עזריאל ברגר כתב:ואם דיברנו על חתימות של ברכות:
באיזה חזרת-הש"ץ יש שתי ברכות שחותמות בדיוק אותו דבר?
ארץ כתב:עזריאל ברגר כתב:ואם דיברנו על חתימות של ברכות:
באיזה חזרת-הש"ץ יש שתי ברכות שחותמות בדיוק אותו דבר?
תעניות: שומע תפילה.
וי"א עוד חתימה: העונה לעמו [ישראל] בעת צרה.
אמסטרדם כתב:סימן בשו"ע בו מופיע ב' פעמים ברכת יעקב.
סכינא חריפא כתב:עצור ועזוב
ואפס עצור ועזוב
ואפס עצור ואפס עזוב
עזריאל ברגר כתב:משפט בשמו"ע, שיש בו כמה נוסחאות בין האשכנזים (אשכנז, ספרד, חב"ד), אך במקום אחר בתפילה כולם אומרים אותו בנוסח אשכנז.
כמדומני שיש עוד מקום בתפילה שכולם אומרים אותו בנוסח אשכנז, ושם הוא מפוצל לשתי פסקאות.
עזריאל ברגר כתב:אמסטרדם כתב:סימן בשו"ע בו מופיע ב' פעמים ברכת יעקב.
ילמדנו רבינו?
צביב כתב:מהו עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]
צביב כתב:צביב כתב:מהו עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]
נמצא בסמ"ע סימן רע"ב ס"ק כ'
[מה שנקרא היום עגלון]
עזריאל ברגר כתב:לעומת המסגרת היו הטבעות בתים לבדים לשאת את-השולחן.
גם כאן יש מקף, אבל זה שמונה מפסיקים!
עזריאל ברגר כתב:מה מבדיל בין פרשיות ויצא, מקץ לכל שאר פרשיות התורה?
ברוך ברגר כתב:מובא ברש"י פרשה שעברה שלא לעיין יתר מדי בפורעניות,
משום דמיירי בפורעניות דיעקב
לייבעדיג יענקל כתב:למה רומז הסימן הבא (שנכתב ע"י א' הקדמונים): נהורא דכל שעתא עבר לאתר תדירא אילין איכדין איתתא דאיסתאבת ברמשא?
מה שנכון נכון כתב:לייבעדיג יענקל כתב:למה רומז הסימן הבא (שנכתב ע"י א' הקדמונים): נהורא דכל שעתא עבר לאתר תדירא אילין איכדין איתתא דאיסתאבת ברמשא?
ראשי הפרקים במסכת פסחים.
לייבעדיג יענקל כתב:חידה שחד הגרשא"י זצ"ל: כיצד יתכן שבעליו של שור יתחייב בתשלומי ג' רבעי נזק?
לייבעדיג יענקל כתב:אדם עבר עבירה בשוגג והוא מבקש לתקן חטאו. אומרים לו, עתה היא שמיטה ואי אפשר. במה מדובר? (התשובה מפורשת במשנה)
תודה שהזיקה?לייבעדיג יענקל כתב:השאלה היא, היכי תמצי ששור א' שנגח לבדו יחייב את בעליו בג' רבעי נזק?
(הגרשא"י הוא המעיל שמואל)
לייבעדיג יענקל כתב:חידה שחד הגרשא"י זצ"ל: כיצד יתכן שבעליו של שור יתחייב בתשלומי ג' רבעי נזק?
מה שנכון נכון כתב:צביב כתב:צביב כתב:מהו עגל בלשון הקודש [הניקוד בפתח]
נמצא בסמ"ע סימן רע"ב ס"ק כ'
[מה שנקרא היום עגלון]
וכן איתא בדפו"ר של שו"ת הרמ"א סימנים נה ונט, כמש"כ במהדורת תשלא בהערות שם.
ארץ כתב:לייבעדיג יענקל כתב:חידה שחד הגרשא"י זצ"ל: כיצד יתכן שבעליו של שור יתחייב בתשלומי ג' רבעי נזק?
למ"ד העדאה בבעלים שור שנגח ג' פעמים ותפסו ניזק ג' על מחצית שויו, ונגח פעם רביעית.
על חלק הבעלים חייב נזק שלם שהוא חצי נזק ועל חלק הניזק חצי נזק שהוא רביע.
עזריאל ברגר כתב:ברוך ברגר כתב:מובא ברש"י פרשה שעברה שלא לעיין יתר מדי בפורעניות,
משום דמיירי בפורעניות דיעקב
אל מה ירמזון מליך?
אמסטרדם כתב:מה שנכון נכון כתב:לייבעדיג יענקל כתב:למה רומז הסימן הבא (שנכתב ע"י א' הקדמונים): נהורא דכל שעתא עבר לאתר תדירא אילין איכדין איתתא דאיסתאבת ברמשא?
ראשי הפרקים במסכת פסחים.
מה שנכון נכון..
הכהן כתב:בינתיים אני אשאל בסגנון דומה:
שלושה דגשים חזקים רצופים
לייבעדיג יענקל כתב:
ומאן ניהו האי קדמון נותן הסימן?
השאלה היא, היכי תמצי ששור א' שנגח לבדו יחייב את בעליו בג' רבעי נזק?
מה שנכון נכון כתב:לייבעדיג יענקל כתב:אדם עבר עבירה בשוגג והוא מבקש לתקן חטאו. אומרים לו, עתה היא שמיטה ואי אפשר. במה מדובר? (התשובה מפורשת במשנה)
תרומות ו,ו.
לייבעדיג יענקל כתב:השאלה היא, היכי תמצי ששור א' שנגח לבדו יחייב את בעליו בג' רבעי נזק?
לייבעדיג יענקל כתב:חידה שחד הגרשא"י זצ"ל: כיצד יתכן שבעליו של שור יתחייב בתשלומי ג' רבעי נזק?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 449 אורחים