הוגה ומעיין כתב:הגרי"י חוזר על דברי הגר"י לוינשטיין מדי שנה, בבואו לביהמ"ד שעל גבעת הישיבה בב"ב ביום היא"צ. אך על כך שמקורו של הסיפור בנצרות אינו חוזר, וכפה"נ לא ברירא ליה, ולכן אף לנו רשות להסתפק בכך עד שיובא לנו המקור הנוצרי לסיפור.
צביב כתב:רבי יואל מסטמר אמר שהסיפור על אביו של הבעש"ט שהכניס אורח שהגיע בשבת
אינו נכון
כי היה לו להוכיחו על זה
ישבב הסופר כתב:צביב כתב:רבי יואל מסטמר אמר שהסיפור על אביו של הבעש"ט שהכניס אורח שהגיע בשבת
אינו נכון
כי היה לו להוכיחו על זה
כבר נידונה גישתו של הגאון הקדוש מסטמר בזה, שהגיה סיפורים 'מסברא'. אולם, לשם הדיוק: לא היתה כוונתו לומר בראיות כאלו שמוכח מהם שהסיפור הספציפי לא קרה במציאות, כי מתוך קושיא כזו אי אפשר להוכיח שזה 'לא' קרה, וגם יש מושג של 'קושיא אויף א מעשה', חזקה ככל שתהיה. [חוץ מדבר שמזוייף מתוכו, ואין זה כך המעשה של אבי הבעש"ט והאורח.]
אלא הרה"ק מסטמר לא ייחס למעשה זו חשיבות, והתעלם ממעשיות כאלו וחשדם כאי-נאמנות או פיברוקים גמורים. אבל להגיד שהוא "פסק" שהמעשה לא התרחש, קצת תמוה.
שש משזר כתב:מענין לענין:
שמעתי פעם שסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב, הינם ג"כ סיפורים שנחצבו מבארות זרים. האם למישהו ידוע על כך?
שיבר כתב:שש משזר כתב:מענין לענין:
שמעתי פעם שסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב, הינם ג"כ סיפורים שנחצבו מבארות זרים. האם למישהו ידוע על כך?
בחלקם. זה מפורש שם בהקדמה, עיי"ש.
צביב כתב:גם על הסיפור עם הילד היתה לי קושיה גדולה על נוסח זה כיצד אפשר לעשות כל כך מחילול יום טוב
ונראה לי שזו קושיה גדולה יותר מהקושיה שהובאה כאן
ואכמ"ל בענין גילוי הבעש"ט בענין הרצון שבזה אין את הקושיה שהובאה לעיל
דברי רבי יואל מסטמר ראיתי כמדומני בספר משלחנו של רבינו]
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 718 אורחים