק בשאלה של היכן חברון נמצאת על המפה, לא היתה לו את האינטלגנציה המינימלית בנושא? או לכל הפחות לא יכל לפתוח מפה ולראות היכן חברון והיכן ירושלים???
שיבר כתב:ראיתי ב'המבשר' השבוע השערה פשוטה של יעקב לויפר, לפיה מאחר שעלה עם ארונו של יעקב מחנה כבד מאד של מצרים, גם רכב גם פרשים, כפי שנכתב בפסוק, לא יכל מחנה כזה, הנראה כחיל היוצא למלחמה, לעבור דרך ארץ מיושבת, ולכן בחרו ללכת דרך המדבר שאינו מיושב. ובאמת כשהגיעו לעבר הירדן בסמוך לארץ, חששו מלכי כנען שהם באים למלחמה. ושם ערכו מספד גדול, החיל שב לארצו, ורק בני יעקב המשיכו וקברו את אביהם.
חכם באשי כתב:היה מאמר על זה בקובץ 'אור ישראל' (מאנסי), ושם הוכיחו, שבאותה תקופה הירדן נשפך ליום התיכון,
ובני יעקב חצו את הירדן בדרומה של ארץ ישראל ולא במזרחה.
ברור שגישה זו מחודשת ביותר.
שבטיישראל כתב:שיבר כתב:ראיתי ב'המבשר' השבוע השערה פשוטה של יעקב לויפר, לפיה מאחר שעלה עם ארונו של יעקב מחנה כבד מאד של מצרים, גם רכב גם פרשים, כפי שנכתב בפסוק, לא יכל מחנה כזה, הנראה כחיל היוצא למלחמה, לעבור דרך ארץ מיושבת, ולכן בחרו ללכת דרך המדבר שאינו מיושב. ובאמת כשהגיעו לעבר הירדן בסמוך לארץ, חששו מלכי כנען שהם באים למלחמה. ושם ערכו מספד גדול, החיל שב לארצו, ורק בני יעקב המשיכו וקברו את אביהם.
ולזאת ייקרא סברת כרס
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים